Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krisen kradser, hvad har folk brug for?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om hvad er det at folk har brug for i en krise som den vi befinder os i nu, altså, lad os sige man mister sit job så har man brug for et nyt, det vil derfor være nærliggende at lave en profil på et job site. På samme måde er det nærliggende at man som iværksætter bruger Amino.dk til at tilbyde sin ekspertise hhv. søge efter nye job.

Hvilke andre paralleller kan drages, hvad har folk have brug for nu som kan styres/være onine, har i nogle ideer, ordet er frit :-)

Med venlig hilsen,

Peter

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:30

Nu skriver du jo at ordet er frit :), så hvis der skal opstå et behov kræver det jo også trods alt at der rent faktisk er en krise. Pt. har jeg svært ved at se krisen, ja da ikke andre steder end når medierne skriver det og en virksomhed der har været på vej ned i  lang tid....giver krisen skylden.

Så hvis vi skal tale om behov under en krise, er det nok ikke det danske marked man skal fokusere på.

På den anden sider skriver du jo heller ikke hvilket land spørgsmålet henvender sig til.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:45

Jeg fatter ikke at du kan skrive at du ikke kan se krisen!! Bor du i en Jordhule? Nej jeg kan heller ikke mærke den på min krop endnu.

Men bare se ledigheden!  Virksomheder der har problemer. Virksomheder der fyre medarbejder.. Det er ikke skidt for min lille virksomhed, da jeg laver en del effektivisering af arbejdsprocesser. Men at der er krise i Danmark og Udlandet er et faktum. I fremtiden de næste 1½ - 2 vil den 100% blive værre så kan det være du kommer til at mærke den.   

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:49

Kenneth Boysen:
Nu skriver du jo at ordet er frit :), så hvis der skal opstå et behov kræver det jo også trods alt at der rent faktisk er en krise. Pt. har jeg svært ved at se krisen, ja da ikke andre steder end når medierne skriver det og en virksomhed der har været på vej ned i  lang tid....giver krisen skylden.

Om man kan se krisen afhænger af om man ser efter den eller vil se den.  Jeg tænker specielt på hvilken branche man er. Ingen tvivl om der i de næste par år vil være ekempelvis stigende arbejdsløshed. Der er flere steder hvor "krisen" er brugt som undskyldning for at trimme antallet af ansatte.

I  Italien hvor jeg hører hjemme viser undersøgelser at folk køber det samme - bare i mindre mængder. Hvor jeg i starten blev "hånet" for at handle i billige tyske supermarkeder - møder jeg nu de mennesker der hånede mig.

Selv roder jeg blandt andet med turisme og ejendomme - og nej der kan krisen ikke mærkes.

Klovn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:53

Nu kikker jeg selv en del til byggebranchen...og der er seriøs nedtur, når det så er sagt er der stadig ikke krise i Danmark. Jeg er af den overbevisning at det stadig kan reddes i Danmark.

Men skal vi vende tilbage til det oprindelige...så mener jeg endnu ikke der er et marked til det "krise ramte" Danmark.

Og ja Remy, jeg bor i en jordhule, men vi har både kabel og internet.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:08
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det jo ikke kun byggebranchen. Se på B & O osv.. der er rigtig mange virksomheder der mærker nedturen! Det medierne gør forstærker bare efftekten. Men krisen er både ondt og godt. Big Smile

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:18
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Kære venner

Krise kan man ikke rigtig kalde det, at samfundet bare falder ned til mere normale tilstande igen.

Opture afløses gerne af nedture og nedturen er begyndt.

Ja, at mange bliver arbejdløse, måske 100.000 flere skaber dog ikke ret meget røre, for det er så stadig 200.000 flere i job end for 10 år siden, så hvad brokker vi os så egentligt over.

Lånemarkedet hvor man låner lånte penge videre og ender i en låneboble er til at forudse og skylden ligger hos långivere, der ikke strammede ballerne sammen og sagde nej til dem der ikke kan betale lånene tilbage idag.

Boligpriser normaliseres til stor gene for spekulanterne der øjnede en stor profit, mens nykøbere glæder sig at kunne købe et hus til normale priser, så hvad brokker vi os egentligt over?

At pressen laver en hysterisk stemning der får folk med penge til at lukke baglommen gør ikke tingene bedre og så til sidst spørger man bare...............Huh?

Hvorfor piver bankerne,og hvad blev der af alle de mange rare milliarder af gebyrkroner gemmen de rige år??

Hvorfor piver olieproducenter, og hvor har degjort af de mange milliarder ekstra dollars de tjente på de enorme prisstigninger og vi er endda ikke kommet ned på normale tøndepriser på 30 dollars.

mvh

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 18:31
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Nu er dette under internet og marketing, så jeg vil lige give mit syn på hvordan jeg mener krisen rammer online markedsføring

Som udgangspunkt mener jeg at en krise skaber nogle muligheder for små iværksætter som store etablerede virksomheder ikke kan få gavn af. Selv arbejder jeg med Nordisk E-handel og lever af at hjælpe svensk webshops in på det danske marked. Nå kursen på den svenske krone nu er omkring 0,67, betyder det at de svenske priser falder ekstremt. For en svensk webshop der sælger i Danmark betyder det en stor konkurrence fordel, og det bliver attraktivt at komme ind på det danske (eller hvilket andet Euro marked). Dette er blot et eksempel på de muligheder jeg oplever i "krisen"

del to er at nogle store etablerede virksomheder har det svært. Guava er Danmarks største online marketing virksomhed, og i 2007 samlede de 14 online marketing virksomheder i en virksomhed. Det koster penge, hvilket kræver store lån. Nu er aktien faldet 90%. Går Guava konkurs betyder det reelt at de 14 største online markedsføringsvirksomheder er gået konkurs i Danmark, hvilket vil skabe plads til alle de små amino virksomheder der laver alt fra adwords til banner. Så igen der er mange muligheder og positive udfald, få de små iværksætter virksomheder netop nu

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 11:47

Tror du der er en seriøs mulighed for at Guava kunne gå konkurs? Køre nogle kampagner hos dem, og har en seriøs indtjening der i denne månede, så vil gerne lige vide om jeg måske skulle overveje at køre den et andet sted? :)

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 12:23

verdens rigeste mand:

Tror du der er en seriøs mulighed for at Guava kunne gå konkurs? Køre nogle kampagner hos dem, og har en seriøs indtjening der i denne månede, så vil gerne lige vide om jeg måske skulle overveje at køre den et andet sted? :)

Det har jeg ikke belæg for at sige noget om...... Der er blot mange virksomheder der går konkurs nu. Om Guava gør det eller ej kan jeg ikke vide, men hvis de gør opstår der muligheder i market, hvilket var min point

Du kan se aktie kursen på Guava her: http://www.euroinvestor.dk/Stock/ShowStockInfo.Aspx?StockId=1180995

Og en artikel om børsfaldet her: http://borsen.dk/medier/nyhed/146858/

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)