Hej Amino'er Som relativt nystartet Iværksætter står jeg over for den store udfordring at trænge igennem og få solgt mit "produkt". Jeg har slået mig op på at yde rådgivning og hjælp til små og mellemstore virksomheder i ansættelsesforhold. Ret og pligt - når du har ansatte!" - en nærmere beskrivelse burde fremgå af min hjemmeside www.personaletjenesten.dk. Der kan være tale om praktisk hjælp til HR-opgaver eller rådgivining i konkrete sager. Min store udfordring er imidlertid at få solgt varen. Jeg har sendt materiale ud, som jeg telefonisk har fulgt op på, og jeg har ringet "koldt" til relevante kunder, men oplever at det er meget svært at trænge igennem. Jeg har måske en fornemmelse af at mange tænker; "det klarer vi selv!", men fra mit tidligere arbejde ved jeg også, at det er der rigtigt mange som alligevel ikke gør. Er der en dygtig amino eller to der ligger inde med Ideen til hvordan jeg kan trænge igennem, så jeg kan optimere mit salg? Venligst Karsten
|
Hej Karsten
Nu ved jeg ikke helt hvad der står i dit materiale om der evt. er oplyst priser mv. - Jeg kan tale af egen erfaring, vi hvde for nogt tid siden en annonce på nettet og vi varetog alle samtaler mv. selv hvilket krævede en masse arbejde og tid. Da vi samtidig heller ikke mente at vi var særlig gode til at holde disse samtaler opsøgte vi nogle af de store rekrutterings firmaer - og de tager jo kassen. Altså her taler vi jo virkelig om halve til hele årslønninger for den rigtige medarbejder - tilgengæld har de også en garanti for at hvis man ikke er tilfreds så kan man komme ud af aftalen på en måde jeg ikke lige har sat mig 100% ind i - jeg blev skræmt blot ved at høre deres priside.
For at sætte den første annonce på nettet brugte vi et tilbud vi havde liggende, men hvis vi skulle sætte den i igen efter de 60 dage vi stort set havde fået gratis, så skulle vi igen ligge en bunke penge.
Så ud fra min synsvinkel koster det for mange penge blot hvis man skal finde en god sælger, administrativ medarbejder eller lign. Jeg kan forstå at de store firmaer der skal hyre folk til topposter skal have prof. hjælp.
Kort og godt, det skulle være billigere og rekrutterer - jeg tror du kunne få bragende succes hvis du tilbød de første kunder gratis rekruttering, og hvis du mener du er god til det du laver, så fastsæt et beløb, hvis nu du finder den helt rigtige medarbejder til det pågældende firma. Hvis du altså tør :) Så kunne sådan en konservativ krajler af 2. grad nok godt blive interesseret.
PS: Og så er tiden måske lige skidt nok, for små og mellemstore virksomheder vil nok vælge og spare lidt på den konto i disse tider...?
Bendtsen