Nu ved jeg jo hvor glad du er for kønskvotering, så du må hellere få et par forslag om interessante kvinder også ;-)
1) Mette Holbæk der har forstand på presse, kommunikation og branding. (Hun startede engang et forlag som ret hurtigt fik succes - derfor min interesse i netop hende)
2) Pernille Melsted som underviser folk i at finde deres passion og ikke mindst udleve den.
De to holder iøvrigt businesskurser for kvinder sammen, så måske kunne vinklen være noget i retning af om (og i så fald hvorfor) der lige er behov for kurser for kvindelige iværksættere når der ikke er nogle specielt for mænd...
Ville lige smide en hilsen, efter jeg har lyttet til alle dine rigtig gode talkshows. Kan godt lide din attitude, og du er rigtig spændende at høre på. Er selv lige startet som mini-iværksætter her inden for det sidste år, og finder faget EKSTREMT interessant. Bl.a. har jeg købt din bog, som jeg skal til at læse. Dog ville jeg spørge dig, om du evt. kunne komme lidt med en form for skitse til en evt. fremgangsmåde når en ung dreng som mig på 18-år får en idé? Jeg er klar over det er et meget bredt begreb jeg beder dig om at tage dig af, men hvis du har et par råd du kan fyre af, ville jeg blive meget glad for at høre dem :-)
Men keep it going Martin, 2 talkshows pr./dag, ja tak! :)
Hvad med en "Red En Røv"-serie/-sektion? Du kunne over flere talkshows have 5-10 minutter med en iværksætter der lige nu er på røven med sin forretning. I det første talkshow hører vi om hans case, og du giver nogle få kommentarer til casen. Så kommer der en masse kommentarer på sitet fra andre velmenende. I det næste talkshow er der 10 minutter hvor der følges op. Enten med dig og kommentarerne, eller du får en mere på linien til at hjælpe med at redde røven. I næste talkshow taler du med ham/hende der er på røven, og så han bestemmer sig for hvilken action der skal tages. En rum tid senere, i talkshow nummer x, følger du op med et kort interview med røven der (måske) blev reddet.
Det ville være god inspiration til kriseledelse og fokus, mener jeg - og så en masse gode inputs til nogen der har brug for det.
Nu har jeg tænkt lidt mere over hvem jeg, helt selvegoistiskt, kunne tænke mig at høre et interview med:
- Morten Lund. Jeg ved godt at han er ret pressesky og det er nok derfor at der ikke er så mange rigtig gode og dybe interviews med ham. Men det kunne jo derfor netop være at han syntes det kunne være sjovt at blive interviewet af Martin, med henblik på at inspirere iværksættere.
Ellers , så vil jeg faktisk rigtig gerne høre interviews med andre jordnære iværksættere. Riskjær, Damgaard m.fl. er set med mine øjne spændende personer, men de er måske lidt for højtflyvende til at den gennemsnitlige Amino-bruger / iværksætter får så meget ud af det, andet end underholdning. F.eks. syntes jeg at interviewet med Birgit fra Min-Mave.dk var rigtig godt - bl.a. fordi at man kom rundt om en masse forskellige emner og problemstillinger som netop er som gennemsnitlige iværksættere går og bokser med; f.eks. hvordan man får en dagligdag med børn m.m. til at hænge sammen.
Så nogle flere interviews med med-Amino'er vil jeg faktisk mene, at jeg personligt vil få mest ud af.
En person jeg godt kunne tænke mig at høre et interview med, er Karsten Ree fra Den Blå Avis. Han har formået at få en fantastisk forretning op at køre samtdigt med at han har været forandringsvillig (har set fordelene ved at rykke på nettet) og fået en god skilling ud af det.