Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende priser. I spilder min tid.

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har ofte bemærket at  nogle bevidst gemmer priserne på deres ydelser, og gerne ser at man gider at ofre tid på at fatte en mail med henblik på at få vristet nogle priser ud.

Helt ærlig, jeg skrider med det samme fra deres sider, når jeg ikke på kort sigt kan få overblik over priserne på deres ydelser.

Til jer der gør det, hvem tror I selv at I er, hvis I mener at ku´ tillade jer, at man skal bruge længere tid på at maile for priser, når man i løbet af et par sekunder kan finde tilsvarende produkter med priser andre steder?

Jeg ved godt at nogle ser det som et rigtig smart trick, men helt ærligt, jeg føler at jeg spilder min tid, og finder så en konkurrent der ikke er bange for med det samme at oplyse hvad de tager for et produkt, eller i det mindste giver et par eksempler/indikationer til hvad det evt. vil komme til at koste, så man får en idé om hvilket prisleje det ca. vil ligge i.

De som oplyser priserne med det samme virker mere troværdige, både fordi at det ikke ser ud som om at de har noget at skjule, og at de ikke ser ud som om at de er bange for at konkurrere om priserne.

Hvordan ville jer der gemmer på priserne selv ha´ det hvis I gik ned i den lokale brugs i Platstrup, Rullepølseby Øster, eller hvor I nu befinder jeg, for at konstatere at der ikke er priser på varene, men at man må hen til brugsuddeleren for at høre nærmere om priserne?

Det er da mangel på god service og med til at spilde en potentiel kundens tid.

-Rune Gjersvik.

Tilføj mig på Twitter

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 01:32

Lidt hård melding at komme med sådan en sen lørdag, men jeg kan i bund og grund kun give dig ret.

Årsagen til at "skjule" prisen på en yderlse kan dog feks være, at det er nødvendigt at forklare kunden forskellige ting og sager om ydelsen, før kunden kan have en ide om, hvad ydelsen bør koste.
For feks at forstå prisen på søgemaskineoptimering, er det mere eller mindre en forudsætning, at vide lidt om SEO.
SEO er jo ikke en vare du bare kan tage ned fra hylden og sætte til en fast pris.
I denne sammenhæng kunne man så blot oplyse en timepris.

Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 181
Fra  http://www.labagatelle.co.uk Skrevet kl. 01:39

Undskyld mig, men det er altså en gang øregas du ikke kan overføre på alle arbejds områder. Når jeg nu arbejder med hjemmesider eller new media så oplyser jeg aldrig priser, af den ene grund at man først skal danne sig et overblik hvad det er kunden vil have osv. Der sker typisk det at en kunde først vil have en basic løsning. Men når kunden så hører hvad der er af andre løsninger og muligheder, ja så kommer der ekstra på = flere omkostninger. Hvis jeg fra start af fastsatte en pris, så kunne jeg hurtigt komme til at arbejde for 30 kr. timen.

labagatelle.co.uk Erotiske luksus produkter i højeste kvalitet.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 01:40

Tobias Thaastrup-Leth:

Lidt hård melding at komme med sådan en sen lørdag, men jeg kan i bund og grund kun give dig ret.

Årsagen til at "skjule" prisen på en yderlse kan dog feks være, at det er nødvendigt at forklare kunden forskellige ting og sager om ydelsen, før kunden kan have en ide om, hvad ydelsen bør koste.
For feks at forstå prisen på søgemaskineoptimering, er det mere eller mindre en forudsætning, at vide lidt om SEO.
SEO er jo ikke en vare du bare kan tage ned fra hylden og sætte til en fast pris.
I denne sammenhæng kunne man så blot oplyse en timepris.

Hej Tobias.

Tak for dit svar. Jeg kan sagtens følge dig, og jeg forventede osse et svar i den stil. Men hvor mange kunder tænker lige over det, og gider at bruge tid på at sætte sig ind i manglende priser. Vejledende priser, eksempler på udførte ydelser med priser osv. det må da være sagen, med mindre at man ikke gider at gøre sig umage for kunderne. Ja jeg ved godt at jeg provokere lidt, but you get the hint. Smile

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 01:44

Michael:

Undskyld mig, men det er altså en gang øregas du ikke kan overføre på alle arbejds områder. Når jeg nu arbejder med hjemmesider eller new media så oplyser jeg aldrig priser, af den ene grund at man først skal danne sig et overblik hvad det er kunden vil have osv. Der sker typisk det at en kunde først vil have en basic løsning. Men når kunden så hører hvad der er af andre løsninger og muligheder, ja så kommer der ekstra på = flere omkostninger. Hvis jeg fra start af fastsatte en pris, så kunne jeg hurtigt komme til at arbejde for 30 kr. timen.

Som jeg nævnte tidligere:....Vejledende priser, eksempler på udførte ydelser med priser osv. det må da være sagen...eller?

Hvad med en prisindikation på de forskellige løsninger?

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 01:44

Vores priser er online :D

Håber I nyder "juledagene"!

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:53

Hej Rune

Jeg kan udemærket følge dig i dine betragtninger, omend jeg dog ville have formuleret mig anderledes og mindre krigerrisk ;-))

Selv har jeg altid praktiseret synlige priser på både hjemmeside, markedsføringsmateriale og i al øvrighed. Senest har jeg brugt lang tid på at finde en leverandør/entreprenør indenfor opførelse af stålhaller & lagerhaller, der havde lyst til at oplyse en ca. m2pris for opførelse af en isoleret lagerhal, inkl. fundament, port mv. - så det er generelt et "problem" at virksomheder ikke er så vilde med at offentliggøre deres priser.

Men der er desværre også en tendens til at kunder/besøgende i nogle tilfælde træffer en beslutning alene på baggrund af prisen, uden at kende til de nærmere omstændigheder omkring den service og det produkt der ydes. Dermed kan man trods grundig information og synlige priser, i nogle tilfælde risikere at en kunde vælger konkurrenten pga. synlig lavere pris, men i sidste ende var valget dyrere pga. eventuelle gebyrer & tillæg.

Debatten er absolut interessant, og det ville være endnu mere interessant at se en måling på hvordan potentielle kunder reagerer på hjemmesider med ingen priser og med synlige priser hvis en sådan findes.

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 14:06

Jeg vil give dig ret. Jeg ved ikke noget mere irriterende hvis jeg gerne vil købe en varer men ikke kan se nogen priser.

Men der kan være flere grunde til det. F.eks i det nye år vil vi på industribasen.dk tilbyde virksomheder at vi henter deres lastbiler, varevogne osv fra deres side ind på industribasen.dk. Nogle virksomheder har over 1000 produkter og maskiner til salg på deres side så det vil få dem til at undgå at skulle oprette annoncer på industribasen også. Men vi har lagt mærke til at nogen virkomheder flot og præsentabelt viser f.eks en ny lastbil med alle tænkelige informationer om den men ingen pris. Det er en af de krav vi har at der skal være en pris. Vi har fundet ud af at prisen på meget dyre maskiner kan svinge. Dvs den ene dag kan lastbilen koste 1,5 million og måneden senere mere eller mindre. Så det er for at undgå at opdatere hele tiden.

Mvh

Morten

Fra Ishøj
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 14:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du har da heller ikke priser på din egen side?

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 181
Fra  http://www.labagatelle.co.uk Skrevet kl. 15:14

ja da, det er rigtigt. Nu du er såååååå træt af andres pris politik, hvad så med din egen ?.

labagatelle.co.uk Erotiske luksus produkter i højeste kvalitet.

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)