man kan kun bruge dankort til paypal hvis det er tilknyttet visa elller andet internationalt kort. Jeg har selv haft kontakt til Paypal, da jeg er indehaver af et rent dankort og det kan jeg ikke bruge.
En andren ting man skal tage med i overvejlserne er at flere og flere unge og ældre benytter sig af visaelectron og ikke dankort.. |
Peter - Revisor:Næ...ved bare at min kone gør det næsten dagligt i hendes shop/showroom, hvor kunderne kommer
her og betaler med Dankort direkte via PC`en!
Hej Peter
Nu bringer du jo faktisk et aspekt mere ind i sagen. Hvis kunderne betaler via netbutikken (lidt som onlinekøb) , kører det jo over netbutikkens dankortaftale, og så behøver du faktisk heller ikke en terminal, hvis du vælger PBS-løsningen.
Men hvis du vælger at køre med terminal skal du have en dankort-aftale hos PBS til 'fysisk forretning', og så bliver omkonstningen pr. transaktion straks langt lavere. Her betaler du en fast årlig afgift, afhængig af antallet af transaktioner:
Op til 4999 transaktioner: 590 kr/år, + 0,5 kr/transaktion
5.000 - 20.000 transaktioner: 3.205 kr/årligt. + 0,5 kr. pr. transaktion
Og så kan pengene til en terminal jo være givet godt ud - du kan leje en DK-terminal for 199 kr/md (eller købe den for 5.000 kr + 200 kr/årl). Så et regnestykke kunne se sådan ud:
Hvis du har 2.500 transaktioner/årl:
Paypal: 2.55 x 2,60 (iflg. hjemmesiden koster det 2,60 pr. betaling) = 6.500 + min 1,9% af omsætningen (satsen er variabel, afhængig af omsætningen)
Dankort: 12 x 199 (terminal) + 590 kr/abn + 2.500 x 50 øre (transaktionsafgift) + 1.000 kr. årl. gebyr = 5.228 kr.
Jeg advokerer ikke for den ene eller anden løsning - min pointe er, at man bør regne tingene igennem før der vælges løsning. I dette tænkte eksempel er Paypal løsningen klart den dyreste (med mindre jeg har regnet forkert, men det tror jeg nu ikke).
MVH
Kirsten