Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg solgt ideen?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Stenstrup
Tilmeldt 14. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Som relativt nystartet Iværksætter står jeg over for den store udfordring at trænge igennem og få solgt mit "produkt". Jeg har slået mig op på at yde rådgivning og hjælp til små og mellemstore virksomheder i ansættelsesforhold. Ret og pligt - når du har ansatte!" - en nærmere beskrivelse burde fremgå af min hjemmeside www.personaletjenesten.dk.

Der kan være tale om praktisk hjælp til HR-opgaver eller rådgivining i konkrete sager.

Min store udfordring er imidlertid at få solgt varen. Jeg har sendt materiale ud, som jeg telefonisk har fulgt op på, og jeg har ringet "koldt" til relevante kunder, men oplever at det er meget svært at trænge igennem. Jeg har måske en fornemmelse af at mange tænker;  "det klarer vi selv!", men fra mit tidligere arbejde ved jeg også, at det er der rigtigt mange som alligevel ikke gør. 

Er der en dygtig amino eller to der ligger inde med Ideen til hvordan jeg kan trænge igennem, så jeg kan optimere mit salg?

Venligst

Karsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:03

Hej Karsten

Nu ved jeg ikke helt hvad der står i dit materiale om der evt. er oplyst priser mv. - Jeg kan tale af egen erfaring, vi hvde for nogt tid siden en annonce på nettet og vi varetog alle samtaler mv. selv hvilket krævede en masse arbejde og tid. Da vi samtidig heller ikke mente at vi var særlig gode til at holde disse samtaler opsøgte vi nogle af de store rekrutterings firmaer - og de tager jo kassen. Altså her taler vi jo virkelig om halve til hele årslønninger for den rigtige medarbejder - tilgengæld har de også en garanti for at hvis man ikke er tilfreds så kan man komme ud af aftalen på en måde jeg ikke lige har sat mig 100% ind i - jeg blev skræmt blot ved at høre deres priside.

For at sætte den første annonce på nettet brugte vi et tilbud vi havde liggende, men hvis vi skulle sætte den i igen efter de 60 dage vi stort set havde fået gratis, så skulle vi igen ligge en bunke penge.

Så ud fra min synsvinkel koster det for mange penge blot hvis man skal finde en god sælger, administrativ medarbejder eller lign. Jeg kan forstå at de store firmaer der skal hyre folk til topposter skal have prof. hjælp.

Kort og godt, det skulle være billigere og rekrutterer - jeg tror du kunne få bragende succes hvis du tilbød de første kunder gratis rekruttering, og hvis du mener du er god til det du laver, så fastsæt et beløb, hvis nu du finder den helt rigtige medarbejder til det pågældende firma. Hvis du altså tør :) Så kunne sådan en konservativ krajler af 2. grad nok godt blive interesseret.

PS: Og så er tiden måske lige skidt nok, for små og mellemstore virksomheder vil nok vælge og spare lidt på den konto i disse tider...?

Bendtsen

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:15

Hej

Det er utroligt vigtigt for en lille virksomhed at vide hvad din hjælp koster. Det må være muligt med din baggrund i fagbevægelsen, at sætte et konkret tilbud op på en pakkeløsning på "min første medarbejder" der inkluderer de ting som der skal bruges i det lille firma, - ting som du jo nævner udmærket på din hjemmeside.

Jeg synes også det er vigtigt at man definerer sin målgruppe, og taler med dem, ikke til dem. Nok er mange iværksættere tidligere lønmodtagere, men jeg synes ikke at brug af betegnelser som HR ligger lige på tungen for den lille virksomhed. Samtidigt, - hvis du er et billigere alternativ-  så lad være med at bruge de dyre ord. Dine eksamener som nok ville være relevante for NOVO Nordisk,  - får kun dine kunder til at tro at du er måske 5-10% billigere en "de store" når du skriver "konkurrencedygtige priser" , - mens virkeligheden bør være at du kun er halvt så dyr, eller billigere.

Markedsføringsmæssigt synes jeg at registererne for nye virksomheder er oplagt at benytte, - med en kalender, kuglepen, notesblok el. lign vedlagt din brochure som kan være lige i nærheden når den nye virksomhed viser sig at blive en succes.

Held og lykke 

/Michael

Fra Stenstrup
Tilmeldt 14. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:51

Hej Bendtsen

Tak for et godt input på sagen. Nu er det alt andet lig, nemmest at sælge noget der er gratis ;-) , men omvendt svært at leve af det.  Jeg tænker dog, at du har fat i noget væsentligt - hvordan får man sat foden i døren?

Nu har jeg i udgangspunktet ikke lanceret mig på Rekruttering, da der er rigtigt mange der byder sig til med den del af HR opgaverne. Så jeg vurderede egentlig at markedet var dækket godt ind - men dit indlæg signalerer egentlig noget andet. Så der var lige lidt at tænke over. Jeg har arbejdet lidt med det før, så umiddelbart ville det ikke være fremmedt.

