Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal - nogle der har erfaringer med dette?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at sætte en computer til salg på DBA.dk så skal du nok få en hendvendelse.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:28

Den VAR allerede sat til salg på DBA... Det var åbenbart derigennem vedkommende havde set annoncen og henvendt sig.

Jeg fik masser af andre henvendelser, men alle nogle der lå 1000 kr under den pris, jeg havde forventet for computeren. Så når nogen tilbyder dobbelt pris af, hvad conputeren har kostet fra ny bliver man selvfølgelig lidt betænksom - men på den anden side... hvis pengene gik ind og jeg fik dem overført til min konto før jeg sendte conputeren, burde alt jo være godt. Men da jeg så, at pengene ikke var synlige på min PayPal konto begyndte jeg at undersøge sagen nærmere, da jeg ikke som sagt har erfaring med procedurerne på PayPal...

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:08

Hej Jeanette

Det er en svindler - pas nu på.

Det var nøjagtig den samme der kontaktede mig - og jeg har været igennem hele Paypal's fraud afdeling, som jeg har sendt alle de mails jeg har fået - og har fået sort på hvidt at denne person ikke findes - så nu håber jeg ikke du har været for overmodig - jeg ville egentlig være kommet tilbage før, men har fuldstændig svedt det ud.

Og jeg kan love for at de kan få mails'ne til at se ægte ud, Paypal banner, paypal e-mail adresser, sådan ser det hvertfald ud mv.

Hermed en skarp advarsel for folk med dyrere ting på DBA eller lign. Tænk jer om en ekstra gang, er glad for vi fik en snak herinde omkring paypal, det gjorde mig meget mere defensiv i mine handlinger.

Jeg ved ikke om man kan sætte en nyhed eller lign. op her på amino,  blot for at advare andre måske lidt mere godtroende folk.

God aften

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 22:16

jeg blev kontaktet af en person der ikke gav sit navn - men mailadressen hed willyclark@hotmail.com

Og den skulle sendes til følgende adresse:

Ademola Adeniran, No 56 Oyo road, Ibadan, Oyo State, Nigeria, 23402

Da jeg fik PayPal-mailen stod der, at vedkommende, der havde sendt mig penge hed Slim Monica...

Er dette nogle navne du også stødte på, og som du fik bekrætet fra PayPal var ikke-eksisterende?

Det sjove er, at Ademola Adeniran fra den by i Nigeria er blevet nævnt her i forbindelse med et OLPC-projekt:
http://newz.dk/xo-1-til-salg-i-europa-fra-paa-mandag  

Det er kommentar nr 15 til artiklen... Meget underligt!

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 22:18

Hej Jeanette

Jeg ved ikke noget om denne person i Nigeria, men det er præcis "slim monica" der stod som paypal konto. Så der er ikke overført nogle penge, tro mig det er et kæmpe falsum!

Hold jer væk fra det, vil dog indskyde at der var super service fra paypals side, der ser ud til de gør alt for at skyde denne slags svindel ned.

MVH

Bendtsen

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 22:23

Wow! jeg er sgu glad for, at jeg fik skrevet om det herinde så! For ja, det ligner sgu meget godt, og hende Willy Clarkson skrev meget, og var hurtig til at vende tilbage på mina mails... Næsten FOR hurtig... Jeg ved ikke hvor i verden hun sidder, men jeg har modtaget mails fra hende midt om natten, midt på formiddagen og om aftenen... Hun sover sgu nok aldrig, hvis hun er igang med at svindle sig rig...

Jeg smutter lige ind på PayPal og ser, om ikke jeg kan anmelde dette svindelnummer...

Genkender du også willycklark@hotmail.com?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 22:28

Hej igen

Nej kender ikke den mail, men er helt sikker på den ikke er god - det der slog mig, var at hun skrev hun var i Australien, men netop soom du beskriver skrev personen på alle tider af døgnet - det passede hvertfald med at hun skulle sidde oppe kl 3-4 om natten, og hun svarede instantly!

Skriv endelig til paypal så de ikke er andre der bliver taget i fælden - du kan sagtens finde deres fraud dept mail derinde. Og jeg tror ikke der bare er tale om en person, for så sover denne hvertfald aldrig :)

Er kun glad for at kunne hjælpe...

MVH

Bendtsen

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 22:56

Har videresendt pishing-mailen til Paypal, og de har svaret:

Thanks for forwarding that suspicious-looking email. You're right - it was a phishing attempt, and we're working on stopping the fraud. By reporting the problem, you've made a difference!

Identity thieves try to trick you into revealing your password or other personal information through phishing emails and fake websites. To learn more about online safety, click "Security Center" on any PayPal webpage.

Så alle, der får henvendelser på annoncer på f.eks. DBA bør liiige google afsendernavne og prøve at tjekke afsenderadressen en ekstra gang for at se, om der er noget guf om den falske køber...
TAK for hjælpen allesammen! Det ser ud til, at der er en del svindel for tiden, når man læser DBA's forum.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 00:24

Hej Jeanette..

Du har så nok ramt et af de områder i verdenen hvor svindlere floere på højt plan. Men efter at have handlet med Nigeria, kan jeg godt fortælle dig at de sagtens kan finde ud af at lave en bank overførsel og at de faktisk er ret langt fremme i skoene dernede.

Men når det så er sagt, kan jeg ud fra det du har beskrevet kun sige at det er en svindler og du bør droppe kontakten med dem øjeblikkeligt. Næste skridt er nemlig en masse pres og dårlige undskyldninger fra deres side, som vil forsøge at misbruge din velvilje..

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)