Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandører til IT-Firma

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg leger lidt med tanken om at starte et lille hjemmefirma, der skal beskæftige sig med IT. Vi snakker opsætning af netværk, servere, support til private, skoler og erhverv o.l.

I den forbindelse kommer jeg til at skulle bruge nogle leverandører af hardware. Hvor dælen kan jeg finde det, og vil de levere til et lille enkeltmandsfirma? - selvfølgelig momsregistreret.

Venligst

Jonas Rasmussen

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:48
Det afhænger af hvilke mærker du ønsker at forhandle, du kan prøve at søge efter distributører af forskellige producenter i CRN's distributørvejviser. Der skulle ikke være nogen problemer i at handle som enkeltmandsvirksomhed, bemærk dog at nogle af de store distributører har krav til minimumsindkøb pr. kvartal, år eller lignende.
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:07

www.dcs.dk
www.topnordic.dk

Topnordic har et krav at man mindst skal bestille for 50.000 om året.

Dcs er en god "begynder leverandør med dropshipping muligheder, dog er der ikke den store avance kontra Getmore.dk og andre store sider. Det er generelt svært at tjene gode penge som enkeltmandsvirksomhed inden for det fag kun bareseret på nettet.

Tilmeldt 9. Jan 09
Skrevet kl. 21:10

Super, det kigger jeg lidt på. 

Det er såmen ikke meningen der skal tjenes gode penge, ikke i starten i alt fald. Det er mere en hobby-side-geschæft :)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:14
Perbj:

Dcs er en god "begynder leverandør med dropshipping muligheder, dog er der ikke den store avance kontra Getmore.dk og andre store sider. Det er generelt svært at tjene gode penge som enkeltmandsvirksomhed inden for det fag kun bareseret på nettet.

DCS kan også anbefales på længere sigt, vi handler en del hos dem og oplever formidabel service og langt større fleksibilitet end hos andre distributører. De har dog desværre et meget snævert udvalg i serversortiment, men de er som regel meget åbne overfor at tilføje bestemte varenume hvis du efterspørger noget specifikt.
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:15

Okey, Kan sige at ved dcs kan du regne med at getmore ligger godt og vel på samme pris på mange af tingene, hvis ikke billigere.

Håber det lykkedes for dig at få noget op at køre:)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:21

Sune Christesen:
Perbj:

DCS kan også anbefales på længere sigt, vi handler en del hos dem og oplever formidabel service og langt større fleksibilitet end hos andre distributører. De har dog desværre et meget snævert udvalg i serversortiment, men de er som regel meget åbne overfor at tilføje bestemte varenume hvis du efterspørger noget specifikt.

Okey, ved ikke om de har bonus ordning(Har kun bestilt 10 gange eller lign) men som begynder ved dcs spare du ikke noget yderligere iforhold til at købe ved getmore eller for den sags skyld proshop.dk.

Man kan sige som End user er det måske en god ide at købe hos dem da du for den ekstra expertise men med henblik på videresalg er det snævret og efter min vurdering ikke profitabelt medmindre man har nogen fysiske lokaler og kontakter som man kan videresende til ens hjemmeside.

Løsninger til små virksomheder etc ville jo være smart at rode sig ud i hvis man selv havde expertisen inden for faget. Der kan man godt tillade sig at tage en god pris for varen også for kunden en super service. Det er også et godt sted at starte som nybegynder i en enkeltmands virksomhed som bibeskæftigelse.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:54
Perbj:

Okey, ved ikke om de har bonus ordning(Har kun bestilt 10 gange eller lign) men som begynder ved dcs spare du ikke noget yderligere iforhold til at købe ved getmore eller for den sags skyld proshop.dk.

Nu er pris jo ikke det eneste der tæller, langt fra. Når vi handler ved DCS er jeg godt opmærksom på at prisen typisk er lidt højere end hvis jeg blot fandt den billigeste på edbpriser, men omvendt så ved jeg at jeg får en rigtigt god service ved spørgsmål, RMA sager eller fejlkøb samt en rigtigt stor fleksibilitet hvis jeg skal bruge noget særligt eller har en hastesag. Noget jeg gerne betaler ekstra for.

Hvis man blot vil have varerne billigst så skal man sjældent kigge efter distributører, de billigeste på edbpriser er som regel billigere end de officielle distributionskanaler fordi de enten parallelimporterer eller køber i så store volumer at de kan sælge det med avance til mindre end distributørens listepris.
Tilmeldt 9. Jan 09
Skrevet kl. 11:03

Hvad er profitten egentlig på Hardware? Det kan ikke være mange procent?

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:31

Profitten på hardware er lav, meget lav - dog hvis du sælger til SMB segmentet så går de ikke så meget op i prisen som privatpersoner som kigger efter de billigste priser på nettet.

Nogle af dine leverandører vil have et dækningsbidrag helt ned til et par procent.

Jeg har været med til at starte et par små IT virksomheder op, både her og i udlandet og jeg vil klart anbefale du laver dine penge på konsulenttimer og ser det lille db på hardware som en mini-bonus.

Jeg har sågar abejdet hos IT virksomheder som anbefalede kunden at købe direkte hos Dell så de ikke havde penge ude at stå - det kan være en rigtig god ide hvis du ikke ønsker at have f.eks. 100.000 kr. ude at stå i hardware i flere uger mens du er igang med at sætte det op/afventer din kunde betaler regningen.

Desuden kan du bruge det i din markedsføring - du sælger hardware uden fortjeneste og derfor kan de være sikre på du altid anbefaler det bedste fremfor det du tjener bedst på.

Der er mange, rigtig mange små IT virksomheder som ikke er professionelle nok til at sætte et fornuftigt netværk op, jeg har vel besøgt omkring 400 små virksomheder og lavet "network audits" for at hjælpe med at klarlægge deres infrastruktur og hvor deres problemer ligger og det er skræmmende hvor galt det står til nogle steder pga. en inkompetent IT leverandør.

Så igen sørg for at være professionel til fingerspidserne - så vil du også spilde færre timer på support og slipper for at gøre arbejdet om hvis du har sjusket.

/TM

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)