Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor eller lignende søges til Rådgivning omkring opstart af firma i Thailand

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 105
Fra  ClickTeam ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

Jeg går lidt med overvejelser omkring at starte et firma i Thailand. Derfor søges en kompetent person  til rådgivning vedrørende dette. Der er mange spørgsmål og jeg ønsker en tæt kontakt med vedkommende for en begrænset periode, uden at jeg bliver ruineret :-)

Mine spørgsmål går bl.a. på skatteregler, opholdsregler, regler for firmaer i Thailand mm.

Håber at der en der sidde inde med viden omkring dette.

Niels

ClickTeam l Web og online marketing virksomhed i WordPress hjemmesider l Webshop udvikling l SEO l PPC marketing l E-mail marketing

Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg arbejder til dagligt hos BDO Scanrevision.

Vi har en god kontakt med vores udenlandske BDO samarbejdskontorer. 

Du kan ringe til vores reception på 39 15 52 00 og spørge efter Connie Søborg Hansen som tager sig af kontakt med vores udenlandske kontorer.

Hun kan også fortælle dig mere omkring priser osv.

Venlig Hilsen

Tommy Lynge Hinrichsen

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels

Som følge af den store interesse der har været her på Amino vedr. HentTilbuds assistance inden for hjemmeside-opgaver har vi nu udvidet samarbejdet til også at omfatte revisor, iværksætterrådgivning, inkasso og bogholderi. Områder som der er stor efterspørgsel for herinde.

Du kan helt uforpligtende høre HentTilbud om de via deres netværk af rådgivere kan assistere med rådgivning om Firma i Thailand. Det er rimeligt specifikt men da et forsøg værd.

Se mere på:

http://www.henttilbud.dk/revisoramino.aspx

Nicolai
Amino.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:38

Frisch:

Hej Niels

Som følge af den store interesse der har været her på Amino vedr. HentTilbuds assistance inden for hjemmeside-opgaver har vi nu udvidet samarbejdet til også at omfatte revisor, iværksætterrådgivning, inkasso og bogholderi. Områder som der er stor efterspørgsel for herinde.

Du kan helt uforpligtende høre HentTilbud om de via deres netværk af rådgivere kan assistere med rådgivning om Firma i Thailand. Det er rimeligt specifikt men da et forsøg værd.

Se mere på:

http://www.henttilbud.dk/revisoramino.aspx

Nicolai
Amino.dk

Det mener jeg så er useriøst i den her sammenhæng og når vi taler om rådgivning i det hele taget. Det egner sig mere til en Netto-butik og folk der vil sælge en vare, hvorved man kan forudsige produktets endelige udseende og dermed forholde sig til en tilbudspris. Det kan man ikke i det konkrete tilfælde. .  

Jeg tvivler iøvrigt på at BDO har nogle samarbejdspartnere i Thailand. Det havde de ikke i min tid, men det er selvfølgelig også en del år siden. Jeg formoder du ikke starter op i Thailand uden nogen form for kendskab til landet. Du kunne overveje at tage kontakt til en lokal revisor der.

Nu nævner du sådan noget som opholdsregler. Er det din tanke at flytte derned selv eller vil du blive boende i DK. I sidste situation bliver det på bundlinien en dansk skat du kommer til at betale, medmindre du organiserer virksomheden i selskabsform hvad derfor klart bør overvejes.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:07

Hej Niels,

Det er en kæmpe-opgave, du står foran her, men den er ikke umulig at løse. Jeg kender hele rutinen, da jeg har ejet og drevet selskab i Thailand.

Først og fremmest, så skal du have en opholdstilladelse og arbejdstilladelse i Thailand.

For at få opholdstilladelse, så skal du kontakte Thailands konsulat i Hvide Sande og her kan konsulen hjælpe dig med at søge opholdstilladelsen. Du kan google Thailands konsulat og finde kontakdata der. Hvis du søger gennem ambassaden i Kbh, så får du næsten stensikkert afslag. Konsulatet giver i 99% af tilfældene dig den nødvendige tilladelse.

