Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for statistikker...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 30. Dec 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

... til at vise mig tendesen i online-handel over et år, - dvs. en relativ værdi pr. måned, som udgør en værdi for folks købstendens.

I kan se, hvad jeg er ude efter her:
http://www.statistikbanken.dk/DETA11
Denne statistik viser dog kun en sæsonkorrigeret statistik for køb af varer i den samlede detailhandel. - Den statistik, jeg søger, er indeholdende sæsonkorrigeret statistik for e-handel over 2007 (eller måske endda for de seneste 12 mdr.).

Skulle dette mod al forventning findes et eller andet sted derude, må I meget gerne smide et link til mig, - jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder overhovedet. Og det undrer mig meget, da det er så vigtig en statistik, når man skal planlægge næste års budget.

Og SKULLE der nu være én derude, som synes det her er supernemt at finde, så vil jeg meget gerne have omtalte e-handels statistik - blot for herretøj. :)

På forhånd tusind tak for hjælpen derude.

Mvh

Herretøjswebshoppen

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 23:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 30. Dec 08
Skrevet kl. 10:06

Hej Michael

Den fandt jeg også i min store søgen efter statistikken, men den viser blot hvad folk køber og hvem der køber, - den viser intet om, hvornår e-handelen peaker samt er på laveste blus.

Ellers mange tak for det hurtige svar. :)

Men jeg er stadig på jagt efter 'den eneste ene' (statistik). ;)

Mvh

Herretøjswebshoppen

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 10:19

Hej,

'Problemet' med e-handel er, at de seneste år er det kun gået en vej med e-handel, og det er fremad. Hvis du kigger på PBS's kvartalsvise tal for e-handel med Dankort, viser de fremgang hvergang :-)

Så, jeg tror det bliver meegt svært at fange sæsonudsving i et marked, der historisk har haft en konstant vækst.

Tilmeldt 30. Dec 08
Skrevet kl. 10:23

Hej Søren

Det er jeg klar over ja, men alligevel må der jo findes en statistik over de foregåede salg via e-handel et eller andet sted. Jeg ved godt, at der er usikkerhed på en sådan statistik, - men der er jo usikkerheder ved samtlige statistikker i branchen. Det må man blot have i mente, når man udarbejder sit budget for næste år, således at man tilpasser budgettet efter disse usikkerheder.

Men ellers tak for notitsen. :)

Jeg mangler stadig 'den eneste ene'. :)

Mvh

Herretøjsbutikken

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:50

Hej Herretøjsbutik..

Jeg kan ikke give dig det du søger, - men kan ikke lade være med at blande mig alligevel. - Er det ikke farligt at baserer sine budgetter udfra statistikker?  Er du nystartet kan jeg til nød forstå at du måske vil gøre det.. Men nu skriver du jo i dit indlæg NÆSTE års budgetter, - af det må jeg udlede at du haft din butik i mere end et år. - altså bør du vel basere dine budgetter ud fra dine realiserede salgstal sidste år + en eller anden faktor som du regner med i fremgang.. - F.eks. 10% (for der er jo ingen der regner med tilbagegang..;-) ) - Og i den statistik du allerede har fået, kan du jo se at salg af beklædning i hvert fald ikke er gået tilbage på nettet..

Men ellers hvis du er branchemand - herretøj - så ved du vel selv hvornår på året din omsætning bør "peake", - i den forbindelse tror jeg ikke der er den store forskel på om du har en fysisk eller en virtuel butik.

Så jeg forstår ikke helt hvorfor du er så "forhippet" på at se yderligere statistikker, når du allerede har nogle faktiske tal at gå ud fra (går jeg da ud fra i henhold til det du skriver)...

Go' fornøjelse...Smile

Mvh Ulrik

Tilmeldt 30. Dec 08
Skrevet kl. 11:04

Hej Ulrik

Tak for dit svar.

