Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er idé forladt! Hjælp!

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Mit første indtryk var, at det egentlig er en pæn og nobel side, som helt klart er 'grøn'.

Men at det skulle være en e-shop, synes jeg ikke ligefrem udstråler af din side. - Jeg ser nogle pæne billeder, der skifter hele tiden, og det forvirre mit øje ret meget, imens jeg leder efter en menu med varer. - Jeg synes også, at dit budskab fylder for meget på forsiden. Hvorfor er der ingen varer at finde der?

Jeg klikkede på 'fødevarer' og ser så et stort billede af et gasblus. Det forvirrede mig også, for havde jeg ikke lige set på forsiden, at du var co2-neutral? - Det er gas da vist ikke. - ok, men stadig ingen varer at købe.

Herefter klikkede jeg på 'honning', som jeg tilfældig så i menuen i venstre side. Og det kan nok være jeg fik honning - nok en 1/2 meter. Her ville jeg godt nok foretrække at de lå flere ved siden af hinanden, men det bunder nok ud i at jeg ikke gider scrolle ret meget, for så jeg mister overblikket.

Nå, men nu skal jeg også være flink *S*.
Ved du hvad, jeg mangler så meget, at der er varer at se i stedet for en hel masse budskaber om co2 og økologi. Det er gået op for mig som kunde, at det er det du gør i - det er fakisk derfor, jeg som kunde valgte din shop!!

Charlotte Nathali Jans:
Pyha, det er en større omgang, så skal jeg nemlig have opbygget hele siden anderledes. Som den er nu kan den ikke sættes op til at vise tilbud på forsiden osv...

Det lyder mystisk, for når du kan have reklamer, så kan du vel også have varer. Hvilken udbyder har du shoppen hos?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02

Morten H. Boldsen:

Jeg er helt enig i, at det er en kamp at komme til at se de produkter, som jeg kan købe. Man skal klikke mange gange og det er ikke altid lige let at se, hvor man skal klikke.

Smid tilbudsprodukter eller top-sellerter på forsiden og smid også produkter ind, når man har klikket på en varegruppe (inden under-varegruppen). Og prøv evt. at vise flere produkter på hver side, så du ikke behøver så mange under-varegrupper (hvert produkt behøver ikke så meget plads - man kan jo altid klikke sig ind på det, hvis man vil vide mere).

Hej Morten

Arg! Du har ret, alle har ret. Det er noget juks med de kategorier! Jeg laver det om!

Mvh. Charlotte

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07

Niforsøg:

Overstående ide med nogle produkter på forsiden er god. Prøv at gøre dine tekst produkt kategorier meget mere synlige, de forsvinder i mængden af informationer. Hvad med at skifte teksten om den CO2 neutrale købmandstekst ud med nogle store flotte fotos og tekst til hver produkt kategori. CO2 teksten kan flyttes til et andet sted. (tror du sælger flere vare fordi de ser lækre ud, end jeres ellers gode tiltag om at være CO2 bevidste - jeg er ikke kommet for at læse din kontrolrapport, men for at købe noget lækkert økomad.)

Samme måde tror jeg vil virke, når man kommer ind under de forskellige produktgrupper. Forstået på den måde at den enkelte lange række af vare, der kræver at man scroller, skiftes ud med eks. 3x3 thumbnails.

Du har et tilbud nederst i højre hjørne!!! Hvis du har et tilbud ingen kan sige nej til så, Op hvor man kan se det.

Prøv at ryd lidt op på din forside, den virker lidt rodet. Topbanneren er rigtig fin, men resten kan godt starmmes op.

Hej Jacob

Du har ret. Flere tillokkende ting på forsiden frem for tekst! Tænk sig, jeg var sikker på at det var noget folk syntes var vigtigt, men det gælder jo varesalget...

Øh ja. Tilbud. Den er dum dernede. Jeg ville egentlig godt have en bredere side. Så kommer flere ting også over scroll linien...

Avs - jeg syntes ellers lige netop at forsiden var minimalistisk... Der kan man bare se... Tak for det. Smile

God weekend!

Mvh. Charlotte

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16

Hej Misel

Du har fat i min akilleshæl... Jeg fatter bare ikke hvordan jeg skal lave alt det der betalings og tilmeldings del om.

Ja, fragten er noget LORT - hvad skal jeg gøre!?!?!

Jeg kan ikke sende billigere - så mister jeg penge. Den er sat til de priser jeg får fragten til hos post dk. Hvis folk kun køber, som nogle gør, saft flasker tjener jeg lad os sige 50kr og fragten ender ofte med at blive 130,- det er så minus 80,- til mig!

