Hejsa alle raske iværksætter svende - inder Jeg har i længe gået med drømmen om, at starter selvstændig som brandteknisk rådgiver. Altså alt rådgivning i brand og sikkerhed. For nu, at have noget ..... at have det i , skulle jeg gerne have en såkaldt brandteknisk diplom uddannelse, denne koster dig 45000 kr. + moms. Mit spm. til Jer er : 1.Kan jeg trække moms og beløbet fra i mit regnskab.? Jeg er ligeledes nød til, at starte firmaet op , et halvår før jeg reelt starter med at tjene penge. Da udd. tager ½ år. Er der problemer idet? 2.Hvad tager en rådgiver "normalt" i timen? 3. Når jeg så er færdig med den udd. kan jeg så småt starter. Samtidig starter jeg på deltidsudd. som master i brandsikkerhed. Hvordan er det så i forhold til spm. 1? Er der forskel på ,om udd. tages for at kunne starter , eller tages for, at blive klogere :-) 4. Findes der en side der beskriver opstart af rådgivende virksomhed? Der er jo mange fællestræk ikke! Mvh Firecheif |
Hej
Så vidt jeg ved behøver du ikke at starte dit firma op før du tager udd. jeg mener at man kan føre et regnskab ½år tilbage, før man får sit se-nr. du kan eventuelt ringe til Told & Skat og spørge om regnskabet, de vil meget gerne hjælpe for det er dem der skal sidde med bøvlet i sidste ende![]()
med hensyn til spørgsmål 3 så må der gælde de sammen regler...
Hilsen Katrine