Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så røg jeg til torskegilde og har brug for hjælp...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg er selvstændig med enkeltmandsvirksomhed. Jeg beskæftiger mig med at leje personale ud. Detaljerne er ligegyldige men her følger lidt info:

Min virksomhed er tilbage fra 2007 men jeg har reelt først lavet noget siden 3 kvartal 2008. Herfra gik det så også stærkt. Alt for stærkt og i al udviklingen fik jeg ikke fat i en revisor, eller andre til at hjælpe.

Så jeg fik ikke sat mig ind i regler osv. Jeg "gik ud fra" at skat på medarbejdere som jeg nu tror er det de kalder A-skat samt am bidrag skulle betales kvartalsvis ligesom ligesom moms. Men nej det var månedsvis.

Der skete så det helt fantastiske at jeg fik besøg af en flink fyr fra Skat i Odense. Han ville gerne bede om 144.000.- kroner her og nu. Aner stadig ikke hvor han fik de tal fra. Jeg tog fat i Skat odense og spurgte om jeg ikke kunne få lov til at tale med en anden, men det kunne jeg ikke. Jeg flyttede derfor snedigt nok virksomhedens adresse væk fra kontoret i Odense og hjem på min private adresse, hvorefter jeg blev kontaktet af Skat i svendborg Big Smile

Inden da var jeg gået igang med årsregnskabet for 2008 og havde selvfølgelig talt sammen på alle lønsedler osv for at få de nøjagtige tal for Skat og AM for 2008. Det løb op i 86.000.- Dertil en skyldig moms på 35.000.- ialt ca 120.000.- at betale. Dertil mente de så jeg skulle betale personskat (som jeg har forstået det er det det de kalder B skat) på 96.000 hvilket er helt ude i hampen da jeg dårligt nok har kunnet slæbe et beløb tilsvarende hjem til husholdningen.

Nå men der var torskegilde som sagt.

De vil have 100.000 om 8 dage ellers lukker de mig bare.. De spurgte mig om jeg havde det på mig, hvortil jeg svarede ja giv mig lige 4 minutter til at skide et ægte faberge æg ud til dig som du kan få pant i . Den ene skat medarbejder blev rød i hovedet af raseri, den anden var ved at flække af grin..

Anyways..

Da den snerpede var gået fik jeg at vide at jeg skulle skynde mig hjem og få lavet regnskaberne, samt få udregnet det jeg har trukket ud til mig selv. Der skal nævnes at jeg har trukket ca 130.000 ud til mig selv, men generelt har et underskud på 35.000.- ca. Jeg har lånt 190.000 til at etablere virksomheden for som jeg stadig skylder 90.000.- på.

Nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre i forhold til egen indtægt her ? For min personskat er jo helt hen i vejret.

Jeg har fået lovning på at hvis tallene så ud som jeg mente havde jeg ikke nødig at tage 100.000.- med til dem men skulle stadig have et udefinerbart "større" beløb med..

Gode råd og vejledning modtages hjertens gerne. Jeg er en superklovn til det her men vil gerne være bedre. Især fordi jeg lige har kontrakteret samarbejde med 2 nye kunder som er bundet i 1 år, og dermed er min omsætning på ca 250.000 månedligt inkl moms fra nu af og det vil jeg helst ikke gå glip af..

Mvh

En frustreret RUH

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18

Hej!

Det kræver ligesom noget mere for at kunne hjælpe dig, herunder blandt andet indblik i din skattemappe hos SKAT via

en R75, som kan trækkes der for 2007 samt dine personlige ting udover virksomheden for 2008.

Desuden skal din bogføring for 2008 været ajour og afstemt. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:18

Her er et råd: Hyr dig en revisor så hurtigt som muligt og få styr på det hele.

Det lyder som om, at der er behov for noget professionel hjælp. Også i forhold til at kunne levere noget til Skat, som de tør stole på.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:24

Frank Hellerup Madsen:

Det lyder som om, at der er behov for noget professionel hjælp. Også i forhold til at kunne levere noget til Skat, som de tør stole på.

Det lyder som et godt råd, så det vil jeg støtte. Det kan godt være, at en revisor er dyr nu, men hvis du får en månedlig omsætning på en kvart million over det næste år, så burde du kunne klare det.

Held og lykke med det! Jeg håber ikke, at de stjæler for meget fra dig. Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26

Hej igen!

Ja...som Frank siger....hyr dig en revisor hurtigt.

Der skal åbenbart både styr på moms, A-skat-AMBI mv. samt din personlige skat.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:29

Frank Hellerup Madsen:

- og overvej evt. at få en til at lave regnskab for dig fremover. Der er flere Aminoer der gør sig i dette.  Alene SKATs gebyrer for for sen afregning vil kunne lønne disse.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35

Hej igen!

Hvis du har brug for akut hjælp.....kan jeg muligvis rykke nogen ting rundt i den kommende week-end.

Det kræver dog så, at du enten sender tingene eller kommer til Slagelse med dem.

Desuden at jeg får besked senest i morgen, idet jeg sidder i møde hele fredagen.

Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 22:39

Tak for jeres svar. Jeg vil rive fat i en revisor i morgen.

Men moms, a skat om ambi er der styr på, forstået således at jeg har de nøjagtige tal og dermed også præcis ved hvad der skyldes. Det der er problemet er min personlige skat samt min forskud til 2009. Planen er hvis jeg overlever det her at få det registreret om til et aps i en fart efterfølgende. Jeg har også lavet alle mulige ting for at få det til at stemme i år. Jeg bruger p,t economic (har jeg haft siden dec 08 og kører 2009 ind over dette) som jeg er blevet sat rigtig godt ind i og som jeg syntes er alle tiders. Dertil bruger jeg nu danløn  (som igen kører over economic) så ambi og skat bliver lavet som det skal være og betalt fra nu af rettidigt..

Som sagt er hverken moms eller am/skat noget problem her og nu. De har fået tallene og har accepteret dem. Dog ønsker de stadig at se kvartalsregnskaber for 3 og 4 kvartal hvilket heller ikke er det store problem. Så igen der er / bliver styr på den del også.

Men min personlige skat er jeg en klaphat til. Og ønsker ikke de tager røven på mig selvf. ved at sætte mig for højt på forskuddet eller rive løs af det i 2008.

Hvis jeg ikke har noget overskud, men derimod et mindre underskud for 2008, og dertil har hevet de før nævnte penge ud til mig selv er der så ikke nogen der kan komme med et bud på min skat for 2008 ? Evt forklare mig hvordan den del udregnes ?

Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 22:41

Hej Peter. Du nåede at svare mens jeg skrev mit andet svar :)

Jeg vil meget gerne have forklaret beregningsmodellen for personlig skat når man driver en enkeltmandsvirksomhed hvis det kan lade sig gøre ?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:46

ruh:
Tak for jeres svar. Jeg vil rive fat i en revisor i morgen.

Med de tilgængelige oplysninger vil det blive en gættekonkurrence. Som Peter ganske rigtigt nævner tidligere i tråden kræver et kvalificeret svar mere viden.

Spørg revisor i morgen. Han har vel et større overblik over dit regnskab.

Henrik

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)