Hvis jeg droppede alle tunge ting, som flasker ville jeg ikke længere være anderledes. Der er mange helsekost og online parfumeshops som sælger det samme som mig...?!?

Mvh. Charlotte

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 15:58

Hej Charlotte,

Tja, nu har du jo sikkert hørt nok om produkternes placering osv. så det eneste jeg vil sige til det, at det ikke helt kan gøre forskellen.

Jo, selvfølgelig skal du have gjort noget ved placeringen af dem, men du er oppe imod noget meget større - nemlig konkurrencen. Der er rigtig mange der sælger grønne produkter efterhånden og det er efterhånden ved at være uoverskueligt for forbrugeren. Alle ved jo også at man skal betale en del mere for økologiske varer, så fortæl mig - hvorfor skal jeg købe 200 g chokolade hos dig til kr. 90,- når jeg kan købe en plade Marabou (200 g) til 23 kr. i min lokale brugs...? Det skal du forklare mig som forbruger.

Mit forslag er så, at du opretter en blog, med masser af artikler om dine lækre produkter med lækre billeder, hvor du slår på konkurrencen med INFORMATION. Jeg kan ikke se hvorfor dine produkter er bedre end andres, så når du ser på forskellen på din fysiske butik og din e-butik, vil du opdage at med e-handel er information det absolut vigtigste.

I din fysiske butik - læg mærke til hvordan du sælger varen. Når en kunde fx. spørger til en vare, hvad svarer du så? Hvilke salgskriterier bruger du? Det samme skal du overføre til e-butikken, bare på skrift.

Eller synes jeg ikke der er noget i vejen med butikken. Den en lækker og indbydende, men det er desværre bare ikke nok. Også lige en ting. Jeg klikkede på make-up ... Under  Dr. Haschska (stav!!) er der ingen varer. Fjern kategorien - du skal varer på hylden, når du skilter med det. Opssæt den igen, når du har varer.

Iøvrigt med en blog overhaler du også andre mht. søgemaskineoptimering. Så kom i gang med detWink På bloggen kan du fokusere på økologi (!), forskellige mærkers egenskaber, hvorfor det er sundt, diabetes, allergi osv. Altså både økologiaspektet og forskellige sygdomme man kan være oppe i mod.

God dag!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 17:06

Hej igen

Omkring fragten har det været diskuteret op til flere gange på Amino. Jeg mener ikke du skal få underskud p.g.a du tager for lidt i fragt, så hvad gør du så?

Jeg ved det desværre ikke, men et forslag kunne være at du begyndte at tilbyde pakkeløsninger, hvor de måske får en kurv med forskellige økologiske varer, så prisen virker mere fornuftig i forhold til fragten. Og du kunne samtidig tilbyde at de sparer procenter hvis de køber mere af gangen på samme tid. Så du skal på en eller anden måde have dem til at købe mere af gangen på en gang.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07

Hej Simona

Super! Tak for flere indput! Jeg er faktisk igang med at implementere info delen. Fedt med et spark i måsen til at få gjort det. Big Smile

Dr. Haushcka.... ja du har ret.

God dag!

Mvh. Charlotte

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:49

Du skriver;
Ja, målgruppen er børnefamilier i storbyerne. Alder 30 - 50 år, primært kvinder men en del mænd er ved at hale ind.

Hmm.. måske min familie er atypisk, det ved jeg ikke - men dem jeg kender, som går allermest op i økologi er min mor (som er i halvtredserne) og bor alene.. Og min søster som er midt i tyverne og single..

Tænker bare om det virkelig er primært børnefamilerne - de første par år er der nok mange som går meget op i ungernes madvaner, men det er vel også børnefamilierne som generelt må kigge mest på priserne og måske vælger det billigste alternativ frem for det økologiske?

Men hvis du har ret, og det er børnefamilierne - så kan den måske målrettes lidt bedre, fx undrer det mig, at du har firmagaver, men ikke legetøj eller økologisk farvekridt (hvis man kan få det)

Der er nogle af dine produktopdelinger der er lidt underlige, fx kropsdele; ansigt, krop, hår, herre, solprodukter.. øh har ikke nogen herre-kropsdel :-)

Under apotek er det delt op under navne, fx heel, nds, birkesød osv.. men hvis jeg ikke aner, hvad det er og ikke gider læse alle sammen, hvad gør jeg så? kunne det fx deles op i - hovedpinepiller, mavetabeletter, osv eller hvad det er godt for?
Jeg kan fx læse det, jeg har kopieret nedenfor - men jeg ved stadig ikke, hvad det gør godt for?

