Hos JOMA Company - FLP-forhandler koster den 168,- kr. - med 90 dages returgaranti såfrem du ikke er tilfreds med varen - også selv om den er opbrugt på 90-dagen !
men man kan ikke "tvinge" butikken til at bytte - men det er et stort pres der kan lægges på denne ved nævnte metode - !!
I dit link står der; Sælger er IKKE forpligtet til at yde nogen form for fortrydelsesret, men når denne gives er der to former - returret og ombytningsret. Så kan ikke se, hvordan man kan lægge pres på butikken ud fra købeloven - som for øvrigt i dit link er købeloven fra år 2003, så vidt jeg kan se.
Jeg ville finde nummeret til den butik, hvor jeg købte varen - og ringe til dem og spørge, om jeg lige kan komme ned og bytte den mascara jeg har købt forleden, da den er forkert farve.. Hvis de siger ja, vil jeg spørge om det er ok at bytte i en anden butik af samme kæde? Dette siger de vel højst sandsynligt også ja til.. og så ville jeg gå ned i den lokale butik igen..
PS. burde der være forskel på behandlingen efter hvorvidt damen er pæn eller ej?
Hvad koster en mascare? Hvad med at glemme den spildte tid og handle et andet sted næste gang?
Også min tanke :-) Cost/benefit vurdering af sin tid - jeg ville ikke gide bruge tid på dem, men stiltiende straffe dem ved aldrig at handle hos firmaet igen...
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Ja det er den gode måde - jeg antog at sagen var "gået lidt i hårknude" og syntes derfor at man kunne påberåbe sig "Fortrydelsesretten" med henvisning til omtale deraf i købeloven også selvom butikken har den endelige beslutning derom - men kotume er jo at der byttes i de fleste butikker såee mon ikke den kunne hjælpe lidt på den noget stive holdning i den omtalte butik?
Jeg ville nok bare bytte mascaren hvis jeg var i godt humør.
Hvis jeg var kundee ville jeg da bare købe en mascare i den rigtige farve og komme tilbage dagen efter med min oprindelige mascare og min nye bon. Hvor svært kan det være :-)