Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket politisk parti mener du gør mest for iværksættere?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak til de, som er begyndt at grave frem, hvad partierne i det mindste vil gøre for iværksættere. Det kan måske give flere stemmer på spørgsmålet - og ihvert fald mere nuancerede stemmer.

Jeg synes det er relevant at se på hvad de siger og se på hvad de gør, som Andy nævner. Og så vende det hele om til:

Hvad er det vi ønsker partierne skal gøre for iværksættere? Hvad er det vi vil have?

For ellers har jeg lidt svært ved at at hvad vi skal bruge afstemningen til - andet end det er meget sjovt at se fordelingen.
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...som en anden lagt mærke til ind en anden tråd, er det ikke nemt at sammenlign plan og aktion med nogen politiker.  Konservative hjemmeside siger "At blive iværksætter skal være en mulighed på lige fod med en tilværelse som lønmodtager." men i den her uge har Lars Barfoed (K) haft en helt anden mening.fficeffice" />

Hvordan forklarer du, at selvstændige kun må holde barselsorlov på deltid i op til 18 1/2 timer om ugen og få supplerende dagpenge, når lønmotagere må i 29 1/2 time?
- Det skyldes, at det er meget svært at måle, hvor længe selvstændige rent faktisk arbejder, men det er meget mere præcist opgivet for lønmodtageres vedkommende. Derfor er det sværere kontrollere selvstændige.
Men hvorfor ikke bare ændre det? Det vil jo ikke koste statskassen mere, for uanset hvad har de selvstændige jo ret til samme antal uger på barselsdagpenge som lønmodtagere?
- Jamen, jeg er også villig til at se på, om vi kan finde et system, som kan fungere for de selvstændige også. Men vi er nødt til at have noget, der kan kontrolleres, så de selvstændige rent faktisk bruger tiden på at være sammen med deres børn.

 http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/npShowArticle.asp?strArtID=142731

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et egentligt et pudsigt spørgsmål fordi emnet iværksættere næsten altid er i ret høj kurs på borgen uanset om det er regeringsgrundlaget eller oppositionen, især hvis medierne gider beskæftige sig med de forskellige mere eller mindre gode forslag og tiltag der kommer fra politikkerne.

Derfor tror jeg også at det kan være svært at pege på det bedste parti - fordi forslag og tiltag ikke gør de gældende normer anderledes medmindre selve politikken bliver målrette til at gøre en reel forskel.
 
Højteknologifonde, innovationskonsortier etc etc er blot det samme som når mine unger beder om en ny cykel og istedet får en ny ringeklokke til den gamle.
 
Indtil det bliver slået fast med syvtommersøm, at en målrettet indsats med meget store økonomiske midler bundet i halen, er den eneste vej for det danske samfund hvis vi vil overleve globalt i den stadig stigende konkurrence - ja så får vi faktisk blot en ny ringeklokke til det gamle vrag i ny og næ.
 
Min kritik skal ikke opfattes som om jeg blot resignere, næh nej - de skal få kamp til stregen hele tiden.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg også gået de forskellige partier''s forslag igennem. Jeg synes at det lyder meget godt alt sammen, der er egentlig ikke noget af det som falder igennem, hvor man tænker........nej det er en dårlig ide''.

Men er det ikke sådan i dansk politik, at vi borgere hele tiden skal minde politikkerne om hvad de har lovet og står inde for?
 
Er det ikke tit sådan at politikkerne lover en masse uden egentlig at undersøge om der økonomi eller andre resurcer til det?
 
Det lyder jo alt sammen flot, og det springer i ørerne på en stor del vælgere, men jeg synes at min erfaring er at når de så bliver holdt op på det de har sagt.............såååå....skal det jo lige debateres i nogle udvalg, og så må vi se derfra.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Herligt spørgsmål, som der jo ligger nogle sjove tanker i...;o)) Hvem gør mest??? Jamen med den iværksætterånd, der hersker herhjemme og med det stærke ønske om kontrol alle danske politiske partier har ville spørgsmålet "Hvem forhindre mindst" være mere på sin plads...;o))
Side 3 ud af 3 (25 indlæg)