Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt produkt - værd at satse på?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile

Du har lige fået guldkornet.

Markedsføringens regel nr. 1: Sørg for at der er et købedygtigt marked.

Hvis folk står med pengene i hånden og trygler dig om at tage dem, så er du i det rigtige marked.

Det er så uendelig meget lettere at sælge, hvis du opfylder et reelt behov som folk er villige til at betale for at få løst.

Prøv at lyt grundigt efter det som Thorbjørn fortæller.

Han repræsenterer en niche, hvor du kunne få god succes -netop fordi regel nr. 1. er opfyldt.

Kan du se pointen? Elles trænger du godt nok til Cool Wink

Så bliv ved med at vende stenene og find frem til de mennesker, der vil give (næsten) hvad som helst for det du kan levere.

Og så test for alt i verden inden du laver nævneværdige investeringer.

Nå anyways, jeg regner med at køre markedsanalyse for nye produktideer på et Rundbordsmøde om ikke så lang tid.

Mvh,

Christian

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:49

Hej Mads

Ja det er fantastisk hvad der er kommet af respons. Så stor tak til både dig og alle andre, der har bidraget. Og så i dagene op til nytår hvor folk burde være ude og købe nytårskrudt, sjove hatte, champagne og i det hele taget lade op til nytårsaften. Det er bare fedt at I gider tage jer tid Big Smile

Det virker som om der er et overordentligt godt potentiale i cyklen, så 2009 bliver et rigtig spændende år. Den kommer med i programmet når vi skal rundt til båd/campingforhandlere. Puha gad vide om vi kan have det hele klar til Boat Show i Fredericia - det kunne være et spændende sted at lancere cyklen.

Jeg kender ikke Hjælpemiddelinsituttet, men det gør jeg nu, så det skal undersøges, for som du siger, hvis vi samtidig kan hjælpe en masse mennesker til en bedre hverdag, så vil det i sig selv være utrolig motiverende.

Hilsen Morten 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:53

Christian iMARKETING:

Ja du har helt sikkert ret, men det kræver dælme en del at vurdere med nye nicheprodukter. Men her har Amino jo hjulpet mig :-)

Christian iMARKETING:
Og så test for alt i verden inden du laver nævneværdige investeringer

Her formoder jeg at du mener at vi tager et mindre parti hjem til at starte med, og præsenterer dem for målgruppen, og prøver at få fat i de rette forhandlere for at se om folk rent faktisk også vil købe dem, før vi går videre?

Hilsen Morten

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:08

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Christian iMARKETING:

Ja du har helt sikkert ret, men det kræver dælme en del at vurdere med nye nicheprodukter. Men her har Amino jo hjulpet mig :-)

Christian iMARKETING:
Og så test for alt i verden inden du laver nævneværdige investeringer

Her formoder jeg at du mener at vi tager et mindre parti hjem til at starte med, og præsenterer dem for målgruppen, og prøver at få fat i de rette forhandlere for at se om folk rent faktisk også vil købe dem, før vi går videre?

Hilsen Morten

Du kunne jo også teste det online uden at have investeret i en el-cykel i forvejen Wink

Mvh,

Christian

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 15:57

Hej

Lige et par korte input til din elcykel.

Angående godkendelse: Dansk Cyklist Forbund har reglerne for godkendelse af cykler liggende på deres hjemmeside, herunder godkendelse af el-cykler, se kap. 8 via linket: http://www.dcf.dk/composite-905.htm

Jeg mener, at din største udfordring er at finde til den rigtige måde at markedsføre og sælge cyklen på over for relevante målgrupper. Sejlerne og campingfolket er allerede blevet nævnt som relevante målgrupper og her er det i hvert fald relevant at slå på cyklens lave vægt og "foldbarhed". De to argumenter kan flytte nogle produkter over disken, da de fleste elcykler på markedet er nogle tunge, grimme og uhandige sataner :-)

Min vurdering er, at du helt klart skal være til stede i de forretninger, hvor sejlere og campister køber deres udstyr. Men for at kickstarte salget er det vigtigt, at du får positiv omtale af elcyklen. Så artikler om din elcykel og eventuelt tests i magasiner og blade for campister og sejlere vil have en meget stor indflydelse på salget. Positiv omtale i magasiner og blade medfører desuden meget ofte, at forhandlere selv henvender sig for at få lov til at sælge produktet.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:36

Hej Christian

Bare et lille spørgsmål: Hvorfor tror du ikke, der er nogen, der leder efter elektriske cykler på internettet? Jeg fandt selv min på nettet (men købte den senere hos en lokal cykelhandler) og jeg har fundet en del chat og blogging omkrin elcykler.

