Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal - nogle der har erfaringer med dette?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Ville høre om der er nogle der har erfaringer med PayPal, både privat men også i form af betaling via webshop.

Jeg er i dialog privat med en udlænding der gerne ville købe en computer af mig, og ønsker at bruge paypal som betalingsmiddel. Skal jeg være nervøs for noget? - Forudbetaling er en selvfølge i mine øjne.

Står også for at åbne en ny webshop som en lille side business, her tænkte jeg om det ville være en god ide og starte med paypal, da det ikke har de store omkostninger forbundet ved opstart, og så senere skifte til pbs når der er tjent penge til dette? Det ser ud til man stort set kan komme igang samme dag som man vælger og starte.

Håber på lidt konstruktiv feedback - er meget uerfaren på dette område.

På forhånd tak.

Bendtsen

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:35

jeg er ikke sikker men paypal er ikke sikkert hvad angør privat. Jeg ved at folk kan tilbagekalde de penge de har sendt men ved ikke helt hvordan det fungere, kun at jeg har hørt og kender en del som er blevet snydt sådan.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:36
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 22:42

Jeg har brugt PayPal på www.wordgame.dk i ca. et år, uden problemer.

Nogle af mine kunder finder det kringlet, men det fungerer udmærket for de fleste, og jeg har som sagt ikke haft problemer af nogen art.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:15

Jeg har nu læst hele den omtalte tråd igennem, og kan se der er både for og imod, men en ting jeg kommer til at tænke på i den forbindelse. Hvis nu jeg får en overførsel på en nyoprettet konto fra en person i udlandet, hvad sker der så hvis f.eks kortet er stjålet - og jeg har afsendt varen. Kan PayPal så returnerer den rigtige ejer pengene og trække dem fra min konto, selvom jeg i sådan et tilfælde kan beviseat jeg har afsendt varen? Så står jeg pludselig uden vare og uden penge, men med en regning og betale...

Ved godt dette måske er worst worst case, men ville bare lige høre om der er nogle der ved om dette overhovedet er muligt at begå bedrageri via PayPal.

Nogen der ved noget om dette?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:18

JA det kan de. Big Smile

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:18

!

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:23

Så hvis jeg siger ja til den handel jeg er igang med, og personen betaler over paypal - og jeg så efterfølgende sender varen. Så kan det kort tid efter vise sig og være svindel og så mister jeg både penge og vare? Er det sådan at forstå?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:28

Bendtsen:

Så hvis jeg siger ja til den handel jeg er igang med, og personen betaler over paypal - og jeg så efterfølgende sender varen. Så kan det kort tid efter vise sig og være svindel og så mister jeg både penge og vare? Er det sådan at forstå?

Fuldstændig rigtigt :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:31

Jaså, så tror jeg godt jeg ved hvad svaret er til den henvendelse jeg har fået - men er det reelt også sådan hos pbs? at sælger står som den svage part i det her, eller kan man her få dækket sit tab ind?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)