Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS-løsning - er det smart?

Side 9 ud af 12 (119 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Nu har jeg lige været ind på din kones for at se, man kan ikke bruge dankort. De viser logo for VISA, MC og AMEX, ikke for dankort. Så hvis man kan betale med dankort så er det fordi det er et visa-dankort.

Jeg bestilte en taske (selv om jeg ikke er den type mand ;o)), gik til betalingsflowet, åbnede paypal vinduet. Intet dankort.

Det er ikke fordi din kone bruger noget andet til hendes retail del? Altså i butikken?

Recuro Abonnementsservice er et billigere alternativ til PBS BetalingsService.

www.recuro.dk

Tilmeldt 6. Jan 09
Skrevet kl. 17:33

Jeg syntes det er en meget fin shop din kone har, der er dog en ting I måske skal kigge på.Jeg lavede 3 fakekøb uden at gå igennem betalingsflowet, men jeg fik alligvel 3 kvitteringer som om jeg havde betalt. Den skal nok først sendes når bestillingen er godkendt.

Nu bruger jeg som sagt ikke selv PayPal, men har de et auth - capture forløb, så man får lavet en auth når kunden har indtastet sit kortnummer. Så kan man efterfølgende bruge en unik reference til at capture beløbet når man har afsendt varen. Det betyder at kunden først bliver trukket pengene når varen er sendt, og er et en del af fjernsalgsloven som internet salg høre ind under. Blot en reminder, hvis det ikke er en del af PayPal.

www.recuro.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 17:43

Nu blander jeg mig lige i denne tråd...

Som Peter har skrevet flere gange her...så skal man oprette en konto hos PayPal + tilknytte sit kort til kontoen, hvis man sidder og vil betale med det gamle DanKort...

Dette gælder KUN for DanKortet...alle øvrige kort skal man IKKE oprette eller have konto hos PayPal!

Så JO...PayPal kan håndtere DanKortet...jeg har haft flere kunder, som har fortalt mig, at de har betalt med rent DanKort!

Dog er det MEGET FÅ kunder, som har det gamle DanKort...og kortet er også på vej ud...så det er snart slet ikke noget problem længere Smile

Tilmeldt 6. Jan 09
Skrevet kl. 17:45

det vist lidt en tilsnigelse at du har et dankort logo i bunden af din side :) Du kan tage PayPal, MC, VISA og AMEX.. ikke dankort (direkte) ;o)

www.recuro.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

Nå..det ved jeg nu ikke......flere kunder har da betalt med Dankort.

Ved ikke, frygter du konkurrencen fra Paypal, eller hvorfor er du så negative indstillet?*S*

Tilmeldt 6. Jan 09
Skrevet kl. 18:03

Nej jeg syntes bare at PayPal måske har et godt produkt men også at det er dyrt og har ikke de mange betalingstype. Når man skriver er det nogle gange mere negativt end beregnet, det var ikke hensigten, er/var meget interesseret i om PayPal virkeligt tager dankort, altså på den rigtige måde.

Jeg arbejder ikke som PSP, så jeg har jo ikke noget at frygte ;o) Der er stadig ca 10% i dk der betaler med rene dankort på internettet, så man skal sørge for at det ikke er for besværligt for sine kunder at betale med sit kort. Hvis de først skal oprette sig hos PayPal så stiller man en mur mellem bestilling og betaling som kan gøre at nogle dropper bestillingen. Men det virker for din kone, det er helt fint. Jeg gad godt vide hvordan PayPal tager dankort betalinger, så skal de have en aftale med PBS som de selv har som merchant, det kan man ikke få hvis ikke man er et dansk firma. Men de har sikkert en dansk afdeling eller noget.

Ved ikke om dankort er på vej ud, mange banker kræver gebyr for Visa-dk. Det er meget billigt (hvis man har en vis mængde) for butikkerne at tage imod dankort hvis du sammenligner med udenlandske kort. Her tænker jeg på indløsningsgebyr, i de butikker hvor gebyret bliver lagt oven i prisen, er det dyre at betale med anden end dankort, f.eks. rent visa.

Men selvfølgelig kan det forsvinde, bla. har nogle sat en evt. Euroafstemning som dankortets endeligt, da der måske i eurozonen vil komme et krav om ensretning, så går det jo ikke med de lokale kort. Jeg er nu meget glad for mit visa-dankort og ville ikke bytte det ud med et rent visa.

www.recuro.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:05

Peter - Revisor:

Kirsten E...Har du taget hensyn til årlig afgift, tilkøb af andre kort, forrentningen mv.

HEj Peter

Det regnestykke, jeg lavede før, handlede kun om Dankort i fysisk forretning, men det var incl. årlig afgift (det fremgår også af teksten). Mht. forrentning: Der er ikke rigtig noget at tage højde for, når det gælder Dankort - pengene er på din konto dagen efter (og du skal IKKE betale gebyr for at få en daglig overførsel). Så her mener jeg, at PBS-løsningen er klart den billigste, da jeg ikke har medtaget de 1,9% af omsætningen som PayPal tager (iflg. deres hjemmeside). Men hvis du siger at gns. transaktionen er på 200 kr, kommer du yderligere til at betale PayPal mindst 9.500 kr. (1,9% af 200 x 2500 kr). Og de 1,9% er faktisk først ved en omsætning på >800.000/md. Ellers bliver det endnu mere.

Mht. andre betalingskort: PBS tager 1,25%, mindst 70 øre kr for dansk udstedte betalingskort (igen mindre end PayPal) og noget mere for udenlandsk udstedte. Men her er der selvfølgelig et rentetab, som skal tages med ind over.

For internetforretninger er prisstrukturen lidt anderledes, men for dankort ser det ud som følger:

Transaktionsbeløb 0,00 - 50,00 kr. 
0,70 kr. pr. transaktion

Transaktionsbeløb 50,01 - 100,00 kr. 
1,10 kr. pr. transaktion

Transaktionsbeløb over 100 kr. 
1,45 kr. pr. transaktion + 0,10 % af kortomsætningen

(sakset fra PBS's hjemmeside).

Så hvis den overvejende del af ens salg går via Dankort eller dansk udstedte betalingskort, er det for mig at se, billigst at benytte PBS. Hvis en væsentlig del af omsætnignen kommer fra andre kort, skal det analyseres nærmere.

Men jeg vil da gerne høre, hvad der kommer ud af revisorens regnestykke.Smile

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 6. Jan 09
Skrevet kl. 18:08

Jeg kan ikke få det til at virke med at tilmelde mit dankort, jeg kan tilmelde mit visa-dankort, men ikke mit rene?

Skal man ind på en dansk PayPal side eller noget?

Peter > ingen negativitet herfra, er bare nysgerig på hvad PayPal gør ;o)

www.recuro.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12

Recuro.....Kan ikke svare dig.

Det er min kone, der taler med kunderne, hvordan de skal gøre.

Hun er lige en tur i byen, men du får svar, når hun er tilbage!*S*

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15

Kirsten E......ja...du har nok ret!

Var nok en lille provokation i mit skrift..sorry!*S*

Har ikke checket det...og heller ikke lige tiden nu.

Side 9 ud af 12 (119 indlæg)