Når jeg cykler på min elcykel på havnen vækker den en del opmærksomhed blandt lystsejlerne. Dog ikke så meget som min første elcykel, der så noget mere "klodset" ud. Den nye, jeg har fået, ligner en ganske almindelig cykel, så folk skal være mere obs på den for at opdage, at jeg "snyder" på rugbrødsmotoren.

Elcykler er et hit i min omgangskreds, og den vi garanteret få succes i de kommende år. Vores havn ligger i god cykleafstand fra bymidten, så jeg tror helt klart på ideen, hvis der er en god og nem måde at oplade den på.

Venlig hilsen

Birte

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:47

Hej Birthe

Det er mange år siden, at jeg har koblet "tro" ud af regnestykket i forbindelse med online markedsføring.

Jeg var såmænd bare lige et smut omkring Googles Keyword værktøj, hvor jeg kunne se, hvor mange der søgte på diverse søgeord og fraser, der har med el-cykler at gøre.

Når jeg så kiggede på, hvor mange, der allerede sælger dem syntes jeg ikke, at det var interessant for os at gå ind i.

Det er ikke ensbetydende med, at det ikke kan lade sig gøre at sælge nogle el-cykler; men da vi har en masse andre projekter kørende, hvor antallet af interesserede er langt større og arbejdet med at markedsføre det jo er det samme, så blev det bare i den sammenhæng et nej til el-cyklerne.

Så for dem, der har tid og energi og penge til at kaste sig ud i projektet siger jeg: Go for it. Det eneste jeg siger er bare, at der ikke er ret mange (i forhold til andre produkter) der leder efter el-cykler.

Mvh,

Christian

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:46

Bertil Sall:

Hej

Lige et par korte input til din elcykel.

Angående godkendelse: Dansk Cyklist Forbund har reglerne for godkendelse af cykler liggende på deres hjemmeside, herunder godkendelse af el-cykler, se kap. 8 via linket: http://www.dcf.dk/composite-905.htm

Jeg mener, at din største udfordring er at finde til den rigtige måde at markedsføre og sælge cyklen på over for relevante målgrupper. Sejlerne og campingfolket er allerede blevet nævnt som relevante målgrupper og her er det i hvert fald relevant at slå på cyklens lave vægt og "foldbarhed". De to argumenter kan flytte nogle produkter over disken, da de fleste elcykler på markedet er nogle tunge, grimme og uhandige sataner :-)

Min vurdering er, at du helt klart skal være til stede i de forretninger, hvor sejlere og campister køber deres udstyr. Men for at kickstarte salget er det vigtigt, at du får positiv omtale af elcyklen. Så artikler om din elcykel og eventuelt tests i magasiner og blade for campister og sejlere vil have en meget stor indflydelse på salget. Positiv omtale i magasiner og blade medfører desuden meget ofte, at forhandlere selv henvender sig for at få lov til at sælge produktet.

Hej Bertil.

´Tak for dit svar - og tak for linket. Jeg kender det godt i forvejen. Ifølge de danske regler, så er der pt et par mangler på cyklen, men det er heldigvis småting som en ekstra refleks og håndbremse. Altsammen noget producenten er klar til at justere. Så det er jo kanon :)

Dine forslag er taget til eftertanke, og noget jeg også selv har haft i overvejlserne, så mange tak for det. Nu skal jeg jo så bare til at lære at være kørende sælger og ud og besøge forretninger. Er det noget du har erfaring med, så hører jeg meget gerne om dem :)

Hilsen Morten 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:48

Christian iMARKETING:

Du kunne jo også teste det online uden at have investeret i en el-cykel i forvejen Wink

Forklar meget gerne nærmere?? Smile

Tænker du på noget ala at oprette produktet i shoppen, og skrive "kommer snart" og så give folk mulighed for at indtaste deres email og få besked når der er nyt, eller har du andre forslag?

Hilsen Morten

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:21

Du er liiige ved at være der, Morten Wink

Du lader de kommende kunder køre hele processen igennem frem til, hvor folk skal indtaste deres kortoplysninger.

På dette tidspunkt skriver du, at dette var en test og som tak for ulejligheden vil du give en rabat af en anseelig størrelse.

Så hvis de stadig er interesseret i at købe kan de henvende sig til dig og købe produktet med rabatten når/hvis du vælger at sælge.

Når du har ca. 5 "kunder", der er nået frem til at indtaste deres kreditkortinformationer, kan du kigge tilbage og se, hvor lang tid det tog at få de 5 "kunder" og hvor meget det har kostet dig i markedsføringsomkostninger. Og så kan du regne ud om det kan betale sig at gå ind i dette marked.

Uden at have løbet nogen risiko, vel at mærke.

Mvh,

Christian

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)