Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskinernes markedsandele i DK?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der mon nogen der kender søgemaskinernes andele af de totale søgninger i Danmark...?

Jeg er klar over, at Google suverænt topper listen, men hvem følger efter og med hvor store andele...?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:33
Der er to tal, som kan være interessante, i forhold til søgemaskiner: 1) Hvor mange de søger i de forskellige søgemaskiner, og 2) Hvor mange brugere de sender videre. Specielt det sidste er interessant, hvis man ser på det med markedsføringsøjne. Hvis f.eks. søgemaskine A har 1 million søgninger, og søgemaskiner B det samme, men resultaterne i A er så ringe at kun 1 ud af 5 klikker sig videre hvorimod det i søgemaskine B er 1 ud af 3. I det tildælde er søgemaskine B, i mine øjne so marketingmand, den største søgemaskine.

Desværre er der ingen officielle tal tilgængelige over hvor mange søgebrugere søgemaskinerne sender videre i Danmark. I nogle lande opererer HitWise, som opsamler data på ISP niveau, så de kan lave disse statistikker, men desværre ikke i Danmark.
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 16:24
Mikkel>> Jeg synes jeg har læst noget fra dig engang, hvor du prøvede at få gang i en stikprøvebaseret statistik over søgemaskiners markedsandele. Blev der noget ud af det?

De mellemstore-> større danske sites jeg har adgang til referral-stats for gav alle noget i retning af 90% til google og så lidt msn og eniro + nogle ubetydeligheder.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:40
Jeg har forsøgt flere gange at få noget bedre data på banen, men det er ikke så let. Det bedste data man kunne få, var ved at benytte samme model som HitWise der måler på ISP niveau - hvis man altså kan få nok ISP''ere med på den.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:01
Jeg var for noget tid siden til foredrag med en mand fra TDC. Han viste nogle statistikker over søgemaskinernes andel, dog fik vi ikke at vide hvad disse data var basseret ud fra. Men man kunne forstille sig de var basseret ud fra deres statistik på tdc.

Her viste det sig at google faktisk kun havde ca 60% af markedet, husker ikke tallene præcist, derudover lå MSN og Jubii som de næste og yahoo med en meget meget lille del i Danmark.

Men ved ikke hvor reelle tallene er, jeg undrede mig ihvertfald over googles "lille" procent.

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 20:31
Et lille bidrag til at vise hvilke søgemaskiner der sparker r..

Jeg har gennem tiden gennemgået en hel del af mine kunders weblogs og har af den vej fået et billede af søgemaskinetrafikken. Jeg skynder mig at sige at tallene er baseret på små virksomheder i Danmark med maks 10 ansatte - men til gengæld er det fordelt på rigtig mange forskellige brancher.

Jeg har kørt nogen statistikker og er kommet frem til:

Google (inkl. Eniro m.fl .)styrer for vildt med en markedsandel på næsten 85% af de besøgende - og herefter kommer MSN med ca.7% (tallet er steget konstant over de sidste 6 måneder).

Så hvis du snakker danske søgninger så er Google i min verden absolut markedsledende og suverænt den største leverandør af besøgende. Jeg ved at billedet er noget mere grumset og regionalt ude i verden men det ved jeg ikke nok om til at skyde på.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:37
Der er vist ingen tvivl om, at Google suverænt er førende i Danmark, med MSN, som den lille efterfølger... Problemet, som Mads efterlyser, er jo markedsandelene, og dem kan man bare ikke finde nogen specikke tal på desværre...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)