Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En pæn dame køber en mascare i en stor kædebutik i Roskilde....

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal gøre opmærksom på hvis man HAR en bytteservice.. ikke omvendt ;-)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad koster en mascare? Hvad med at glemme den spildte tid og handle et andet sted næste gang?

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hos JOMA Company - FLP-forhandler koster den 168,- kr. - med 90 dages returgaranti såfrem du ikke er tilfreds med varen - også selv om den er opbrugt på 90-dagen !Right Hug  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

I det link du sende står der jo netop at butikkerne ikke behøver havde fortrydelsesret/bytteret.

Men jo hvis butikken skildter med den har bytteret så det en anden sag.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

 

Købeloven omtaler fortrydelsesret: Læs mere på dette link:

http://www.audioconsult.dk/Butikken/kobeloven.htm

men man kan ikke "tvinge" butikken til at bytte - men det er et stort pres der kan lægges på denne ved nævnte metode - !! 

I dit link står der;
Sælger er IKKE forpligtet til at yde nogen form for fortrydelsesret, men når denne gives er der to former - returret og ombytningsret.
Så kan ikke se, hvordan man kan lægge pres på butikken ud fra købeloven - som for øvrigt i dit link er købeloven fra år 2003, så vidt jeg kan se.

Jeg ville finde nummeret til den butik, hvor jeg købte varen - og ringe til dem og spørge, om jeg lige kan komme ned og bytte den mascara jeg har købt forleden, da den er forkert farve..
Hvis de siger ja, vil jeg spørge om det er ok at bytte i en anden butik af samme kæde?
Dette siger de vel højst sandsynligt også ja til.. og så ville jeg gå ned i den lokale butik igen..

PS. burde der være forskel på behandlingen efter hvorvidt damen er pæn eller ej? Wink

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad John, kan vi ikke droppe reklamerne her. De er jo totalt ligegyldige for diskussionen.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:
Hvad koster en mascare? Hvad med at glemme den spildte tid og handle et andet sted næste gang?

Også min tanke :-)
Cost/benefit vurdering af sin tid - jeg ville ikke gide bruge tid på dem, men stiltiende straffe dem ved aldrig at handle hos firmaet igen...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er den gode måde - jeg antog at sagen var "gået lidt i hårknude" og syntes derfor at man kunne påberåbe sig "Fortrydelsesretten" med henvisning til omtale deraf i købeloven også selvom butikken har den endelige beslutning derom - men kotume er jo at der byttes i de  fleste butikker såee mon ikke den kunne hjælpe lidt på den noget stive holdning i den omtalte butik?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Hvad ville du gøre i den situation?

Jeg ville nok bare bytte mascaren hvis jeg var i godt humør.

Hvis jeg var kundee ville jeg da bare købe en mascare i den rigtige farve og komme tilbage dagen efter med min oprindelige mascare  og min nye bon. Hvor svært kan det være :-)

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)