Har ikke lyst til at fylde min krop med noget, som lyder som om det er fyldt med alle mulige mærkelige latinske ord og som jeg ikke ved, hvad er - synes nærmest fosfolipider lyder som om, det kunne være giftigt eller farligt.
Hvis nu du først skrev, hvad man kunne bruge det til - "har du svært ved at sove om natten, men alligevel aldrig nogen energi, er biosym det rigtige produkt for dig. De naturlige stoffer i produktet virker som en vitaminpille, og kan også give dig stærke negle".. eller hvad det nu betyder.
Og så her efter skrev alt det der nedenfor, evt. i lidt mere "menneske-sprog".

så kan jeg ikke finde på mere at kritisere:-)

Biosym Coenzym Q10 30 mg. 150 kaps.

Indeholder 30 mg af den bedste råvare - naturligt japansk ubiquinon - i olieform og i en lysbeskyttet blød gelatinekapsel.

Et særligt kendetegn ved Biosyms Coenzym Q10 er, at Coenzym Q10, som det eneste præparat på markedet, er bundet til (micelliseret) flydende Lecithin (Fosfolipider) som bærestof for Q10.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest tak for indspark!

Jakodan:

Tænker bare om det virkelig er primært børnefamilerne - de første par år er der nok mange som går meget op i ungernes madvaner, men det er vel også børnefamilierne som generelt må kigge mest på priserne og måske vælger det billigste alternativ frem for det økologiske?

Jo det er faktisk børnefamilier. Vi har et lille spørgeskema sidst i systemet som mange besvarer. Men ja de er også meget prisbevidste... :o) De kigger meget på fragten, som er et stort problem for mig...

Jakodan:

Men hvis du har ret, og det er børnefamilierne - så kan den måske målrettes lidt bedre, fx undrer det mig, at du har firmagaver, men ikke legetøj eller økologisk farvekridt (hvis man kan få det)

Firmagaver var et nyt og spændende tiltag som faktisk har solgt rigtig godt. Så nu kan jeg udvide min målgruppe lidt.... Big Smile

Der findes farvekridt og bamser der er øko, jeg var bare bange for at sprede mig for meget. Har tænkt meget på at have det ,men bliver så pludselig i tvivl om hvor det stopper.... der er også øko vaskeklude og viskestykker og øko babyundertøj osv.... Hvor langt skal man gå? Jeg kan jo ikke bare have det hele - eller hvad?

Jakodan:

Der er nogle af dine produktopdelinger der er lidt underlige, fx kropsdele; ansigt, krop, hår, herre, solprodukter.. øh har ikke nogen herre-kropsdel :-)

Det har også været en tron i øjet på mig fra starten af... Hvordan syntes du det skal opdeles? Jeg får en nu kategori der hedder: hudtype men skal stadig have noget der inddeler kroppen.... How to?

Jakodan:

Hvis nu du først skrev, hvad man kunne bruge det til - "har du svært ved at sove om natten, men alligevel aldrig nogen energi, er biosym det rigtige produkt for dig. De naturlige stoffer i produktet virker som en vitaminpille, og kan også give dig stærke negle".. eller hvad det nu betyder.
Og så her efter skrev alt det der nedenfor, evt. i lidt mere "menneske-sprog".

Jeg må ikke. Lovgivningen siger at man ikke må anprise et produkts egenskaber, altså kosttilskud. Den del af shoppen er derfor mest til folk der ved hvad de er ude efter. Resten vil jeg skrive lidt mere om i nogle artikler som der også var en der nævnte tidligere.

Tak igen og kom endelig med forslag til ovenstående Smile

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:56

Et lille hurtigt input - flotte farver, signalerer helt klart "grøn", dog står der godt nok økologi mange steder, det er næsten for meget....

Kan produkterne ikke stå anderledes? - altså der hvor man bestiller - foto til venstre, bestillingsrubrik samt køb til højre....der skal scrolles langt ned for at nå ned i bunden, en vandret opdeling giver et hurtigere overblik over dine produkter....

Åh, ja, CO2 - er kommenteret tidligere - vil bare sige, at det første jeg tænkte på var "biler" og udstødningsgas - og det var nok ikke lige formålet med din tekst...

Kattebladet for hele familien - www.minvenkatten.dk

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)