Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kanvas sælger søges til parkeringsfirma

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Christian.

Tak for tilbagemeldingen.

Jo - fordomme er der masser af, men det vil vi nok altid skulle kæmpe med, men sådan er det jo. Som jeg skrev første gang - jeg får sjældent ros for det jeg laver.
Mht. Canvas, så bliver det nok svært for det her er jo den helt gammeldags måde - dør til dør. Det er hårdt og frustrerende, men hvis man er af den rigtige støbning så er det også givende at snakke med så mange mennesker.

Jeg har overvejet direct mail og almindelig post udsendelser, men jeg er overbevist om at jeg vil ramme mange af de store konkurenters kunder, og det ønsker jeg ikke. At ringe rundt er heller ikke en option. Du kan ikke se pr. telefon om folk har parkeringspladser eller ej så der vil være mange "dumme" telefonopkald.
En anden mulighed kunne være ved at annoncere. Der er jo lokalaviser og der er også magasiner som detailmagasinet der sendes direkte til detailhandlen, magasiner for erhvervsinvestorer og sidst, men ikke mindst - hjemmesider for ejendomsinvestorer, google ads osv.
Det forekommer ikke så provokerende at annoncere, som at henvede sig direkte til konkurrenternes kunder.

Vi Vi får se. Måske kommer der gode ideer herinde.

Hilsen Freddy

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kim

Min erfaring siger at accorden er en vandrehistorie. Jeg kender ikke nogen konkrete eksempler på at der er nogen der gør det, men man skal da heller ikke være bleg for at både vores kunder - som vi selv - (Ja - bilisterne er også kunder, men ikke lige i denne sammenhæng) forventer at der er en omsætning.

Det er dog ikke et problem i sig selv, for vi ved hvad hver enkelt plads skal give af indtægter - sådan rent statistisk. Sker der et fald i omsætningen, så skyldes det ofte at vagten ikke passer sit arbejde. Dvs. ikke møder til tiden, måske snakker lidt for meget med mennesker han / hun møder osv. Det er vores første udgangspunkt for en snak med vagten om hvad nedgangen skyldes. Vi lægge ALDRIG pres på vagten for at lave afigter der ikke er retfærdige. Det giver alt for meget administrativ bøvl at skulle modtage mange klager - man alligevel skal give medhold i.

I øjeblikket skulle vi have højsæson. Det er jo klart at alle skal ind til byen og handle - men når finanskrisen trænger ind under huden på folk, ja så handler de altså ikke så meget - og parkerer dermed heller ikke fjollet. Det kan vi faktisk godt mærke. Det burde ikke overraske, men alligevel.

Uha- du rørte ved et ømt punkt med den hjemmeside. Jeg lover at jeg nok skal gøre noget ved den mellem jul og nytår, men den er sat op i en hast udelukkende for at bilisterne kunne henter klageformularer mm. som den er nu er den bestemt ikke egnet til markedsføring af produket.
Der har været rigtig meget administrativt arbejde i de sidste 3 måneder der skulle rettes op på - men vi er ved at være der så vi kan betjene begge kundekategorier.

Hilsen Freddy

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Den her tråd er helt ude i hampen. Jeg tror der er nogle mennesker, ingen nævnt og ingen glemt, der skal lære om forskellen på kritik og konstruktiv kritik.

Kritikken her har for det mest været alt andet end konstruktiv. Jeg synes det er forkasteligt, at folk ikke kan fokusere på iværksætteriet, i stedet for at gå efter, hvad 'Freddy' nu har valgt at beskæftige sig med. Der findes slet og ret ingen undskyldning for at gå efter manden, i stedet for bolden.

Nogen skrev endda, at 'hvis man har virksomhed, må man kunne klare kritik'. Men kritikken har jo ikke noget med hans virksomhed at gøre som sådan - den er jo ubrugelig! Hvis han skulle tage kritikken til sig, måtte han jo lukke sin virksomhed og det er jo useriøst!

Hvad folk synes om parkeringsvagter er fuldstændig irrelevant i forhold til den forespørgsel, som 'Freddy' har lavet. Jeg er overbevist om, at han i forvejen ved, at parkeringsvagter ikke er populære - hvorfor det er fuldstændig meningsløst at bruge tid og energi på at påpege det.

Vær dog lidt professionelle.. :-)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Your1:

Jeg søger en kanvassælger der ikke er bange for at besøge potientielle kunder i og omkring bymidten, gågader og steder hvor der er behov for parkeringskontrol.

Der er tale om direkte salg - uden forudgående telefonsamtaler. Det betyder at man skal kunne lide at bruge sine ben og have fysikken til det. En del kørsel må påregnes.

Der er en stiltiende aftale parkeringsfirmaerne imellem, at man ikke direkte opsøger hinandens kunder. Derfor skal der opdyrkes / findes nye emner.

Fast løn + provision. Ny gulpladebil til transport. Fortrinsvis fra midtjylland og ned. PC og telefon. Der skal påregnes en fast kontordag i Ikast - ellers hjemmearbejdsplads.

- og, ja - jeg ved det godt. plejer ikke at få ros for mit arbejde, men nogen skal jo gøre det!!

Jeg er desværre ikke sælger, men jeg tænkte om der var muligheder for at jeg kunne uddele parkeringsafgifter på provision herovre i Københavnsområdet et eller andet sted - hvad siger du?

