Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtjenings muligheder for websites?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger.

- Hvilke muligheder har en hjemmeside for at lave en indtjening?

Vi kender selvfølgelig alle de sædvanlige muligheder såsom reklamer, brugerbetaling og online salg med profit (webshops). Men er der andre muligheder som man som bruger ikke nødvendigvis ser?

Grunden til at jeg spørger er, at hvis jeg har et website med anstændig gennemsnits brugertrafik (ikke skyhøjt, men ej heller lavt), hvilke muligheder ville jeg så have for at danne en anstændig indkomst via reklamer f.eks.? Og er der andre muligheder som måske ikke fanger øjet ved første øjekast?

Hvis nogen kender bøger eller artikler eller lign. som omfatter dette emner er jeg utrolig interesseret i at høre om dem. Hold jer ikke tilbage. Har selv søgt, men uden det helt store held, ender altid med op med at finde links til en artikel eller bog som omhandler typiske franchise-websites som instinktivt sætter store røde alarmlamper igang inde i mit hoved.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:02
Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 23:04

Du kunne lige så godt spørge: "Hvilke muligheder har en forretning for at lave indtjening" Smile

Som du nok kan udlede, så er spørgsmålet alt for bredt til at besvare. Det afhænger helt af, hvad det er for et website, hvilke brugere det har, og især hvor mange brugere det har.

Hvis du kan sige mig disse ting, og hvor mange sidevisninger, det har, så kan jeg komme med nogle bud!

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Skrevet kl. 16:30

Hovsa, spørgsmålet kom vist lidt forkert ud.

Nu tænker jeg ikke på en specifik form for hjemmeside, men mere generelt hvilke forskellige muligheder har hjemmesider generelt for indkomster? Hvoraf vi selvfølgelig alle kender til reklamer, brugerbetaling/donering og webshops - men findes der egentlig andre former for indkomster som måske er mere "ukendte" om man så må sige?

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:43

Jamen nu udvider du dit spørgsmål til at være endnu mere bredt. Nu svarer det til at sige "Hvilke muligheder har en virksomhed generelt for indkomster?".

Du bliver simpelhen nødt til at være mere konkret. Ellers kan svaret kun være "Alle de muligheder, der findes, samt dem, der ikke er opfundet endu!"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Det er da ikke så forfærdeligt at svare. tsk tsk folkens. Se muligheder, frem for problemer.

Du har dem som du nævner, og så kan jeg umiddelbart tænke følgende ting.

• Affiliate salg. Du promovere et eller andet produkt til dine kunder, besøgende, eller tilmeldte på dit nyhedsbrev, og får % eller betaling pr. lead whatever.
  • Kontinuerlig betaling. I stedet for f.eks at have noget almindelig brugerbetaling kaster du dem over i noget kontinuerlitetsbetaling hvor de betaler et fast beløb pr. måned. Dette er "sværere" at komme ud af som bruger.ergo flere penge til dig. Ligesom fitness centrene gør det.
  • Oprettelse af flere produkter. Dvs. du har dit "front end" produkt, som er dit primære produkt. Så udvikler du simpelthen back end produkter som du mersælger til dine kunder. Evt. i et specielt forløb. F.eks sælg A(front end produkt), B(dit sekundære produkt), C (dit top notch dyreste produkt). Alle disse kan du sagtens udvikle når du har din målgruppe defineret. Lidt kreativitet er vejen frem.
  • Inkludering af andre folks produkter direkte på din side. Du har et eller andet produkt eller en service, og oven i din side smider du så et tredjeparts produkt eller service, som du sælger gennem dit site. Lad os tage et fiktivt eksempel som en service med nyhedsbrevsudsendelse. Og udover dit produkt som er nyhedsudsendelse, sælger du mit produkt som er fotografier jeg sælger som dine kunder kan bruge i dit nyhedsbrev. 1 fotografi 1 pris. Du får så igen her noget komission af en art.
  •  Henvisninger. Aftaler med andre som "hiver" på dine kunder. er du et dating site kan du f.eks have en god aftale med en dating ekspert som lærer dine kunder op i at date bedre mod et vist beløb. Hvad ved jeg. Kun fantasien sætter grænser.

Håber at du kan bruge det til noget. I det mindste tankegangen bag, for at finde muligheder for salg.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:26

Okay, i så fald er her nogle bud på variationer over temaet.

Reklamer (Adsense/banner, affiliate programmer)

Brugerbetaling (For adgang til siden eller for ekstra services)

Salg af varer, tjenester, kurser m.m.

Opbygning af en mailing liste og efterfølgende promovering af produkter på listen (Her skal man sørge for at have formuleret sine betingelser rigtigt, så man ikke overtræder spam-lovgivingen).

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Skrevet kl. 17:44

Frank Hellerup Madsen:

Okay, i så fald er her nogle bud på variationer over temaet.

Reklamer (Adsense/banner, affiliate programmer)

Brugerbetaling (For adgang til siden eller for ekstra services)

Salg af varer, tjenester, kurser m.m.

Opbygning af en mailing liste og efterfølgende promovering af produkter på listen (Her skal man sørge for at have formuleret sine betingelser rigtigt, så man ikke overtræder spam-lovgivingen).

Se det var mere sådan noget jeg var ude efter.

Helt konkrete eksempler på indtjeningsmuligheder som disse og som den almene bruger eller alle folk ikke nødvendigvis kender til. Kreative idder til indtægter er altid ubegrænsede afhængig af hjemmesidens indhold osv, det er selvfølgelig klart, men jeg havde f.eks. ikke helt tænkt over mulighederne ved en mailingliste.

Findes der egentlig nogle bøger om dette emne? Har søgt på amazon, men uden det store held.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)