Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til skattefri kørselsgodtgørelse

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg  har oprettet mit eget Aps, og jeg er direktør og eneste ansatte. Selskabet har adresse på min bopæl, hvor jeg har et mindre kontor.  (Vi kan kalde det for ”Adresse A”)

Selskabet udfører programmering af ERP-systemer, og har nogle få store faste kunder.  Oftest kører jeg ud til kunderne, og udfører programmeringen direkte hos dem.  I sjældnere tilfælde foregår arbejdet fra kontoret på ”Adresse A”, via Internettet.

Selskabet betaler  månedsløn til mig

Spørgsmål:

Må selskabet udbetale mig skattefri kørselsgodtgørelse mellem ”Adresse A”, og mine kunder ?

Er det korrekt at 60-dages reglen gælder her, således at jeg kun kan få skattefri godtgørelse de første 60 dage, for hver kunde ?

Med venlig hilsen

Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39

Hej!

Går ud fra at du ejer bilen.

Ja...60 dages reglen gælder her.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:01

Husk i den forbindelse af 60 dages reglen er blevet amputereret. Kan du holde kørsel mellem boligen og ud til de enkelte kunder under 60 dage set over 12 måneder bliver den ikke aktuel (tidl. var det 24 måneder).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 11:38

Mange tak for svaret.

"Desværre" står en af kunderne for langt det meste af min omsætning, så jeg ryger nok ret hurtigt op på 60 dage.

Hvad sker der når jeg når over de 60 dage ? Kan jeg så undlade at modtage kørselsgodtgørelse, og så i stedet få det almindelige befordringsfradrag ?

Med venlig hilsen

Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13

Hej!

Ja...bliver til lav sats så!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 17:39

og som ligningsmæssigt fradrag, med en skatteværdi på ca. 36%.

Du kunne måske overveje at omlægge dit kørselsmønster og undgå at køre direkte ud og direkte hjem fra den pågældende kunde ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05

Ja...naturlgivis som ligningsmæssigt fradrag...Bent!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:23

For os to er det naturligt men det er det formentlig ikke for "udenforstående". 

Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 18:57

Mange tak for svarene.

En tanke slog mig.

Hvad sker der, hvis jeg afleverer mit barn i daginstitution FØR jeg kører ud til kunden, og INDEN jeg kommer hjem igen. I det tilfælde vil kørslen jo se således ud:

Hjem => Børnehave => kunde => børnehave => hjem.

Her er der jo ikke direkte kørsel mellem hjem og kunde, men mellem børnehave og kunde.  Kan det bruges til noget ?

Mange hilsner fra Ole

Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:05

Hej Peter & Bent
Fint indlæg I har her... jeg har vist lidt samme situation. Men jeg har et kontor jeg kører ud til i byen(hvor firmaet er registreret) og derefter ud til en kunde.. som formentlig også rammer de 60 dage. Har jeg samme problem her med 60 x på 12 mdr ? Det skal siges jeg også nogle gange kører direkte hjemme fra så måske det gør jeg ik får problemmet. Gælder det adressen man kører fra, eller bare om det er samme kunde besøg mere end 60 gange.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)