Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En pæn dame køber en mascare i en stor kædebutik i Roskilde....

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

men kotume er jo at der byttes i de  fleste butikker såee mon ikke den kunne hjælpe lidt på den noget stive holdning i den omtalte butik?

Der er intet forkert ved deres holdning - de kan ikke tage produkter, der ikke er plomberet, retur, da de sælger produkter, som man uden de store problemer kan tømme for indhold, erstatte indholdet med noget andet og dernæst returnere. Gør det nogle gange ved en eau de toilette til 500 kr., og du har en forretningsplan.

I øvrigt har f.eks. Stereo Studio og flere andre musikbutikker samme holdning - du kan ikke bytte en CD eller DVD, der ikke er plomberet, da du ellers kan have kopieret den ind på computeren og dermed få albummet/filmen kvit og frit.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 19:26

udvikler:

Hvis jeg var kundee ville jeg da bare købe en mascare i den rigtige farve og komme tilbage dagen efter med min oprindelige mascare  og min nye bon.

Det bliver den forkerte mascara jo ikke plomberet af. ;)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:36

Var jeg hende ville jeg få en god ven til at fortælle mig at alt er foregået efter bogen, og skrive mig det bag øret til næste gang. Tilsyneladende kan hun jo næste gang få fortrydelsesret hvis hun beder om det og får varen plomberet.

Vil hun selv være tryk ved at få udleveret en mascara som andre kvinder "måske ikke har prøvet en enkelt gang", fordi de er røget retur uplomberet? Mange kvinder vil ihvertfald ikke. Skal babymad kunne returneres uplomberet - helst ikke. Plomberingen er forbrugerens sikkerhed for at de ikke bare får noget brugt udleveret.

udvikler:

Hvis jeg var kunde ville jeg da bare købe en mascare i den rigtige farve og komme tilbage dagen efter med min oprindelige mascare  og min nye bon. Hvor svært kan det være :-)

Hvorefter butikken vil spørge om du er tugnem fordi du ikke allerede første gang forstod at varen skulle være plomberet for at de kunne tage den tilbage. Så åbenbart sværere end som så...

Mvh Jesper

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 20:01

Jesper Jørgensen:
Hvorefter butikken vil spørge om du er tugnem fordi du ikke allerede første gang forstod at varen skulle være plomberet for at de kunne tage den tilbage. Så åbenbart sværere end som så...

Dig og David har jo åbenbart ikke særlig godt styr på mascarekøbet.

Hvis præmissen er at kæden ikke bytter - punktum - så er der jo intet at gøre, men hvis præmissen er, at plomberingen bare er en dårlig undskyldning (fordi kæden har bytteregler som den selvstændige butik vil undgå, hvilket jo nærmest fremgår af Christians beskrivelse) virker tricket jo fint.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 20:03

udvikler:

Hvis præmissen er at kæden ikke bytter - punktum - så er der jo intet at gøre, men hvis præmissen er, at plomberingen bare er en dårlig undskyldning (fordi kæden har bytteregler som den selvstændige butik vil undgå, hvilket jo nærmest fremgår af Christians beskrivelse) virker tricket jo fint.

Kæden bytter - hvis varen er plomberet. Ellers bytter kæden ikke. Det drejer sig, som andre også har gættet på, formentlig om Matas, og så vidt jeg husker skriver de både på skilte i butikken, samt på bonnen, at kun plomberede varer byttes.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:27

David Mc Nally:

Kæden bytter - hvis varen er plomberet. Ellers bytter kæden ikke. Det drejer sig, som andre også har gættet på, formentlig om Matas, og så vidt jeg husker skriver de både på skilte i butikken, samt på bonnen, at kun plomberede varer byttes.

Der er ingen bytteregler - hverken på skilte i butikken eller på bonnen.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)