Jeg elsker blogs! Blogs er en fed form at skrive i, og hvis man gider at skrive ordentlige indlæg og involvere brugerne kan resultaterne blive fantastisk. Og inden jeg går videre med kritikken vil jeg gerne understrege, at der bestemt er flere gode eksempler på dette her på Amino - brugernes blogs. Thomas Rosenstand, Martin Thorborg, Birgit Larsen er blot nogle af dem som jeg selv har lagt mærke til som gode spændende bloggere her på Amino. Der er mange flere. Desværre er der også rigtig mange, som enten helt har misforstået hvad en blog er, eller som direkte misbruger Amino blogs til at lave det jeg selv vil tillade mig at kalde spam - misbrug af Amino's blogsystem. Jeg gider ikke pege fingre ad bestemt Aminobrugere eller indlæg, men i har sikkert selv set dem ... - Indlæg hvor der kun er et link - ingen tekst - Indlæg der bare er en tam reklame for et eller andet - Indlæg uden oplæg - indlæg hvor det slet ikke fremgår hvilken dialog der ønskes - Indlæg uden involvering - provokerende (grænsende til det ligegyldige) indlæg, hvor indlægsholderen helt nægter at indgå i en meningsfuld dialog med dem der kommentarerer - Reklameindlæg, der meget hurtigt kommenteres af helt nye eller annonyme brugere, som giver bloggeren helt ret i hvor fedt det her produkt eller firma er Og der er mange flere typer - du har sikkert selv lagt mærke til dem. Såvidt jeg kan se er der to typer af dårlige blogs og blogindlæg her på Amino: 1) Blogs og bloggere der ikke har forstået hvad en blog er. 2) Blogs der oprettes ene og alene for at misbruge Amino til link-building Der er flere ting der kan gøres i forhold til dette: a) Tilføj rel=NOFOLLOW på alle udgående links fra blogs - så har de ingen SEO-værdi længere, og det vil nok fjerne lidt af motivationen fra link-spammerne b) Slet blogindlæg der er ren spam c) Slet bloggere som ikke laver andet end b) |
Du har jo helt ret - men jeg har svært ved at gennemskue hvilken dialog der ønskes med denne tråd :)
Kan man være uenig?