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jørgen

Vi har desværre ikke kontrol af nogen områder i København, og i øvrigt bruger vi ikke at provisionslønne vagterne. Det betyder en frygtelig masse bøvl med klager, da vagterne bliver for "ivrige" for at hæve deres egen løn.

mvh Freddy

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Your1:

Hej Jørgen

Vi har desværre ikke kontrol af nogen områder i København, og i øvrigt bruger vi ikke at provisionslønne vagterne. Det betyder en frygtelig masse bøvl med klager, da vagterne bliver for "ivrige" for at hæve deres egen løn.

mvh Freddy

Hej Freddy.

Håndtering af klager kan vel ligeledes outsources og køre på provisionsbasis, kan det ikke :-)?

Var I ikke interesserede i ivrige p-vagter skulle I jo skrue kontrakterne sådan sammen at kunderne modtager overskudet og I i princippet lejer p-vagten på timebasis.

Under alle omstændigheder ønsker jeg dig held og lykke - der er langt mellem gode sælgere i dag - rigtig langt.

VH Jørgen Olsen

Fra Universet
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er blevet spurt om noget supplerende oplysninger ellers stod det ikke har, til at lovlig gøre uddeling af Private P afgifter. Det er helt i orden hvis de så også selv står inde for de omkostninger som Private P afgifter komme ud for af sags omk. m.m. den slags som du kalder iværksættere er da også velkommen til at prøve at privatisere ideen i andre lande. Prøv Grønland. Big Smile

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Den slags" må være mig. God ide med Grønland. Så kan vi  uddele afgifter til slæderne og sælerne der bare ligge og feder den på isen...!

Parkeringsselskaberne opererer under de såkaldte "Privatsretslige regler", hvilket i bund og grund betyder at når man kører ind på en privat parkeringsplads, så har man stiltiende accepteret at overholde de regler som der er skiltet med på pladsen. Kan man ikke acceptere dem, så må man finde en offentlig parkeringsplads, og så er man underlagt færdselsloven.

Opkrævningen af parkeringsafgifter forudsætter naturligvis ejerens accept samt at skiltningen er af en sådan karakter at bilisten kan orientere sig i reglerne.
Aftalen mellem ejeren af pladsen og parkeringsselskabet er naturligvis fortrolig - herunder evt. fordeling af udgifter og indtægter, så det kan jeg ikke komme nærmere ind på.

Håndtering af klager kunne godt sendes ud af huset, men det ville være endårlig ide. Det er nødvendingt at du har kendskab til områderne og problemstillingerne når man klagebehandler. Sager der sendes til inkasso er allerede belyst og gennemgået inden de sendes til inkassofirmaet.

mvh Freddy

Fra Universet
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

inkasso firmaet er Så det næste problem i dit koncept, da de Kun bekymrer sig om udelukkende at sende skriftlige henvendelser til folk som der ikke vil betale for denne Private aftalt regel. Jeg kender selv fremgangs måden med dårlige betaler, som der grundet for små beløb slipper for at betale for et stykke udført arbejde.

Hvor jeg ved af de værste plat ugler er som regel Aps. som der kan snige sig helt op på flere millioner i ubetalte regninger, indtil der ryger en konsiperings afgift til retten med adv omkostninger.

Som der så udgør at dette Aps ejer. lukker firmaet, for herefter at åbne et nyt Aps. firma i børnenes navn. Hvor personerne arbejder som direktør, ledere uden ejer interesser.

Så er det heller ikke sjovt at kunne rykke dette Aps i 20 år da ejeren tidligere skulle have en henvendelse, rykker ved udgangen af hver 5 år for at forlænge det skyldige beløb med 2 pct. renter pr påbegyndt mdr. som Staten pludseligt ændrede til at rykker henvendelsen skulle fortages inden udgangen af det 3 år. Her er så 25 pct. moms af et par mil. meget at sige farvel til, da moms er noget som der skal forfalde hver 3 mdr. No

Mvh. Flemming ± Rasmussen

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Flemming.
Ja - det har du ret i. Det er et problem. Ofte udsender vi rykkere 3 gange inden folk betaler. OG - når de så betaler betaler de kun grundafgiften på kr. 510 og ikke de rykkergebyrer der er lagt på hen af vejen.

Jeg har dog allieret mig med et godt inkassobereau der tager sig af det når jeg sender det til inkasso. Det foregår efter konceptet No cure - no pay! Altså kan de ikke inddrive pengene, så bliver de heller ikke betalt.

SKAT er s.. et helt kapitel for sig. Hver eneste afgift vi udsteder betragtes som en faktura - og dermed skal der både betales moms og skat af dem. Det må revisoren tage sig af - jeg kan ikke finde ud af sådan noget. Er bnok mest til "Hvad står der på bundlinjen - det kan jeg vel bruge af" Nå det holder jo ikke, men jeg er ikke stærk på det punkt, så det er vigtigt at have gode samarbejdspartnere på det punkt.

Mht. de mennesker der blot lader deres ApS gå ned, så håber jeg ikke jeg kommer ud i sådan noget. Det er heldigvis så småpenge de enkelte ApS'er der skylder os for afgifter, så det tab klarer jeg nok.

Hilsen Freddy

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)