Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verbalt terror på Amino.

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Rune Gjersvik:

Det er godt at høre andres mening, og din mening kan meget vel være den rigtige. Jeg får da osse selv glæde af en masse gode indlæg, helt klart. Men der er nogle enkelte som alt for mange gange går over grænsen for god opførsel, og de får for lang snor, efter min mening.

Hej Rune,

Vores veje krydses jo sjældent her på Amino - og jeg kan derfor ikke anfægte dine oplevelser. Men må da også indrømme at tonen var underlødig eksempelvis i forhold AB -  der gik lidt Jante i den tråd.

Jeg synes, det er sundt at du bragte emet op - det kan altid give os stof til eftertanke.

Henrik

PS - min største sviner her på Amino fik jeg af Amino - at blive kaldt MLM PUSHERWink

Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa.

Godt at emnet tages op, da det altid er relevant på alle debatfora.

Som daglig anvender af Amino mener jeg dog ikke, at de negative indslag har fået overtaget her. Langt de fleste brugere får svar og hjælp til deres udfordringer og problemer helt uden at bemærke de negative indlæg. Dog er der naturligvis indimellem en eller to, der gør negativt opmærksom på sig selv. Oftest med den hensigt at tale ned om konkurrenternes produkter for at fremhæve egne, men mon ikke de fleste brugere godt kan gennemskue dem og deres tilgangsvinkel til tingene. De straffer primært sig selv, når de gør det - det er bare synd for dem, hvis de ikke selv er klar over det.

Når det er sagt, så er det klart at der alligvel skal skrides ind overfor gentagne syndere. Det mener nu også er tilfældet her på Amino, og faktisk endda i en grad, som er mere end det, man kan forlange. Jeg ser ofte Thorborg give helt berettigede advarsler eller "pauser". Så godt gået.... Keep up the good work.

Mvh Morten.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 19:50

Morten H. Boldsen:

Hejsa.

"Oftest med den hensigt at tale ned om konkurrenternes produkter for at fremhæve egne, men mon ikke de fleste brugere godt kan gennemskue dem og deres tilgangsvinkel til tingene. De straffer primært sig selv, når de gør det - det er bare synd for dem, hvis de ikke selv er klar over det."

Godt sagt, Morten.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 21:02

Martin Thorborg:
Jeg har på 4 år smidt 4 personer ud og det syntes jeg er flot og de meget, meget få "dårlige" indlæg på Amino der er, kun bliver synlige fordi stemningen generelt er så god.

Prøv at kigge på alle andre fora, der er stemningen som regel meget hårdere og jeg kan ikke huske bare et enkelt "Hitler indlæg" på Amino og det syntes jeg er flot.

Inden jeg læser resten af tråden må jeg lave et af disse ligegyldige indlæg hvor jeg bare erklærer mig 100% enig. Jeg undskylder på forhånd, fordi jeg ved jeg på den måde spilder folks tid fordi de ikke bliver udfordret på deres synspunkter. Sagen er i midlertid at jeg heller ikke mindes et eneste 'Hitler' indlæg men jeg er dog blevet kaldt 'dum' og 'taber' i forskellige sammenhænge. Det lever jeg ganske fint med i forhold til alternativet som er smagsdommeri, moderatorvælde og censur. Amino er til fulde lykkedes på dette punkt.

Set i lyset af at Rune netop har kritiseret et af mine indlæg er det vel rimeligt at spørge om dét burde "ryddes op"?

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 21:18

udvikler:

Set i lyset af at Rune netop har kritiseret et af mine indlæg er det vel rimeligt at spørge om dét burde "ryddes op"?

Nu du selv bringer det op, så vil jeg give min mening til kende....Jeg synes at kritikken var fuldt berettiget.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra hundige
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:25

Så skulle i kære prøve at gå ind på KANDU der er 8 ud af 10 indlæg behæftet med chikane, uden at der gribes ind.

mvh

pta

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:30

Jeg synes nu ikke der er nogle problemer her i nogen særlig grad - snarer tværtimod.

Det eneste der irriterer mig er alle de mlm og mlm ligende foretagender som oftest er grænsende til det pure fup som gang på gang forsøger at rekrutere folk herfra - Vi burde efter min mening lukke hele mlm foraet permanent så ingen brugere, og især også de unge aspirerende iværksættere, ikke bliver lokket på galajen.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 21:35

Ronnikc:

Jeg synes nu ikke der er nogle problemer her i nogen særlig grad - snarer tværtimod.

Det eneste der irriterer mig er alle de mlm og mlm ligende foretagender som oftest er grænsende til det pure fup som gang på gang forsøger at rekrutere folk herfra - Vi burde efter min mening lukke hele mlm foraet permanent så ingen brugere, og især også de unge aspirerende iværksættere, ikke bliver lokket på galajen.

Jeg har godt lagt mærke til at der er en del "dogfights" i mlm sektionen. Jeg arbejder ikke selv med mlm, men synes da at der findes nogle interessante for og imod mlm. debatter der.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 21:45

Rune Gjersvik:
jeg har sågar lige læst noget jeg vil betegne som et verbalt overfald, rettet mod en person, som er skrevet i dag.

Nu ville det jo næsten være uhøfligt af mig at gætte, men hvis det er mine skriverier du hentyder til stiller jeg gerne op til diskussion af rimeligheden af disse - og hvorfor. Jeg udelader linket men det kan du jo selv poste og jeg opfordrer dig til det.

Du har bragt en debat på bane og det er fint med mig. Jeg mener at:

• Amino er et sted hvor kommende iværksættere får hjælp og får respons når de deltager.
  • Der generelt gives positiv respons på dårlige og ugennemførlige idéer i stedet for realistisk, kritisk (men gerne optimistisk) feed back. Især når idemageren ikke selv efterlyser den kritiske del. Hvorfor skulle det være en hjælp at give en iværksætter som står på kanten et skulderklap?
  • Hvis en bruger poster et indlæg med titlen 'Hvordan får jeg lavet en webshop' får han 10 svar som også er tilbud. Hvis han poster et indlæg med titlen 'Hvem kan hjælpe mig med SEO'  får han 20 svar som også er tilbud. Hvis han hedder deMib og poster et 'politisk' indlæg får han 30+ svar som ikke indeholder nogen tilbud men vi andre var dumme nok til at hoppe på.
  • Hvis en bruger poster et indlæg med en latterlig titel så som 'hjælp' som indeholder et konkret relevant problem, så er der en anden der giver et konstruktivt svar.
  • Hvis man forsøger at markedsføre sine tvivlsomme MLM forretningskoncepter på Amino skal (og bliver) man udfordres. Grunden til det er så vigtigt er, at famlende og søgende nye iværksættere let kan falde for falske løfter om millioner i Multi-Level-Marketing eller Network-Marketing eller dagens buzzord der fjerner fokus fra substansen. Ingen investering, arbejd hjemmefra, tjen hvad du er værd - det er de samme løgne hver gang som viser sig at indeholde: Personlig investering/arbejd gratis, vennehvervning, pyramidestruktur.

Men læg noget konkret person-terror på bordet. Så diskuterer vi det.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 21:49

Rune Gjersvik:
Nu du selv bringer det op, så vil jeg give min mening til kende....Jeg synes at kritikken var fuldt berettiget.

Ja, så spørger jeg jo: Din eller min?

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)