Er der mon nogen der kender søgemaskinernes andele af de totale søgninger i Danmark...? Jeg er klar over, at Google suverænt topper listen, men hvem følger efter og med hvor store andele...? |
Søgemaskinernes markedsandele i DK?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Desværre er der ingen officielle tal tilgængelige over hvor mange søgebrugere søgemaskinerne sender videre i Danmark. I nogle lande opererer HitWise, som opsamler data på ISP niveau, så de kan lave disse statistikker, men desværre ikke i Danmark. |
Mikkel>> Jeg synes jeg har læst noget fra dig engang, hvor du prøvede at få gang i en stikprøvebaseret statistik over søgemaskiners markedsandele. Blev der noget ud af det? De mellemstore-> større danske sites jeg har adgang til referral-stats for gav alle noget i retning af 90% til google og så lidt msn og eniro + nogle ubetydeligheder. |
Jeg har forsøgt flere gange at få noget bedre data på banen, men det er ikke så let. Det bedste data man kunne få, var ved at benytte samme model som HitWise der måler på ISP niveau - hvis man altså kan få nok ISP''ere med på den. |
Jeg var for noget tid siden til foredrag med en mand fra TDC. Han viste nogle statistikker over søgemaskinernes andel, dog fik vi ikke at vide hvad disse data var basseret ud fra. Men man kunne forstille sig de var basseret ud fra deres statistik på tdc. Her viste det sig at google faktisk kun havde ca 60% af markedet, husker ikke tallene præcist, derudover lå MSN og Jubii som de næste og yahoo med en meget meget lille del i Danmark. Men ved ikke hvor reelle tallene er, jeg undrede mig ihvertfald over googles "lille" procent. |
Et lille bidrag til at vise hvilke søgemaskiner der sparker r.. Jeg har gennem tiden gennemgået en hel del af mine kunders weblogs og har af den vej fået et billede af søgemaskinetrafikken. Jeg skynder mig at sige at tallene er baseret på små virksomheder i Danmark med maks 10 ansatte - men til gengæld er det fordelt på rigtig mange forskellige brancher. Jeg har kørt nogen statistikker og er kommet frem til: Google (inkl. Eniro m.fl .)styrer for vildt med en markedsandel på næsten 85% af de besøgende - og herefter kommer MSN med ca.7% (tallet er steget konstant over de sidste 6 måneder). Så hvis du snakker danske søgninger så er Google i min verden absolut markedsledende og suverænt den største leverandør af besøgende. Jeg ved at billedet er noget mere grumset og regionalt ude i verden men det ved jeg ikke nok om til at skyde på. |
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)