Arbejdstilladelsen kommer vi tilbage til.

Når du har fået opholdstilladelsen, så rejser du naturligvis til Thailand. Her skal du opsøge Sunbelt Asia (www.sunbeltasia.com), som er en slags advokatfirma, der kan hjælpe dig med stiftelse og opstart af virksomhed. Vær opmærksom på, at du ikke kan starte noget som helst i Thailand uden at have et selskab dernede. Kapitalen samt rådgivningshonorarer udgør MINIMUM DKK 90.000,- (Din kapital udgør godt 75000, resten er omkostninger, som du ikke kan trække fra i dit selskab, når du begynder at tjene penge)

Kapitalen kan du bruge på samme måde som i et dansk aktieselskab. Men vær opmærksom på, at du vil indledningsvist bruge mindst 2 måneder alene på at få godkendt dit selskab og du skal underskrive ca 250 A4 sider med dokumenter til brug for myndighederne.

Du må i den mellemliggende periode IKKE arbejde i Thailand, men dog godt undersøge markedet og finde ud af, hvad du skal lave. 

Når du endelig får din arbejdstilladelse, så kan du starte. Allerede efter kort tid, vil du blive kaldt til samtale hos myndighederne, hvor du skal forklare, hvad du laver. Disse kan kun thai, så der skal Sunbelt Asia bisidde dig. Husk at de er jurister, så du skal bruge Sunbelt Asia og ikke bare een, der kan oversætte for dig.

Når du kommer igang, skal du møde hos myndighederne tit og ofte, samt aflægge regnskab HVER MÅNED! Og hvert kvartal og hvert halvår og helårligt. Du får masser af omkostninger med dette og det tager tid. En hel dag hver måned spilder du på dette.

Du skriver i tråden, at du ikke vil ruineres af rådgivning - hvis du har under en halv million til at starte for, så vil jeg råde dig til at glemme alt om Thailand i denne omgang.

Læs evt. mere på http://www.thailandguru.com og http://www.alloexpat.com

På disse sider skriver expats i Thailand om deres oplevelser og hvis du opretter dig som bruger der, så kan de svare dig langt bedre end nogen bruger på Amino kan. Så prøv at søge den vej.

Tidligere indlæg i denne tråd betragter jeg som nytteløse. Ingen af de svar, som du har fået ovenfor, kan bruges i den sammenhæng. Du er nødt til at få svarene gennem de rette kanaler.

Hvis du skal på ferie i Thailand, så brug en formiddag på at møde Sunbelt Asia, som kan fortælle dig alt i detaljer, hvad der kræves og hvad det koster. Denne samtale er gratis - og svarene er rigtige, ikke mindst!

Held og lykke med det!

Flemming

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 105
Fra  ClickTeam ApS Skrevet kl. 21:53

Tak for uddybende svar. Er godt klar over at det ikke er en nem opgave. I første omgang prøver jeg at få alle de oplysninger jeg kan, for derud fra at vurdere fordele og ulemper.

Niels

ClickTeam l Web og online marketing virksomhed i WordPress hjemmesider l Webshop udvikling l SEO l PPC marketing l E-mail marketing

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:19

Hej Niels,

Det var så lidt.

Husk nu, at Thailand er ret meget Wild West, så pas på med hvem du omgiver dig med og hvad du laver. Pas især også på med at købe en eksisterende virksomhed.

Thai'er ser enhver Vesterlænding som en ny malkeko og lærer du ikke meget hurtigt at sige stop og vurdere folk grundigt først, så bliver du tørret på det groveste. Jeg kender alt for mange historier om mennesker, der har mistet en masse derude og det går stærkt.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:39
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:41

Okey - Så har de faktisk haft det i hele den periode jeg var ansat i BDO. Det er bare gået min næste forbi. Måske fordi man aldrig har haft behov for det.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)