Jeg har en lille velfungerende agenturvirksomhed og ønsker nu at tilføje en webshop til min hjemmeside. Hjemmesiden er hosted hos one.com og opbygget på en standard template. Jeg har ikke tid til komplicerede IT-løsninger. Webshoppen skal bare være enkelt at implementere for en "ikke IT-nørd" og vedligeholde samt have en kundevenlig brugerflade. Har I nogle gode forslag?
Det kan ikke lade sig gøre når du bruger ONE, så step 1 ville være at finde en mere professionel samarbejdspartner. Jeg har desværre ikke rigtigt arbejdet sammen med nogen endnu med afprøver i øjeblikket Powerhosting.dk fordi de udbyder speciel hosting til webshoppen MAGENTO, hvilket igen også kunne være interessant for dig at kigge på.
Du får dog ikke rigtigt nogen KLIK OG TRÆK løsning når du bevæger dig indenfor web-shops verdenen uden du selv tilegner dig nogle programmeringsfærdigheder eller designfærdigheder. Ellers er der altid muligheden for at hyre nogen til det. Det kommer vel an på budgettet.
Har også selv haft min side hosted hos one, indtil jeg fandt udaf, at man af tekniske årsager ikke kan tage betaling fra kort på deres side. Jeg flyttede den over til gigahost.dk - det kan klart anbefales..
Mht. webshoppen, så skriv et indlæg herinde på Amino. Du kan få løsninger fra 500-25.000 kr. alt efter dit budget og dit behov. :)
One.com siger, at det ikke er et problem! ? Men det må jeg checke igen.
Okay, så umulig til IT er jeg heller ikke , men det skal være nemt. Virksomheden kører fint uden og er ikke ramt af finanskrisen, men der vil være nogle afsætningsmuligheder i en webshop i forbindelse med en kommende udvidelse af produktporteføljen. Budgettet afpasses den løsning, der giver best value for money, så dette er ikke et issue i denne researchfase. Jeg vil dog ikke være afhængig af IT-folk, når systemet er i drift.
Det kan varmt anbefales at beskrive lidt mere detaljeret hvad du er ude efter, og derefter lave en ny traad paa amino. Du vil helt sikkert faa en masse bud.
Med hensyn til vedligeholdelse af siden, skal du have fat i en programmoer der saetter siden op i et CMS (content management system), saa du let kan aendre paa sidens indhold uden saerdeles kontakt til programmoeren efter den er oppe og koere.
Jeg er selv igang med et projekt, og har faaet masser af henvendelser her paa amino.
Nej, afhængige af it-folk og dyre timelønninger er nok noget af det værste.
Spørg one.com og deres php_safe mode er On eller Off. Nu kan jeg ikke huske hvad den skal være, hvilket er lidt pinligt, men det er i hvert fald det modsatte af hvad one de har. Flyttede selv fra one i går efter at have brugt det 3 år, så jeg ved hvad det drejer sig om..
Du kan jo vælge at gå 2 veje - Open eller Closed source. Open er hvor du betaler en stor engangsudgift, og derefter et lavt beløb pr. måned. Closed er hvor du betaler ca. 500 pr. måned. Open kommer dog ret hurtigt til at være den bedste løsning.. Skriv et indlæg her på Amino, og find en som vil lave den til dig, der er rigtig mange om buddet..