Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spam-blogs på Amino!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg elsker blogs! Blogs er en fed form at skrive i, og hvis man gider at skrive ordentlige indlæg og involvere brugerne kan resultaterne blive fantastisk.

Og inden jeg går videre med kritikken vil jeg gerne understrege, at der bestemt er flere gode eksempler på dette her på Amino - brugernes blogs. Thomas Rosenstand, Martin Thorborg, Birgit Larsen er blot nogle af dem som jeg selv har lagt mærke til som gode spændende bloggere her på Amino. Der er mange flere.

Desværre er der også rigtig mange, som enten helt har misforstået hvad en blog er, eller som direkte misbruger Amino blogs til at lave det jeg selv vil tillade mig at kalde spam - misbrug af Amino's blogsystem.

Jeg gider ikke pege fingre ad bestemt Aminobrugere eller indlæg, men i har sikkert selv set dem ...

- Indlæg hvor der kun er et link - ingen tekst

- Indlæg der bare er en tam reklame for et eller andet

- Indlæg uden oplæg - indlæg hvor det slet ikke fremgår hvilken dialog der ønskes

- Indlæg uden involvering - provokerende (grænsende til det ligegyldige) indlæg, hvor indlægsholderen helt nægter at indgå i en meningsfuld dialog med dem der kommentarerer

- Reklameindlæg, der meget hurtigt kommenteres af helt nye eller annonyme brugere, som giver bloggeren helt ret i hvor fedt det her produkt eller firma er

Og der er mange flere typer - du har sikkert selv lagt mærke til dem.

Såvidt jeg kan se er der to typer af dårlige blogs og blogindlæg her på Amino:

1) Blogs og bloggere der ikke har forstået hvad en blog er.
Efter min mening bør disse bloggere have lidt hjælp, gode råd og vejledning i, hvordan de bedre kan bruge deres blog. Dårlige bloggere kan godt blive gode, hvis vi hjælper dem lidt :)

2) Blogs der oprettes ene og alene for at misbruge Amino til link-building
Det er en ganske almindelig teknik, som jeg da også selv bruger: Opret en masse blogs, profiler osv på åbne sites som Amino, og brug dem til at bygge links. Jeps, jeg har skam også mine egne netværk af den slags. Spørgsmålet er bare, om vi skal tillade at Amino indgår i dette kredsløb. Det synes jeg ikke vi skal.

Der er flere ting der kan gøres i forhold til dette:

a) Tilføj rel=NOFOLLOW på alle udgående links fra blogs - så har de ingen SEO-værdi længere, og det vil nok fjerne lidt af motivationen fra link-spammerne

b) Slet blogindlæg der er ren spam

c) Slet bloggere som ikke laver andet end b)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:44
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du har jo helt ret - men jeg har svært ved at gennemskue hvilken dialog der ønskes med denne tråd :)

Kan man være uenig?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:47

Dels kan der jo sagtens være nogle der er uenige, og dels er det et oplæg til hvad jeg mener man burde gøre. Andre kan jo have andre forslag :)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:54
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Enig, Mikkel :)

Spørgsmålet er om nofollow overhovedet hjælper/demotiverer eller fremmer blogging for den sags skyld. Mange linkbuildere idag ved ikke nødvendigvist om siden de linkbuilder fra har nofollow - de tænker bare i links. Og så er der jo mange der bruger blogsene her til at henvise til et blogindlæg de har skrevet andetsteds (Thomas Rosenstand, Lars Bachmann, o.m.fl.) og de mister måske lysten til at blogge herinde hvis der bliver sat nofollow på...

Så jeg tror jeg vil tilslutte mig din c'er ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:16

Hej

Først vil jeg medgive, at på Amino ville jeg gerne undvære disse reklamer og SEO fiduser men jeg mener nu at Martin Thorborg selv skriver i sine e-bøger at man skal gøre brug af Amino i link-henseende, - men måske husker jeg forkert. Det sker jo. Derfor kan man jo godt fjerne muligheden alligevel, så det støtter jeg op omkring.

Dernæst, så er jeg egentlig ked af at høre udtalelser om at der er nogen der ikke kan finde ud af at blogge. Det er en lidt elitær tankegang og hvem siger at der ikke er nogen der kan få noget ud af min blogging? Der er jo kendetegnede for mange fora, at der en en beskeden procentdel der er aktive og kommenterer, - men der er rigtigt mange der læser med. Sådan er det vel også på bloggen? Der er jo faglige fora og blogge hvor folk på samme niveau diskuterer på livet løs, men Amino er, synes jeg, kendetegnet ved bredden.

Iværksætteri er økonomi og markedsføring, moms og skat, - men et fællestræk for nye og små iværksættere er vel især at arbejdsliv og privatliv smelter sammen i en grødagtig substans hvor iværksætteren arbejder på tidspunkter hvor normale lønmodtagere forlængst er stået af. Det er noget jeg ser gentaget i trådene utallige gange, og derfor er det vel ikke ligegyldigt hvis nogen blogger om tilpashed ved fitness og (u)forstående kæreste, ubetalte regninger eller ophobende opvask og snavsetøjsbunker. Det er hverdag for mange.