Jeg tilbyder mig mere til de øvrige HR -opgaver; ansættelsesbeviser, APV, opsigelser, samtaler trivsel etc. da jeg tænker, at der må være tusindvis af mindre virksomheder hvor der ikke er ansat en HR medarbejder, og hvor virksomheden virkelig kunne vinde ved at "hyre" en deltids HR'er. Men der sidder naturligvis også rigtigt mange virksomhedsejere som siger - ka selv.

Nu frister du mig jo lidt - for selvfølgelig er jeg kanon god til det jeg laver, og derfor er det måske ikke så tosset at byde sig til. Er der nogen som sidder med en ide til hvad man kunne tilbyde som gratis "foden i døren"  koncept? Det kunne være spændende at høre hvad I tænker der er behov for.

Prisen er naturligvis en væsentlig parameter og jeg har fastsat min timesats til 650,- , hvilket er en forholdsvis lav konsulent sats. Men hvad siger folket - er det skræmmende?

Venligst

Karsten

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:52

Karsten Winther Hansen:

Hej Amino'er

Som relativt nystartet Iværksætter står jeg over for den store udfordring at trænge igennem og få solgt mit "produkt". Jeg har slået mig op på at yde rådgivning og hjælp til små og mellemstore virksomheder i ansættelsesforhold. Ret og pligt - når du har ansatte!" - en nærmere beskrivelse burde fremgå af min hjemmeside www.personaletjenesten.dk.

Der kan være tale om praktisk hjælp til HR-opgaver eller rådgivining i konkrete sager.

Min store udfordring er imidlertid at få solgt varen. Jeg har sendt materiale ud, som jeg telefonisk har fulgt op på, og jeg har ringet "koldt" til relevante kunder, men oplever at det er meget svært at trænge igennem. Jeg har måske en fornemmelse af at mange tænker;  "det klarer vi selv!", men fra mit tidligere arbejde ved jeg også, at det er der rigtigt mange som alligevel ikke gør. 

Er der en dygtig amino eller to der ligger inde med Ideen til hvordan jeg kan trænge igennem, så jeg kan optimere mit salg?

Venligst

Karsten

Hej Karsten

Der er også den mulighed at du lader kunderne komme til dig?

Ved hjælp af google. Der er masser af virksomheder der søger efter den hjælp du tilbyder siger du, jamen så lad dem da finde dig?

Dette kan gøres enten ved hjælp af adwords på google eller ved at få din hjemmeside optimeret så den kommer frem på relevante søgninger i google. Det bedste ville være en kombination af begge dele.

Ellers så vil jeg mene at du kunne begynde at kontakte de virksomheder der allerede annoncerer efter arbejdskraft. Kig efter annoncerne på jobindex.dk.

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 12:57

Hej Karsten

Jeg tror ikke somJesper at det er nogen god ide og sidde og vente - hvis jeg havde et produkt jeg ville sælge ville jeg hvertfald ikke blot købe en annonce eller lign. i en avis eller nettet og så håbe på at nogen ringede - du skal ud over stepperne.

Jeg ved ikke helt hvordan man kunne lave et konkret setup, du fungerer jo ligesom en revisor, advokat mv. De har ikke meget ndet end timelønnen og gå efter - men som virksomhedsejer bliver man arrig når man føler man kan høre stopuret i bagrunden blot man ringer og har et spørgsmål. Så jeg tror det er et spørgsmål om god service, så hvis du har en kunde, giv dem lidt mere end de egentlig betaler for - en vigtig faktor er jo også disse ledere i virksomhederne og få fat i deres netværk. God omtale fra mund til mund mellem folk der stoler på hinanden er guld værd!

Jeg synes dog nu når det er mere HR relaterede opgave, at du måske skulle starte med at tilbyde PU samtaler gratis til 2-3 firmaer - det skal jo være firmaer med en 8-12 ansatte, så skal du trække 3 dage ud af din kalender, men tilgengæld skal du have lavet nogle spørgeskemaer som personerne skal udfylde som du kan evaluerer på og du skal have lov til at bruge firmaet som reference videre i dit forløb og på din hjemmeside. Hvis du gør det godt kan det jo allerede være at du har fået de første par kunder.

Altså det jeg mener er at vi har et firma der sælger diverse produkter, men vi sender da også gerne vareprøver ud gratis, uden kunden betaler for hverken fragt eller produkt - nogle gange kommer der intet ud af dette, andre gange kommer der måske en stor ordre. Det er et sats, men hvis du mener du har et godt produkt så er det det hele værd - og jeg tror du selv mener du har et godt produkt. :)

Det kunne også være du simpelthen lavede en lille men målrettet kampagne via post, som du følger op på - på nogle ting indenfor HR du ved med din erfaring er relevante og måske endda besværlige for mellemledere/ledere i en virksomhed - så udfører du EN opgave gratis for dem og så skal der måske være lidt rabat på de efterfølgende - og med tiden har du en kunde der vokser og vokser og kan give dig flere og flere opgaver, og så er kampagnen slut og de betaler nu normal pris.

Det er egentlig bare en brainstorming jeg har gang i her, men jeg ser da mange muligheder for dig. Nu ved jeg ikke hvor meget du har på lommen og kommer heller ikke mig ved, men har du overvejet brugen af et call center der kunne prøve og afdække behovet for dine løsninger?

