Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS-løsning - er det smart?

Side 7 ud af 12 (119 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan kun bruge dankort til paypal hvis det er tilknyttet visa elller andet internationalt kort.

Jeg har selv haft kontakt til Paypal, da jeg er indehaver af et rent dankort og det kan jeg ikke bruge.

En andren ting man skal tage med i overvejlserne er at flere og  flere unge og ældre benytter sig af visaelectron og ikke dankort..

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:48

Peter - Revisor:

Næ...ved bare at min kone gør det næsten dagligt i hendes shop/showroom, hvor kunderne kommer

her og betaler med Dankort direkte via PC`en!

Hej Peter

Nu bringer du jo faktisk et aspekt mere ind i sagen. Hvis kunderne betaler via netbutikken (lidt som onlinekøb) , kører det jo over netbutikkens dankortaftale, og så behøver du faktisk heller ikke en terminal, hvis du vælger PBS-løsningen.

Men hvis du vælger at køre med terminal skal du have en dankort-aftale hos PBS til 'fysisk forretning', og så bliver omkonstningen pr. transaktion straks langt lavere. Her betaler du en fast årlig afgift, afhængig af antallet af transaktioner:

Op til 4999 transaktioner: 590 kr/år, + 0,5 kr/transaktion
5.000 - 20.000 transaktioner: 3.205 kr/årligt. + 0,5 kr. pr. transaktion

Og så kan pengene til en terminal jo være givet godt ud - du kan leje en DK-terminal for 199 kr/md (eller købe den for 5.000 kr + 200 kr/årl). Så et regnestykke kunne se sådan ud:

Hvis du har 2.500 transaktioner/årl:

Paypal: 2.55 x 2,60 (iflg. hjemmesiden koster det 2,60 pr. betaling) = 6.500 + min 1,9% af omsætningen (satsen er variabel, afhængig af omsætningen)

Dankort: 12 x 199 (terminal) + 590 kr/abn + 2.500 x 50 øre (transaktionsafgift) + 1.000 kr. årl. gebyr = 5.228 kr.

Jeg advokerer ikke for den ene eller anden løsning - min pointe er, at man bør regne tingene igennem før der vælges løsning. I dette tænkte eksempel er Paypal løsningen klart den dyreste (med mindre jeg har regnet forkert, men det tror jeg nu ikke).

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:52

Hej Casper
Jeg vil stadigvæk foreslå Ewire, ligeså meget af den grund at de understøtter Dankort,Visa Electron,Visa,Mastercard
og du har en løsning indenfor kort tid, der skal ikke sendes noget af sted der skal bearbejdes pr. post.

-- Krellers.dk --

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04

Mutter...jo du kan...vi gør det næsten dagligt i vor butik!

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:06

Hej Casper,

Nu har jeg ikke læst samtlige indlæg ;p Men umiddelbart vil jeg sige, at PBS aftalen er en investering, som nok skal betale sig hjem hvis du samtidigt sikrer dig besøgende af potentielle kunder ved fx google.

Hvis du ikke har tænkt dig at tage den risiko, at du smider 3500kr ud af vinduet, så kan du altid benytte dig af eWire. Du vil dog ikke få NÆR så mange kunder ad gangen.

Hvis du vælger at få dig en PBS løsning, så tag det HELE, både dankort og internationale kort. Folk, som kun vælger dankort taber et meget stort salg.

Held og lykke med det..

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08

Kirsten E...Har du taget hensyn til årlig afgift, tilkøb af andre kort, forrentningen mv.

Uden at have regnet på det, vil jeg påstå det modsatte!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09

Kette.din begrundelse forstås ikke. Paypal tager skam også alle de nævnte kort.

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Skrevet kl. 15:14

De tager ikke dankort

-- Krellers.dk --

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17

Nu gider jeg ikke sige det mere: JO DE TAGER DANKORT!

Kette..Kom til Slagelse med dit Dankort....så skal jeg bevise det!

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Skrevet kl. 15:30

Jeg har ikke et dankort, har et Visa/dankort, så desværre men vidunderligt at de tager dankort. Lad os slutte den sag her. Har intet imod Paypal.
Men jeg kan selvfølgelig heller ikke fysisk bevise at dankort virker, jeg foreholder mig til det jeg læser omkring dankortet og at paypal skriver de tager Visa, men ikke Dankort uden Visa.

Men fint at du har en paypal konto hvor alm. dankort virker

-- Krellers.dk --

Side 7 ud af 12 (119 indlæg)