Dine forslag er taget til eftertanke, og noget jeg også selv har haft i overvejlserne, så mange tak for det. Nu skal jeg jo så bare til at lære at være kørende sælger og ud og besøge forretninger. Er det noget du har erfaring med, så hører jeg meget gerne om dem :)
Mine erfaringer vedrørende salg er godt nok BtB - men mine erfaringer til forretninger inden for båd, camping mv. er lig nul. Men jeg mener, at det vigtigste spørgsmål for dem (ikke mindst pga. finanskrisen) vil være et minimum af likviditetsbinding. Eksempelvis mange campingforhandlerne har det rigtig, rigtig skidt i øjeblikket, så hvis du kan hjælpe dem til en god fortjeneste uden at de skal binde mere af deres i forvejen hårdt spændte kassekredit vil det være en afgørende faktor for din succes hos dem
Tak for dit råd. Jeg havde nu ikke forventet at salget gennem forhandlere skulle foregå på kommision, men hvis det kan sætte gang i salget, så har vi lagret (i hvert fald mht. elektriske løbehjul) til at gøre det. Vi sælger også på kommision (dropshipping) gennem andre forhandlere.
Jeg ved at avancen normalt er mindre ved kommisionssalg (altså forhandlerens indtjening pga. mindre risiko), men jeg aner ikke hvor meget. Findes der nogen tommelfingerregel for dette??
Jeg kan helt klart anbefale dig Bådmessen i Bella som jeg selv har besøgt flere gange!!
Nu ser det sgu ud til at Camping ´09 i Bella bliver vores første messe Det er så godt nok allerede om en uge det starter, så vi har travlt, og jeg har virkelig sommerfugle i maven - men vi fik et godt tilbud og tænkte at det må afprøves. Det er første gang vi skal med på en messe, så det er totalt ukendt for os. Aner egentligt ikke hvad det kræver, hverken hvad vi skal have med på messen, hvilke forventninger vi kan have, hvordan det foregår rent praktisk, hvordan vi skal få tid til at lave flyers, produktblade og hvad ved jeg.... så ideer og indput modtages med kyshånd, og kommer nogen af jer forbi, så kom endelig hen og sig hej