Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning/konsulent arbejde

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

    Hejsa alle raske iværksætter svende - inder


 

Jeg har i længe gået med drømmen om, at starter selvstændig som brandteknisk rådgiver. Altså alt rådgivning i brand og sikkerhed.

For nu, at have noget ..... at have det i , skulle jeg gerne have en såkaldt brandteknisk diplom uddannelse, denne koster dig 45000 kr. + moms. Mit spm. til Jer er :

 

1.Kan jeg trække moms og beløbet fra i mit regnskab.? Jeg er ligeledes nød til, at starte firmaet op , et halvår før jeg reelt starter med at tjene penge. Da udd. tager ½ år. Er der problemer idet?

 

2.Hvad tager en rådgiver "normalt" i timen?

 

3. Når jeg så er færdig med den udd. kan jeg så småt starter. Samtidig starter jeg på deltidsudd. som master i brandsikkerhed. Hvordan er det så i forhold til spm. 1? Er der forskel på ,om udd. tages for at kunne starter , eller tages for, at blive klogere :-)

 

4. Findes der en side der beskriver opstart af rådgivende virksomhed? Der er jo mange fællestræk ikke!

 

 

Mvh Firecheif
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Så vidt jeg ved behøver du ikke at starte dit firma op før du tager udd. jeg mener at man kan føre et regnskab ½år tilbage, før man får sit se-nr. du kan eventuelt ringe til Told & Skat og spørge om regnskabet, de vil meget gerne hjælpe for det er dem der skal sidde med bøvlet i sidste ende

med hensyn til spørgsmål 3 så må der gælde de sammen regler... 

Hilsen Katrine 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes, du skal gribe fat i dit lokale erhvervskontor og undersøge, hvilke muligheder der er for hjælp til opstart af virksomhed der, hvor du bor.

Prøv at tjekke på www.startguiden.dk om du kan finde svar på nogle af dine spørgsmål.

Jeg husker det som om der er nogle problemer med at trække uddannelsesudgifter fra i et enkeltmandsfirma, men tjek med en revisor. Måske kan dit erhvervskontor hjælpe dig med det.

Jeg tager 850 kr. i timen som konsulent, og det er vist meget almindeligt. Hvis din viden er meget specialiseret, kan det sagtens være relevant at tage mere. Du skal tænke på, hvor megen værdi din kunde får ud af et besøg af dig - sådan tænker kunden nemlig. Hvis du kan noget, som kan få en virksomhed med 1000 ansatte til kun at være "nede" i et kvarter, hvor det ellers ville tage en time - så kan du tage en pæn hyre. Hvis du kan løse noget, som ikke nødvendigvis skal gøres netop i dag, så er du lidt lavere i kurs. Samtidig skal du jo også kunne leve af din hyre. Du kan ikke fakturere den tid, du bruger på at indsamle og vedligeholde generel viden og administrere din virksomhed.

Lav en forretningsplan med et grundigt budget.

Det er vigtigt, at du ved, hvem kunderne er, og hvorfor de vil betale for dine ydelser.

 

God vind

 

Hans
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Kursusudgifter
Udgifter til vedligeholdelse af en eksisterende uddannelse er fradragsberettiget, men udgifter til at erhverve en ny uddannelse er ikke.

 

Ovenstående er direkte afskrift af skattelovgivningen - så jeg syntes du skal kontakte dit lokale skattekontor, måske er der enkelte undtagelser.


Mere generelt kan siges at udgifter kan fratrækkes 6 måneder tilbage - fra det tidspunkt du vælger at lade dig CVR registrer.

Derimod kan moms ført fratrækkes fra den dato du bliver momsregistreret.

Skulle du af den lokale skattemyndighed få lov til at fratrække kurset, skal du momsregistreres inden kursus-udbyders fakturadato.

 

Håber det hjalp dig? 


 

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa


 

Og mange tak for svaret! Det hjalp rigtig meget
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Firecheif,

Jeg ved godt at det ikke er ang. dit spørgsmål men...jeg har et forslag når du kom i gang.  Tilbud dit service til forsikring selskaber

Vi har bygget om på vores hus (gik fra 2 til 4 sal) og jeg vil gerne ved hvor jeg skal placer røg alarmer så at det


  1. fange røg tidlige i en brand

  2. larm nok så vi kan høre dem

Jeg kan ikke får hjælp fra Tryg..."set dem tæt på loftet" er ikke et svar jeg kan brug...jeg forventet at jeg kun får et konsulent ud til et små betaling (Tryg betaler resten) så vi undgår stor skad i tilfælde af brand, men Tryg har ingen ting.  Jeg vil prøve brandvæsen næste men jeg ved ikke vis de vil komme ud på denne grund.

Du kan train forsikring folk er tilbud at komme ud selv, bare en tanke.

 

-Andy
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt tilfældigt stod jeg med samme spørgsmål forleden aften, hvor jeg så faldt over følgende:



 

Jeg kommer til at vælge serieforbundne røgalarmer - så en brand i den ene ende af huset kan høres i den anden.

 

mvh Hans
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andy


Og tak for ideen! Dem kan man aldrig få nok af

 

Mit primære domæne bliver dog, at rådgive mellem - og storevirksomheder i brandsikkerhed.

 

- Har man idag den rigtige løsning?

- Kan det køres bedre/billigere?

- Selvfølgelig også rådgivning af nye virksomheder, der skal bruge, planer for fx. uddannelse, beredskabet og meget mere.

 

Så det er lidt mere i den "dur" jeg bevæger mig.
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for linket Hans,

Jeg vist ikke såden noget var muligt.

Men jeg stadigvæk ved ikke hvor jeg skal montere dem...måske bare køber 2 gang så mange til at være sikker.

 

(better safe then sorry)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)