Dvs at det er lige meget hvor man kører fra men antallet af besøg til den samme kunde altså ?
Iøvrigt supert dig og Bent altid er så gode til at svare herinde - det er sku god stil. Når jeg får lidt mere vind under sejlene herovre i Sorø vil jeg helt sikkert ta fadt i dig - kan se I ikke ligger langt fra min bopæl.
Først og fremmest skal det fastslås at det at man på vejen hjem afleverer eller henter et barn i en børnehave ikke medfører at man kommer ud af 60 dages reglen. Her vil man hense til den erhvervsmæssige kørsel. Inddrager man børnehave m.v. heri risikerer man jo i teorien at kørslen bliver erhvervsmæssig. Det er også Skats opfattelse at man ikke kan "køre sig ud af ordningen" ved lige at stoppe op, køre en omvej for at hente bilag på kontoret o.l. En holdning jeg så ikke er enig i.
Det man kigger på er kørsel som sker til eller fra boligen. Dvs. alt hvad du har af kørsel til og fra dit kontor og ud til kunder falder ikke ind under 60 dages reglen. Den kørsel der er i spil er kørsel mellem din bolig og kontoret og kørsel mellem din bolig og dine kunder.
Men mit problem er jo at mit kontor findes på min bopæl. Så uanset om jeg kører fra kontoret til kunden eller fra boligen til kunden, så er det samme udgangspunkt.
Ja du kan få kontor ude i byen men det er måske ikke så interessant. Der kom godt nok en byretsdom sidste år hvor man anerkendte en bolig som kontor i relation til disse regler men den dom vil stensikkert blive anket af ministeriet og omstødt da den er i strid med praksis.