Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eshop projekt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ny her og jeg arbejder med at få en lille eshop op og stå. I den forbindelse er der dukket nogle ideer og emner op som  jeg gerne vil have nogle kompetente kommentarer til;)

Promotion sites. Første lektion i markedsføring og afsætning er at segmentering er fundamentet for en god markedsføring. Er det en god ide at sælge samme produkt igennem forskellige mindre "promotion" sites der henvender sig til forskellige segmenter, hvor der lægges vægt på netop segmentets købsadfærd. I teorien så er det jo måden at gøre det på, men kan det lade sig gøre i praksis og er der nogle eksempler på at det er gjort med succes?

Webhosting af flere sites. Er der en dansk udbyder af hosting løsninger hvor man kan tilknytte flere sites og domæner uden at det koster spidsen af en jetjager?

Konverteringer. Jeg ved godt at der ikke er noget fuldt ud dækkende svar, men hvor høj kan man regne med at en konverteringsrate er på enten organisk eller adwords trafik?

Håber der er nogen der samler handsken op og kommer med nogle bud:)

Søren

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:00

Hej Søren,

Jeg kan starte gildet med at byde ind med lidt input på hostingdelen.

Der er adskillige danske hostingfirmaer, som tilbyder billig hosting, hvor man kan tilknytte flere sites og domæner. Fra egen palette af hosting kan nævnes Gigahost, Surftown og Megahost.

Når det er en webshop, du vil bygge, kan det godt være, at du har lyst til at hoste i et lidt dyrere segment med bedre oppetidsløfter, serviceaftaler og alt det der, men de tre nævnte er i hvert fald gode bud på hosting i den billige ende af skalaen, hvor man kan hoste flere domæner.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 11:19

sv.2800:

Promotion sites. Første lektion i markedsføring og afsætning er at segmentering er fundamentet for en god markedsføring. Er det en god ide at sælge samme produkt igennem forskellige mindre "promotion" sites der henvender sig til forskellige segmenter, hvor der lægges vægt på netop segmentets købsadfærd. I teorien så er det jo måden at gøre det på, men kan det lade sig gøre i praksis og er der nogle eksempler på at det er gjort med succes?

Hej Søren

Der er den teoretiske måde og den praktiske måde at se dette på. Du kan meget vel have ret i at bygge flere niche sites der dedikerer deres kommunikation til et specielt segment kan være en god ide, da det giver dig mulighed for at bore dig dybere ind i netop dette segments hjertebanken. For at noget kan være en success skal både teori og praktik være vendt og drejet. Spørg dig selv om følgende:

• A. Hvor stort vil mit nichesegment blive (estimeret antal tusinde)
  • B. Hvor kan jeg få fat i dette segment: Er der dedikerede reklamekanaler, sites eller community omkring dette segment eller er det noget der skal arbejdes på at skabes --> skal du selv til at bygge dine rekruteringskanaler
  • C. Hvor købevilligt er dette segment overfor produktet (igen estimeret)
  • D. Hvor store er mine opstarts-, drifts-, reklame- og kommunikationsomkostninger pr valgte segment

Du vil igennem en feasibility analyse ud fra disse enkelte variabler kunne danne dig et billede af rentabiliteten i det du har gang i. Du vil højst sandsynligt finde ud af at det ikke altid er rentabelt at blive FOR præcis i sine krav til segmenterne, fordi du vil løbe ind i X antal kommunikationsstrategier der skal håndteres, udvikles og bearbejdes som var det DIT ENESTE salgssegment.

Det kræver alligevel en del penge at starte og drive en eshop, så spred dig ikke ud over for meget på en gang.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:33

Hej Søren, det kan helt klar godt betale sig! Reklame er røvdyrt og dem der får succes er dem der får mest ud af sine reklame penge. Den logiske måde at gøre det på, er naturligvis at øge sin konvertering.

Jeg bruger selv en del tid på det, se fx 

http://www.sjovhilsen.dk her finder du nogle kategorier i bunden hvor du kan købe pakkekalendere. Går du istedet på http://www.pakkekalender.com  får du her en hel side kun med netop disse produkter. Selve systemet samler alle ordrer i et enkelt system, så det er nemt at håndtere i hverdagen.

Ang. konverteringen fra henholdsvis organisk vs. adwords trafik, så vil det naturligvis afhænge af utrolig mange faktorer. Ser vi hos mig kun for organisk vs. adwords, vil jeg tor jeg konverterer adwords 2½ gange så godt som de organiske, men pas på ... De organiske er twicky, man får mange flere besøgende på underlige ting end man lige regner med.

Hvis shopsystem setuppet kunne være interessant for dig, må du jo sige til, eller give et kald på 31 24 44 44 hvis du vil vide mere

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:38

> Der er adskillige danske hostingfirmaer, som tilbyder billig hosting, hvor man kan tilknytte flere sites og domæner.

Korrekt. Du skal så bare være opmærksom på at 99% af de hosts der tilbyder dette gør det på en måde, der fuldkommen fucker al din organiske optimering i søgemaskiner op!

Det samme gælder iøvrigt en strategi med mange sites. Det gør bestemt ikke arbejdet med søgemaskineoptimering lettere - tværtimod, bliver det langt mere omfattende (bl.a. fordi der skal laves unikke tekster til alle sites og alle sites skal have en tilstrækkelig mængde unikke links).

Jeg vil helt klart anbefale, at du laver segmenteringen indenfor samme domæne

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:43

Jeg har mulighed for at lave unikke tekster, title tags, etc...Den eneste måde mine shops hænger sammen på, er på lageret og produkt nummeret.

Mit shopsystem tillader at du ligger hver enkelt shop hos forskellige host´s, jeg ledte selv længe efter nogen der kunne tilbyde det samme, men fandt desværre ikke noget..så måtte selv i gang med at konstruere :/.

Jimmy

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:10

Mikkel deMib Svendsen:

> Der er adskillige danske hostingfirmaer, som tilbyder billig hosting, hvor man kan tilknytte flere sites og domæner.

Korrekt. Du skal så bare være opmærksom på at 99% af de hosts der tilbyder dette gør det på en måde, der fuldkommen fucker al din organiske optimering i søgemaskiner op!

Hej Mikkel,

kan du lokkes til at bruge to sætninger på at uddybe det her?

Jeg har ikke før hørt om, at der skulle være tekniske problemer i den forstand med billig hosting. (med mindre vi taler om dem med billige reselleraftaler af udenlandsk baseret hosting).

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)