Det er rigtigt, at jeg er nystartet, hvilket betyder, at jeg mangler omsætning fra en stor del af 2008 (jeg har - som du er gået ud fra - IKKE eksisteret i et helt år), og at jeg derfor ikke kan basere næste års budget på de få måneder, som har lykkedes mig at indhente omsætning på. For du har ret - havde jeg en salgsfrekvens på eget salg pr. måned, var den jo lige i skabet! :)

Som du kan se på mit tidligere vedhæftede link, er der eksempelvis et peak i juni måned, hvis du trækker statistikken fra herretøj. Dette ved du såvel som jeg ikke er tilfældet med ehandel, da folk ikke bruger deres tid foran skærmen, når solen skinner. :)
Derfor vil det være farligt at basere mit budget på denne statistik, da den eks. tager hensyn til salg til turisterne (som jeg tænker skyldes dette mersalg i juni).

Ergo: Jeg kommer ikke længere, før jeg har fundet den omtalte statistik, da jeg er nødt til at holde den allerede fundne statistik op mod den søgte statistik + min egen omsætning for december for at kunne danne et nogenlunde realistisk budget for 2009. Hertil skal så selvfølgelig anvendes fremgangsfaktoren, som du også selv omtaler.

Jeg håber, at dette begrunde overfor dig, hvorfor jeg er pinedød-afhængig af den statistik for at kunne danne en statistik, jeg tør anvende som retningslinje for 2009.

Mvh

Herretøjswebshop

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:20

Hej igen..

Så forstår jeg lidt bedre...;-) Men det er nu ikke korrekt at "peaket" i juni indenfor beklædning skyldes turister, - for turismen "peaker" i juli/august.. Juni er der var der sælges mest sommerbeklædning (inden folk selv tager på ferie) dels starter de fleste fysiske butikker udsalg slut juni.

Turismesalg - specielt indenfor din branche (herretøj) er stort set ikke eksisterende, - så de har altså ikke haft den store indvirken på de statistiker du allerede har set...

Ulrik

N.B. Du har vel et mål om hvor meget du selv skal tjene, - så må du jo regne baglæns? Hvor stor en omsætning skal du have for at nå der afkast du skal / vil have til dig selv? - du kender jo din avance og dine ca. driftomkostninger.. - Og stadig hvis du er branchemand - så må du bruge din "fingerspitzgefüll", og din viden om hvornår omsætningen falder og hvornår der er "dødt!" - Og mænd reagerer ikke - før de står i det... (Læs: de køber badebukser når solen skinner og badevandet er 20 grader - ikke 14 dage før..;-) )

Tilmeldt 30. Dec 08
Skrevet kl. 11:32

Hej Ulrik

At peaket i juni ikke skyldes turismen er ikke af den store betydning. Det jeg ville sige med sætningen var, at det ikke er rigtigt, at vi i e-handelen har et peak over sommeren. Det er den tunge tid for os, hvor de mere kolde/våde tider, skaber større omsætning for os, da folk hellere vil sidde indenfor i disse tider.

Jeg har en kusine, som sælger dame- og børnetøj, og hun får en stor omsætning i sommermånederne. Som hun selv siger, skyldes det turisterne, så jeg ved ikke helt hvor du har dine gæt fra. Det er jo lidt farligt at skrive det, hvis det ikke er ordentligt underbygget. Så kan jeg jo ikke dokumentere, at jeg ikke er mærket af turismesalget. :(

Rigtigt at jeg kan regne baglæns, hvis jeg er fuldstændig ligeglad med en/et realistisk statistik/budget, men skal jeg have noget, som jeg kan anvende som en rød snor gennem 2009, så er jeg nødt til at have nogle statistikker, som er realistiske for at kunne udarbejde et troværdigt budget - og altså ikke en 'fingerspitzgefüll'. Alt andet ville jo være at stikke blår i øjnene på sig selv. Det eneste sted, hvor man tilnærmelsesvis kan anvende sin 'fingerspitzgefüll', vil være når man skal angive sin procentvise forøgelse af salget for 2009. Den resterende beregning må blive lagt til grund via statistikkerne.

Hvorom alt er, så mangler jeg stadig 'den eneste ene'!

Alle I andre er også mere end velkomne til at deltage / komme med brugbare links.

Mvh

Herretøjswebshop

Tilmeldt 30. Dec 08
Skrevet kl. 11:34

Forresten... kusinens butik er en fysisk butik.

Mvh

Herretøjswebshop

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)