Jeg vil helt klart råde til en webshop med økonomisystem "indbygget", hvor det bedste økonomisystem er e-conomic. Wannafind.dk kan det, og det løber dog i hvert fald op i 600 kr.
Hvis du allerede har et økonomisystem, og vil gøre så billigt som overhovedet muligt, så få én til at installere Oscommerce, Zencart eller Joomla+Virtuemart for dig. De er gratis. Herefter skal du betale for dankort osv.
Det behøver det jo rent faktisk (næsten) ikke at gøre. Der er jo en masse muligheder for at tjene penge med en meget lille investering (f.eks. oprette et domæne og køre affiliate/Adsense) - men det er jo en anden snak...
Men jeg synes det er et meget reelt spørgsmål at stille, om det ikke er muligt at få en webshop billigere. Så hvorfor skal hans spørgsmål nedgøres? Men disse kommentarer kan hans tid på Amino nok blive ret kort.
Det var absolut ikke min mening at nedgøre nogen med mit lille indlæg. Men hvis vi holder os til emnet webshop koster det jo en investering i en ordentlig shop og formodentligt et varelager. Samt en masse tid. Og så vidt jeg er orienteret kan man ikke blot sætte nogen varer til salg på Internettet og læne sig tilbage i stolen....
Man får slet ingen succes uden søgeoptimering og markedsføring. Kender man ikke selv til håndtering af disse parametre skal man jo købe assistancen hertil.
Og ja jo mht. affiliate - dem jeg kender der laver en skilling her arbejder skam også for sagen. Men det er da rigtigt at man med en solid viden om brugeres adfærd, opsætning af hjemmesider, synlighed på søgemaskiner mm. kan have en chance her.
Har siden 2001 arbejdet professionelt med markedsføring på Internettet og webdesign.
Mange anvender bl.a. oscommerce.com også udbyderne hvor de dog ofte har lavet nogle ændringer. Men med dette kræver det bla. et webhotel og betalingsgateway (hvis du vil tage kredit kort). Hvis du ikke selv ved så meget om programmering og installation kan det være at der er nogle her hos amino som måske kan hjælpe dig - for et mindre beløb - dog ikke lige mig
Jeg vil kontakte dig efterjul. Hvilken platform er løsningen baseret på? Det må meget gerne være noget jeg kan arbejde videre på, og min styrke ligger i php.
Der er flere muligheder, men hvis det er noget du selv vil arbejde videre med, så vil det nok være en fordel med en osCommerce shop. Der er også muligheder som Presta shop o.s.v.
Udfra dine behov og ikke mindst dine produkter skal vi helt sikkert nok finde et design der passer.
Mange af de andre har allerede sagt det, "Det koster penge at tjene penge".
Men hvis du gerne vil have en hobbyshop hvor du sælger lidt engang imellem, så har jeg set at det kan lade sig gøre for under 50 kroner om måneden inklusiv dankort løsning. Varerne bestilles først fra grossisten når de er solgt, og dermed er varelageret minimal.
Men det skal også være sagt at så skal man være lidt nørd på IT, og man skal have en god aftale med en grossist.
MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS
Tak for de mange gode input. Nu har jeg valgt at starte med en oscommerce løsning med betaling via bank-overførsel. Så satser jeg på at finde en pæn template, og derefter at få råd til at sætte en dankort betaling på.
Ked af at sige det, men der er ingen der betaler med konto overførsel, især ikke efter at polititet fornyligt frarådte alle at handle på internettet på denne måde.
Wow! MLM pusher!!! Jeg var ikke klar over at dankort kunne gøres så billigt!! :-)
... og jeg er egentligt godt klar over at der ikke er nogen der vil betale med bankoverførsel. det er nok kun dankort der virker ordentligt. Jeg troede det var meget dyrere at bruge dankort! Nu er der vist ikke nogen undskyldning for ikke at komme igang! :-)