Der er også på Amino, iværksættere der har hvad de skal have. De er selektive, gider ikke kunderne, og har meget lidt forståelse for "amatørerne" . Det bunder vel dybest set i, at de har været med så længe så at de har glemt de nederste og første trin. De trin hvor succeskriteriet er at der er penge til huslejen og timelønnen runder de 20 kr. Glemt er de dage, når man blev forskrækket når telefonen ringede og sommerfuglene i maven når der skulle afgives tilbud eller ringes kold kanvas.

Sådan er der så megen forskellighed på Amino. De rigeste og mest erfarne iværksættere har andre mere faglige steder at boltre sig, så hvorfor ikke lade nybegynderne boltre sig på Amino? Måske nogen er villige til at stige ned fra den høje hest og hjælpe på vej, måske må nybegynderne nøjes med råd fra dem der er nået til pony-stadiet og hos hvem fødderne ikke er så langt fra jorden, - men er det ikke godt nok?

Hvorfor skal blogging være så alvorligt?

/Michael

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:23

> Hvorfor skal blogging være så alvorligt?

Det skal det heller ikke, men det hvis de skal være brugbart for andre Amino'er - og det må vel trods alt være formålet med et community, så er det altså ikke nok at man skriver et indlæg, hvori der blot står "sexlegetøj", som jeg noterede mig var det fulde indhold i et indlæg.

Det har ikke noget at gøre med at være elitær. Man kan sagtens forvente at folk gør sig umage uden at være højrøvet. Jeg kan sagtens leve med dårlige formuleringer, stavefejl osv - men hvis folk ikke engang gider at anstrænge sig den mindste, og blot skriver "sexlegetøj", så vil jeg tillade mig at mene, at det burde slettes.

Jeg synes også det er rimeligt at forvente, at hvis folk skriver et blogindlæg, og andre kommenterer på det, at man så gider svare tilbage. Jeg opfatter det netop som højrøvet, hvis man ikke gider det.

Men som sagt, der kan jo være forskellige meninger om det - og det er derfor jeg bragte det op her i Cafeen :)

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 15:05

Mikkel deMib Svendsen:

Desværre er der også rigtig mange, som enten helt har misforstået hvad en blog er, eller som direkte misbruger Amino blogs til at lave det jeg selv vil tillade mig at kalde spam - misbrug af Amino's blogsystem.

Jeg er meget glad for at der er blog-mulighed på Amino og jeg må da indrømme at jeg elsker at kunne skrive mine - især - iværksættertanker ned når det lige tager mig. Mange har spurgt mig hvorfor jeg ikke opretter en ekstern blog udenfor Amino, men jeg synes min blog er det helt rigtige sted, nemlig i det iværksættermiljø som jeg er kommet til at holde så meget af Big Smile

Jeg har også bemærket de mange useriøse bloggere (eller skal vi kalde dem spammere) og jeg synes det er enormt synd at oversigten hurtigt bliver fyldt op af useriøse indlæg. Derudover har jeg bla. oplevet at blive kontaktet af journalister som har fundet mig gennem bloggen på Amino, og som har lavet artikler omkring det jeg har skrevet.

Jo flere useriøse indlæg der kommer, jo mindre gider journalisterne sikkert også forsøge at følge med.

En mulighed var måske hvis det kunne laves at nye bloggere kunne bedømmes og blogindlæg skulle godkendes før de blev lagt online på Amino. Det kræver dog at der sidder nogle blog-moderatorer som er ret aktive på Amino som hurtigt kan danne sig et overblik over de nye bloggere og blogindlæg der kommer, så beslutningen om godkendelse eller afvisning hurtigt blev udført. 

Samtidig skulle der også være en mulighed for at man kunne godkende de seriøse bloggere til at deres indlæg ALTID blev godkendt, så de ikke blev generet af funktionen og måske endda at når f.eks. 5 blogindlæg er blevet afvist fordi de var useriøse af den ene eller den anden årsag, så ville den blogger fremover ALTID få sine indlæg afvist.

Men jeg ved ikke hvor meget det kræver og om det er en god ide Huh?  

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:39

Det er par siden jeg nævnte problemstillingen for Aminos forretningindehaver, netop trikket af blogindlægget "sexlegetøj" - et indlæg der lige så godt kunne have været placeret under "jeg har et godt tilbud".

Jeg forstod  i svaret fra MT, at han ind imellem sortere i og rydder ud i bloggen. Normalt kan jeg godt selv lide den løse og lidt lige ud af landevejen skrivemåde og tankegang - man finder i en blog. Men en form for sortering ja - ellers bliver bloggen hurtigt til salgssted nummer 1.

Henrik

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:54

Kære venner

Jeg er helt enig og det er pisse irriterende.
Det jeg løbende gør, er at jeg smider de useriøse blogs over i en anden gruppe der ikke fremgår af oversigten.
I kan i denne oversigt se hvem der er "smidt ud":

http://www.amino.dk/blogs/Opml.aspx

Det er de nederst under "Andre blogs".

Hvis i ser blogs der kun bruges til reklame, så send mig en mail martin@thorborg.dk så kigger jeg på det.

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Syntes ikke rigtig der kan være regler for hvad man bruger sin blog til & at der skal regler for gode eller dårligere blogger.

Er meget dårligt signal sende og dårlig ide.Uddybelse af dette behøves ikke,syntes blot der er meget ukærlighed og fordømmelse som sætte sig selv øverst og bedre.

Og er derfor grimt forslag.

Kh Biverbid.

GG

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)