Håber du kan bruge lidt af det her til noget.

MVH

Bendtsen

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:14

Bendtsen:
Det kunne også være du simpelthen lavede en lille men målrettet kampagne via post... m.m

Hej Bendtsen og Karsten

Det er vist ikke dig der tager sig af salget i din virksomhed, ej heller er det vist dig der besvarer opkald fra insiterende telefonsælgere?

Ydermere er det vist heller ikek dig der helt har taget nettet til sig endnu kan jeg høre. Du sammenligner en annonce på nettet med en annonce i avisen? Intet kunne være fjernere fra hinanden!

For at komme af med den ydelse der søges at sælge he ri tråden skal der ringes til 100 virksomheder for at få et møde. Det er sindsygt svært at sælge den slags via telefonen. Det er blandt andet derfor at revisorer og advokater ikke kold kanvasser. Sender man breve ud ryger de i skraldespanden. Hvormange brochurer/salgsbreve læser I? Hvormange gemmer I? Man skal være mere end heldig på at få kunder ud af den øvelse. Jeg kender til det her med salgsbreve. Sender man 100 breve ud skal man være heldig hvis der er 1, måske 2 der svarer. Men det er langtfra et salg blot fordi der er svar.

HR chefen i SMB markedet bliver ringet ned dagligt af rekrutteringsfirmaer og eniro og stepstone med flere. Man kan ikke komme igennem til dem.

Opret adwordskampagner er ikke ensbetydende med at man skal sidde med hænderne i skødet og vente. Men det handler om at ændre opfattelse. Det handler om at man skal lade kunderne finde dig! Ikke omvendt.

Spørg jer selv. Hvormange telefonsælgere lader i slippe igennem? Hvor ofte søger i efter en vare/ydelse på google? Er det ikke federe selv at finde en leverandør?

Drop avisen... Fremtiden er kommet Bendtsen;-)

Mvh

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 13:33

Hej Jesper

Du har sku da humor :)

Jeg må simpelthen bare lige kommenterer en ekstra gang på det du skriver... som jeg forstod Krsten først var det mht. rekruttering, men det fandt jeg så ud af det ikke var som hovedformål - dvs. alt det med Stepstone etc. den er ude... :)

Mht. HR opgaver, må jeg spørge dig, hvor mange HR chefer tror du der søger på nettet efter en der kan lave lidt HR arbejde for ham?? ja det skulle så måske netop være hos rekrutterings firmaerne, altså efter en ny medarbejder til deres afdeling!!

Jeg tror det Karsten er ude efter er de små og mellemstore firmaer - firmaer uden HR afdelinger, det kan være man har en personaleansvarlig. Det kan da godt være jeg er lidt gammeldags trods min unge alder, og at sådanne kampagner ikke virker som de engang gjorde, men og tro at personerne i sådan et firma som sådan sidder og søger på nettet efter en der kan hjælpe dem med disse opgaver som Karsten beskriver - det tror jeg ikke på!! De tænker nemlig som Karsten også skriver det "KA SELV"

Men hvis der tilgengæld kom en og sagde, prøv og hør - jeg gør et arbejde gratis for din virksomhed uden nogen hage , i får måske nogle bedre og gladere medarbejdere bagefter, og det eneste jeg kræver tilgengæld er en evaluering og at de må bruges som reference, så tror jeg altså nok der skal være flere møder end 1 efter en enkelt dags canvas. Dog er det jo vigtigt man starter rigtigt op når man ringer op til folk, for der er godt nok mange rigtig dårlige telefonsælgerer, hvis man altså kan kalde dem sælgere rundt omkring i landet. Så derfor som jeg også skrev i tidligere indlæg, måske Karsten skulle finde andre til at booke møder for ham?? Det kan jo være manden er skide god til det arbejde han laver, men ikke er så fantastisk over telefon - det er da fair nok at kende sine begrænsninger.

Og Jesper jeg har sku da lige fundet ud af der var noget der hed internettet i går, så jeg er da helt med på noderne - så bare rolig. Men hvad er google? :)

Jeg vil skyde på med en uges arbejde fra Karstens side, hvis det bliver grebet rigtig an gennem telefon og brev så har han sine første "forsøgskaniner" og så er det jo op til Karsten og vise hvad han duer til - det er sku lige før hvis jeg havde tid jeg ville hjælpe, blot for at modbevise din påstand - men det må blive en anden god gang.

Bendtsen

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 14:04

http://www.google.dk/search?hl=da&q=hj%C3%A6lp+til+ans%C3%A6ttelse&btnG=S%C3%B8g&meta=

Nogen må der være der søger. Der er ca. 1.240.000 sider på google.dk der handler om hjælp til ansættelse og 6 annoncer!

Mvh

/Jesper

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:14

Hvordan ser du sammenhængen mellem antallet af søgeresultater og antallet af søgninger og annoncer, Jesper? Det er en interessant indgangsvinkel, jeg aldrig har hørt om før.

Iflg. Googles søgeordsværktøj er det under 10 søgninger pr. måned, der er tale om på "hjælp til ansættelse". Hvilke data har du?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)