Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal - nogle der har erfaringer med dette?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:

Jaså, så tror jeg godt jeg ved hvad svaret er til den henvendelse jeg har fået - men er det reelt også sådan hos pbs? at sælger står som den svage part i det her, eller kan man her få dækket sit tab ind?

Mig bekendt gør det ingen forskel om du bruger PBS eller Paypal i relation til netop denne problemstilling... Sælger står altid som den svageste part - tror faktisk Thorborg skrev en masse om det på et tidspunkt? Noget med noget SPAMfighter en fyr havde fået, betalt for og så fik PBS til at trække betalingen tilbage... husker det ikke lige mere præcist end det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:04

Hej igen

Kan ikke helt slippe dette emne - tror du har ret i ovenstående - uanset pbs eller paypal er man rimelig dårligt stillet som sælger. Men lad os nu antage at jeg har en der vil betale in front på paypal, hvorefter jeg skal sende varen, kan jeg så ikke på nogen mulig måde få bekræftet fra paypal at der ikke er noget lusk bag den pågældende konto, og kan jeg reelt ikke bare hæve pengene der kommer ind på min paypal konto - så kan de vel ikke komme efter mig på nogen måde?

Ved godt det her virker lidt skizofrent, men da det er en lidt dyr sag jeg skal sælge videre og det er privat, så har jeg ikke lyst til at stå i situationen = worst case scenario, dvs. ingen penge, ingen vare.

Er der nogen der har en kommentar til dette?

MVH

Bendtsen

PS: Måske Hr. Thorborg kunne komme på banen her med lidt guldkorn ;)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:07

Bendtsen:

Er der nogen der har en kommentar til dette?

Jeg vil mene at du kan overføre pengene fra paypal kontoen til din bank ... og når de står der så _har_ du dem.

Bendtsen:

PS: Måske Hr. Thorborg kunne komme på banen her med lidt guldkorn ;)

Det tror jeg godt du kan spare dig ... hans udtallelser om paypal o.l. plejer, så vidt jeg husker, at være sammensat primært af 1-stavelsesord der ikke må sendes i radioen :)

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 00:14

Paypal er risikabelt ja, men det er naesten alle ting paa nettet i dag. Taenk paa ebay, qxl og alle de andre online aktioner, det er ligesaadan. Der er mange svindlere paa nettet disse dage, men derfor skal man bare vaeree ekstra omhyggelig med hvad man goer. Nu ved jeg ikke hvor du har moedt ham her der vil koebe din computer, men du kan sku ikke vaere helt sikker.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:17

Tak for det gode og humoristiske svar ;)

Jeg tror jeg vil vove pelsen og oprette en sådan konto hos Paypal og så når jeg kan se betalingen er gået igennem, så overføre jeg beløber til min bank og derefter sender jeg varen. Det må være den mest sikre måde at gøre tingene på.

Det her bliver spændende.... Vender tilbage med feedback efter handlen...

Bendtsen

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:53

Hey

jeg blev for et par dage siden kontaktet af én, der gerne ville købe min computer og betale via PayPal. Hun skrev, at conputeren skulle sendes til Afrika til en Ademola Adeniran i Ibadan i Nigeria - det var vist hendes mand, og han skulle bruge conputeren til et projekt.

Fint nok, tænker jeg, og skriver til hende, at det er OK, og oplyser hende min PayPal emailadresse, så hun kan overføre pengene.

Dagen efter får jeg en mail fra PayPal (afsenderadresse Pay Pal (payseller.pp@financier.com) om, at "You've got new funds!", og så en oplysning om, hvem der har overført pengene, og hvor mange penge det drejer sig om.

Jeg går ind på min PayPal konto, man der er min saldo 0!

Der står forneden i mailen:

This PayPal® payment has been deducted from the buyer's account and has been "APPROVED" But will not be credited to your account due to until the shipment reference/tracking number is sent to us for shipment verification so as to secure both the buyer and the seller. Below are the necessary information requested before your account will be credited. Send tracking number to us or email us through this mail payseller.pp@financier.com and our customer service care will attend to you. As soon as you send us the shipment's tracking number to us for security purposes and the safety of the buyer and the seller,the money will be credited to your account.

Jeg er lidt i tvivl om, om det kan være rigtigt, at man først kan se pengene, når de har registreret, at man har sendt pakken (altså når man har oplyst dem track & tracenummeret på pakken), eller om dette et et svindelnummer. For som jeg kan læse på PayPal, så kan man se pengene på sin konto med det samme man har modtaget den email.

Jeg har ikke prøvet at sende varer og modtage penge før via PayPal. Jeg har før handlet og betalt igennem PayPal, men er der nogen der kan fortælle mig, om jeg kan risikere at sende den computer? Jeg vil gerne tro det bedste - og så alligevel, for jeg er blevet budt 1.300 USD for en computer, der kun er det halve værd... Så det ville jo være en god handel for mig... Men ikke hvis jeg bare giver denne conputer væk og aldrig får hverken penge eller conputer at se igen.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:58

Skal der også stå en ude på vejen med et skilt bøjet i NEON med teksten "Jeg er en svindler" før du bliver mistænksom ? ;-)
Behold du din computer og vær glad for at du ikke sendte den på rejse til Afrika :-)

Dbh Martin

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 18:03

Jeg tror i hvert fald liiige jeg vil bede vedkommende om at lave en bankoverførsel i stedet... Hvis pengene så går ind den vej, så er der jo nok ingen problemer. Smile

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:06

Hvis man falder for det så skal man sku indlægges.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 18:15

Well, når man ikke kan gennemskue PayPals normale procedurer, så er det lidt svært at være kritisk. Normalt falder jeg aldrig for svindel, og er god til at gennemskue fake mails og fake hjemmesider. Men denne her er lidt mere lusket. 

Det kunne være interessant at vide, om andre har været udsat for noget lignende med PayPal og computere, der skulle sendes til Afrika.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)