Jeg har ofte bemærket at nogle bevidst gemmer priserne på deres ydelser, og gerne ser at man gider at ofre tid på at fatte en mail med henblik på at få vristet nogle priser ud. Helt ærlig, jeg skrider med det samme fra deres sider, når jeg ikke på kort sigt kan få overblik over priserne på deres ydelser. Til jer der gør det, hvem tror I selv at I er, hvis I mener at ku´ tillade jer, at man skal bruge længere tid på at maile for priser, når man i løbet af et par sekunder kan finde tilsvarende produkter med priser andre steder? Jeg ved godt at nogle ser det som et rigtig smart trick, men helt ærligt, jeg føler at jeg spilder min tid, og finder så en konkurrent der ikke er bange for med det samme at oplyse hvad de tager for et produkt, eller i det mindste giver et par eksempler/indikationer til hvad det evt. vil komme til at koste, så man får en idé om hvilket prisleje det ca. vil ligge i. De som oplyser priserne med det samme virker mere troværdige, både fordi at det ikke ser ud som om at de har noget at skjule, og at de ikke ser ud som om at de er bange for at konkurrere om priserne. Hvordan ville jer der gemmer på priserne selv ha´ det hvis I gik ned i den lokale brugs i Platstrup, Rullepølseby Øster, eller hvor I nu befinder jeg, for at konstatere at der ikke er priser på varene, men at man må hen til brugsuddeleren for at høre nærmere om priserne? Det er da mangel på god service og med til at spilde en potentiel kundens tid. -Rune Gjersvik. |
Lidt hård melding at komme med sådan en sen lørdag, men jeg kan i bund og grund kun give dig ret.
Årsagen til at "skjule" prisen på en yderlse kan dog feks være, at det er nødvendigt at forklare kunden forskellige ting og sager om ydelsen, før kunden kan have en ide om, hvad ydelsen bør koste.
For feks at forstå prisen på søgemaskineoptimering, er det mere eller mindre en forudsætning, at vide lidt om SEO.
SEO er jo ikke en vare du bare kan tage ned fra hylden og sætte til en fast pris.
I denne sammenhæng kunne man så blot oplyse en timepris.