Hejsa Jeg er ny her og jeg arbejder med at få en lille eshop op og stå. I den forbindelse er der dukket nogle ideer og emner op som jeg gerne vil have nogle kompetente kommentarer til;) Promotion sites. Første lektion i markedsføring og afsætning er at segmentering er fundamentet for en god markedsføring. Er det en god ide at sælge samme produkt igennem forskellige mindre "promotion" sites der henvender sig til forskellige segmenter, hvor der lægges vægt på netop segmentets købsadfærd. I teorien så er det jo måden at gøre det på, men kan det lade sig gøre i praksis og er der nogle eksempler på at det er gjort med succes? Webhosting af flere sites. Er der en dansk udbyder af hosting løsninger hvor man kan tilknytte flere sites og domæner uden at det koster spidsen af en jetjager? Konverteringer. Jeg ved godt at der ikke er noget fuldt ud dækkende svar, men hvor høj kan man regne med at en konverteringsrate er på enten organisk eller adwords trafik? Håber der er nogen der samler handsken op og kommer med nogle bud:) Søren |
Hej Søren,
Jeg kan starte gildet med at byde ind med lidt input på hostingdelen.
Der er adskillige danske hostingfirmaer, som tilbyder billig hosting, hvor man kan tilknytte flere sites og domæner. Fra egen palette af hosting kan nævnes Gigahost, Surftown og Megahost.
Når det er en webshop, du vil bygge, kan det godt være, at du har lyst til at hoste i et lidt dyrere segment med bedre oppetidsløfter, serviceaftaler og alt det der, men de tre nævnte er i hvert fald gode bud på hosting i den billige ende af skalaen, hvor man kan hoste flere domæner.