Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler Dropshipping

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har nu endelig tænkt mig at hoppe ud i det og starte min egen lille "hygge" webshop. Mit spørgsmål er nu: jeg har ikke tænkt mig at momsregistrer mig da jeg ikke regner med at skulle tjene over 50.000 kr. Derfor tror jeg, at jeg ville kunne sælge mine varer billigere såfremt at mine kunder ikke skal betale moms. Men da jeg ønsker at anvende dropshippin (har ikke plads til eget lager), er mit spørgsmål kan jeg finde nogle der vil dropshippe til en person der ikke er momsregistrede, nogle der eventuelt kender nogle? Ved godt at det vil kræve at dem der står for dropshipping skal betale moms, det er derfor jeg er i tvivl om nogle ville være interesseret.. Håber i forstod mig, trods den noget klumrede forklaring..

Håber der er nogle der kan hjælpe mig..

MvH Kristoffer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03

er du sikker på at dine kunder ikke skal betale moms af de vare de køber fra dig?

det vidste jeg ihvertfald ikke =)

dbh

Rasmus

ps. hvad angår dropshipping.. hvad vil du sælge? det er ihvertfald relevant information =)

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 21:11

Hejsa

Dine leverandører er vel ligeglade med at du er momsregistrerede, du har jo et cvr-nummer uanset hvad.

Men det med de 50.000 kr i fortjeneste er vist ikke rigtigt, det er vist 50.000 i omsætning der kigges på og det når du vel hurtigt? Især i starten er der vel lidt udgifter mv. du gerne vil trække fra og der kan du så heller ikke fratrække momsen fuldt ud, hvis du ikke er momsregistreret. De fleste virksomheder har jo negativ moms i starten, dvs. at du køber mere end du sælger, derfor får du moms retur hvis du er momsregistreret. Hvis du så bliver momsregistreret fra starten, kan du få fradrag for momsen på køb du har lavet flere måneder tidligere, fx, hvis du har nogle kvitteringer liggende på computerdele mv, som er under ½ år gamle, har du mulighed for at trække dem fra men derudover fuldt fradrag for momsen hvis du er momsregistreret. Derfor tror jeg ikke det kan betale sig at lade være med at blive momsregistreret.

Derudover har du jo heller ikke fuldt fradrag for din købsmoms når du indkøber varerne, hvis du ikke er momsregistreret.

Mvh

Jacob

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 21:16

Okay kan endelig godt se hvad du mener tror måske skulle jeg alligevel overvej at blive momsregistrede, når det kun er 50.000 i omsætning var sikker på at det var fortjeneste men der kan man jo se. Er rimelig åben for at forhandle det meste..

MvH kristoffer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Hvordan får manden CVR.nr. uden momsregistrering?(Jacob)!

Ja..det er omsætning per løbende 12 måneder, der skal værer over 50k.

Ville da helt afgjort blive momsregistreret!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:49

Kristoffer,

Jeg tror du har misforstået noget en lille smule.

Sådan som jeg læser dit indlæg, så regner du med at kunne sælge varene billigere til dine kunder, hvis du ikke er momsregistreret.
Men det er nu ikke helt rigtigt. Prøv at se nedenstående eksempler:

"Uden moms - Simpel"
  - Du køber en vare til 100 kr. et eller andet sted hvor de heller ikke indregner moms (hvilket så f.eks. vil kræve at din leverandør er tilsvarende lille (under 50.000 kr. i årlig omsætning)).
  - Du lægger en fortjeneste på 30% oven i.
  - Du sælger varen videre uden moms (fordi du ikke er momsregistreret) til 130 kr.
  - Du kan derved stikke 30 kr. i lommen som overskud.

"Med moms - Simpel"
  - Du køber den samme vare til 100 kr. eks. moms (125 kr. med moms) hos en leverandør som er momsregistreret.
  - Du lægger en fortjeneste på 30% oven i prisen uden moms. Derved kommer prisen til at ligge på 130 kr. eks. moms.
  - Du sælger varen videre inklusiv moms (fordi du nu er momsregistreret). Prisen bliver derved inklusiv moms til at ligge på 162,50 kr.
  - De 32,5 som du har fået ind i moms skal du så afregne med SKAT. Men du har jo samtidigt også 25 kr. i fradrag for da du købte varen.
  - Du ender derved med at skulle betale 7,5 kr. i moms. og derved kun kan stikke 22,50 kr. i lommen.

Men lad os nu lige tilføje noget lidt mere avanceret, men stadig jordnært:
  Du skal jo også bruge noget emballage til at sende varen i.

"Uden moms - Emballage"
  - Du køber en vare til 100 kr. et eller andet sted hvor de heller ikke indregner moms (hvilket så f.eks. vil kræve at din leverandør er tilsvarende lille (under 50.000 kr. i årlig omsætning)).
  - Du lægger en fortjeneste på 30% oven i.
  - Du køber en papkasse og fyld til 20 kr. på Posthuset. Men de lægger moms oven i. Totalprisen ligger nu på 25 kr.
  - Du sælger varen videre uden moms (fordi du ikke er momsregistreret) til 130 kr.
  - Da du ikke er momsregistreret, så kan du ikke trække de 5 kr. moms fra som der var lagt på emballagen.
    Så du ender i den sidste ende med at stikke 5 kr. i lommen som overskud.

"Med moms - Emballagel"
  - Du køber den samme vare til 100 kr. eks. moms (125 kr. med moms) hos en leverandør som er momsregistreret.
  - Du lægger en fortjeneste på 30% oven i prisen uden moms. Derved kommer prisen til at ligge på 130 kr. eks. moms.
  - Du køber en papkasse og fyld til 20 kr. på Posthuset. Men de lægger moms oven i. Totalprisen ligger på 25 kr.
  - Du sælger varen videre inklusiv moms (fordi du nu er momsregistreret). Prisen bliver derved inklusiv moms til at ligge på 162,50 kr.
  - De 32,5 som du har fået ind i moms skal du så afregne med SKAT. Men du har jo samtidigt også 25+5 kr. i fradrag for da du købte varen og emballagen.
  - Du ender derved med at skulle betale 2,5 kr. i moms. og derved har 10 kr. i overskud.

Som du kan se af ovenstående eksempler, så har du faktisk pludselig 10 kr. i overskud ved at være momsregistreret, set i forhold til de 5 kr. som du ville have haft hvis du ikke var.

Prøv at læse ovenstående eksempel igennem nogle gange og genovervej så om der er nogen grund til, at du ikke skal momsregistrere dig Geeked.

Du skal huske på, at bare fordi du ikke er momsregistreret og derved ikke er pålagt at opkræve moms, så kommer du med garanti ikke uden om at skulle betale moms for de fleste af de ting som du indkøber - forskellen er blot, at du ikke kan trække momsen fra, ligesom du heller ikke kan opkræve moms.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)