Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvinder er nogle svage stakler

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Det er til at brække sig over!

Se på den lyse side, Mikkel.

Måske vedtager S, SF, R og Enhedslisten i samme lov om "ligeberettigelse" også, at iværksættere skal være repræsenteret forholdsmæssigt i folketinget hvor der jo er en markant overvægt af offentlige ansatte.

Eller er det måske mig der er for optimistisk...?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:34

udvikler:
Måske vedtager S, SF, R og Enhedslisten i samme lov om "ligeberettigelse" også, at iværksættere skal være repræsenteret forholdsmæssigt i folketinget hvor der jo er en markant overvægt af offentlige ansatte.

Jeg frygter mere, at de finder på at der skal være ligedeling af kønnene blandt iværksættere.

Afslaget fra Erhvervs & Selskabstyrelsen kommer til at lyde:
Beklager du kan ikke modtage dit CVR nummer på nuværende tidspunkt. Der er pt. en underrepræsentation af kvinder blandt selvstændige så du må som mand vente til der er flere kvindlige selvstændige.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 19:43

Nicolai Lønne:
Der er pt. en underrepræsentation af kvinder blandt selvstændige så du må som mand vente til der er flere kvindlige selvstændige.

Jamen Nicolai, det kommer jo ikke til at ske, for med mit forslag om at kvindelige iværksættere bør have støtte for at kunne klare sig på lige linje med de mandlige iværksættere, så forsvinder mange kvinder jo ovre i iværksætteriet og væk fra kontanthjælpen og studierne.

For selvfølgelig betyder det jo at kvinder allerede ved opstart skal have adgang til rådgivning (mange timer), coaching, rentefrie store lån og medlemsskaber af alle de store netværk i Danmark.

Og som bonus fordi de som kvinde kaster sig ud i noget som risikabel som at blive selvstændig, så får de lige en hjemmeside, et logo og en omgang søgemaskineoptimering oven i hatten. Hmm

KUN på den måde kan de jo klare sig i den store og frygtelige iværksætter-verden hvor mændende bestemmer det meste Wink

De ER jo det svage køn - BAH......Stick out tongue

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 19:50

Mikkel deMib Svendsen:

Måske skulle man alligevel overveje sådan et par kvinder i bestyrelsen LOL

Tja, hvorfor ikke Stick out tongue

Spørgsmålet er så bare om du kan koncentrere dig om det du skal til de møder? Wink

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:23

Jeg er helt enig i, at alt det diskrimineringsfis er langt ude i hampen. Der skal den onde fløjteme ikke lovgives om, hvordan en virksomhed skal sammensætte sin bestyrelse. Kvinder - og mænd - skal bestride de poster og opgaver, hver enkelt har kompetence og lyst til, og det uanset om man har vedhæng eller ikke. Gud fri mig vel - tænk hvis der også skulle lovgives om 50% mandlige sygeplejersker, så ville vores syge og svage lide under endnu større manglende omsorg pga manglende personale.

Hvem i alverden påstår, at det er i kvindernes interesse at få bestyrelsesposter. 4 ud af hver 10. advokatbeskikkelse var i 2005 kvinder, og alligevel var kun 1 ud af 4 beskæftiget som advokat. Statistikken er nok et meget godt billede af, hvilken procentdel af kvinder der har ambitionerne til bestyrelsesposter, direktørstillinger i større virksomheder, politikerkarriere etc. Ikke at de ikke evner det, men af manglende lyst og interesse.

Kvinder har tendens til i langt højere grad at "bygge rede". Selv indenfor iværksætteriet er der en overvejende del af de kvindelige iværksættere, der aldrig kunne drømme om at udvide med ansatte. De har det godt med den frihed de har som selverhvervende, men samtidig friheden til at kunne sysle og bruge tid med børnene også. Modsat, hvor mange mænd har ikke drømmen om at bygge sit eget imperium og vise, hvor stor og stærk han er og bevise, at han kan tage sig af sin kvinde og sit afkom. Jeg kalder det rent instinkt - det har intet med diskriminering at gøre.

Men de kvinder, der har ambitionerne, skal i højere grad komme ud over stadiet af manglende selvværd. Vi kunne lære meget af mænds narcissisme (oftest positivt i erhvervslivet). Mænd ville til enhver tid søge en stilling, selvom der var 8 ud af 15 kompetencer, han manglede, hvor kvinder ville springe over med 2/15.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 00:17

Jeg var godt nok provokeret af overskriften, Mikkel, men nu tror jeg har den. Hmm

Det HT har gang i virker utroligt diskrimerende på mig, at man skal vælges på køn og ikke kvalifikationer. Jeg er godt og grundigt træt af disse kønskampe, der hører 68-generationen til.hvad vil hun mon gøre, hvis halvdelen af bestyrelsen ikke engang kan besættes, fordi der ikke er kvindelige kandidater nok eller at de ikke er dygtige nok til det de skal bruges til.

Når jeg går ind i iværksætteri, tænker jeg aldrig over at jeg er kvinde. Jeg har aldrig skænket en tanke at der kunne være forskel på kvindelige og mandlige iværksættere, før jeg gik ind i netværk. Jeg buser frem på min egen måde og ikke fordi jeg er kvinde.

Så når jeg kører min forretning, gør jeg det der skal gøres, deltager i ting og lytter til mangt og meget og tager ved lære. Og jeg kunne sgu' ligeså godt have været en mand! Geeked

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 11:26

Fuldstændig enig.

Det er da en værre gang rødstrømpe propeganda at bestyrelser skal tvinges til at have en bestemt procentdel kvinder, for at være lovlige. Og heldigvis er det fantastiske forslag da heller ikke gået igennem, for det er da noget der kan én til at se fuldstændig rødt!

Hvorfor der er mange flere mænd end kvinder i både bestyrelser og i Amino Bestyrelsesbørs, ved jeg ikke. Men jeg går da straks ind og opretter en profil - om ikke andet så bare for at hjælpe lidt på kønsfordelingen derinde.

Jeg sidder pt. i to bestyrelser, men hvis det først blev lovpligtigt med den slags vås er det lige før jeg ville overveje at melde mig ud af dem bare fordi... (ok, måske ikke liiige af den hvor jeg selv er medejer)

Helle; tag og plej dem der vil plejes - for jeg kan forsikre dig at de fleste af kvinderne vil HADE at skulle passes og plejes ved at blive tvangsproppet i bestyrelser. Du må jo have spist et eller andet du ikke kan tåle...
Ligestillingen hjælper det i hvert fald ikke på!

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)