Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - Hvad koster det reelt?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Snowext!

Min e-butiksløsning er integreret med PBS Betalingsmodul. Når du opretter en ny butik på min hjemmeside er både butikken og integrationen helt klar til brug. Desuden er mit system også integreret med betalingsgateways fra Freepay og Fribetaling. Freepay/Fribetaling vil også hjælpe dig med at ansøge om en indløsningsaftale med PBS, når du henvender dig til dem. Hvis du ikke har brug for at administrere betalinger/transaktioner via mit system kan du godt vælge 'Basis Fribetaling'-abonnementet fra Fribetaling og det koster 39 kr./mdr. og 399 kr. i oprettelse. Du kan stadig følge dit ordreregnskab, som er indbygget i mit system.

Det kræver, at du på forhånd skal have en hjemmeside (domæne/webhotel) for at kunne bruge mit system. Du kan evt. købe et webhotel/domæne(det mindste abonnement uden webshop-løsning) hos Danhost, DanDomain eller hos mange andre webhotel-udbydere. Hvis du ikke selv kan lave hjemmesiden (uden shop-delen) kan du godt finde en webdesigner i det her forum, som vil hjælpe dig med det.

Hvor meget det koster hos mig er afhængigt af det maksimale vareantal, du har i din butik. Hvis det maksimale vareantal er 10 koster det 100 kr./mdr., 50 200 kr./mdr., 100 400 kr./mdr., 150 600 kr./mdr, 200 800 kr./mdr., 250 1000 kr./mdr., .... Du kan læse mere om prislisten i 'Prisliste/Bestil service'-delen på min hjemmeside.

Jeg kan bl.a. hjælpe dig med integrationen, dvs. at lægge din nyoprettede butik ind på din hjemmeside og evt. at opsætte din betalingsaftale samt at teste den igennem.

Chuuuuu

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:37

Hos os er det 100% gratis, og inklusiv support.
www.ShoppinNet.com/shop.asp

Du kan bruge PayPal til at modtage kreditkort helt gratis,
eller Epay hvis du vil tage dankort.
Sidstnævnte koster ca. 2000 kr. årligt inkl. aftale med PBS.

Vi hjælper dig gerne igang med opsætningen...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:23

Snowext:

Vi sætter spørgsmålet op på en helt anden måde.

Hvad er den billigste løsning hvis jeg bare vil have en webshop hvor jeg kan smide nogle produkter ind og derefter kan siden modtage diverse normale betalingskort. Hvad koster sådan en løsning per måned, billigst muligt - alt inkl.

Jeg skal prøve at forklare for det lader til at de andre er væltet over dig for at tilbyde dig lige præcis deres. Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg selv er ved at lave et webshop system, men udover det så prøver jeg at remse om hvad det vil koste dig:

Hosting:
Din webshop skal have adgang til internettet og der skal du bruge et webhotel. Du kan sagtens bruge Surftown som webhotel. Det koster ca. 25,- pr måned for en lille pakke. Den kan du senere udvide. Du skal også have et domæne og det giver de gratis så vidt jeg kan se. Dog skal du regne med at domænet koster ca. 45 kr i årsafgift som skal betales til dk-hostmaster.

Webshop:
Du kan bruge en osCommerce som er gratis at bruge. Der kan sikkert findes mange forskellige skabeloner som også vil være gratis. Ellers kan du sikkert købe et design til en billig penge. En skabelon kan koste ca. 1.500 kr (men så er den ikke unik).

Betalingsgateway:
For at kunne modtage dankort skal du have åbnet for en betalingsgateway. Første koster det dig 1.000 kr pr år i gebyr fra PBS. Derudover skal du have fat i en betalingsgateway for at kunne modtage betalinger online.  Jeg bruger selv ePay som koster 99,00 kr pr måned.

Så skal vi stille det op så vil det se ud som følgende:

Pr. måned Pr. år
Webhotel 25,00 300,00
Domænenavn 3,75 45,00
PBS 84,00 1.000,00
Betalingsgateway 99,00 1.188,00
Ialt 211,75 2.533,00

Derudover skal du tænke på alle andre udgifter som du sikkert kan finde selv.

Men for et rimeligt beløb kan du have en webshop som er en god start. Når du så har fået en god omsætning så kan du altid udvide det med ekstra på hostingfronten, nyt webshop system eller design eller hvad du ellers kunne finde på.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 16:50

Jeg vil faktisk mene at det kan gøres endnu billigere end Niels Henriksen foreslår (ikke fordi vi skal ud i en fjollet konkurrence om hvem der kan komme med det billigste forslag, men Snowext spørger jo) Smile

Mit bud på den billigste løsning ser sådan her ud:

Webhotel: 108 kr/år

Domænenavn: 45 kr/år

PBS: 1000 kr/år

Betalingsgateway: 468 kr/år

I alt: 1621 kr. ex. moms pr. år

Tilmeldt 9. Dec 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:15

Stemmer nogenlunde med det som vi har kørende.

Bortset fra betalingsgatewayen... hvad er det som er så billigt? (dankort only)

Quickpay siger 450 kr/kvtl = 1800 kr/år (og så siger de at de kommer med noget billigere).

Men du mangler den mandemåned det "koster" at kode hele baladen op fra grunden :-) Eller hvordan man nu kommer frem til det punkt hvor den første ordre kommer ind.

/sfo

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 17:25

Betalingsgateway'en i mit eksempel er Fribetalings billigste løsning. Den tager, som du selv skriver, kun dankort, og har "ingen features" ifølge deres hjemmeside, men den er sikkert udmærket hvis man kan undvære automatisk funktioner osv.

Du skriver at det koster en "mandemåned" at kode det op fra grunden. Det er sikkert rigtigt, men hvis man bare vil igang hurtigt og billigt, kan man jo bare betale en webudvikler et beskedent beløb for at sætte en opensource webshop op. Det koster ikke mange penge (eller det BØR det ikke gøre i hvert fald), og så har du et system der IKKE koster de der 400-600 kr. pr. måned alene i "hosting" Smile

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:55

Til: Niels Henreiksen

Jeg havde lidt givet op på idéen grundet de mange folk der sprang ud med komplekse løsninger og detaljeret forslag, så var lidt overrasket over at modtage en e-mail fra denne tråd.

Mange tak for dit svar; det sætter altså virkelig tingene lettere at forstå. Det vil sige at hvis jeg skal have min idé ud i livet så skal jeg bruge følgende:

A) Et domain f.eks. www.Ide.dk fra Surftown (pris per måned samt pris til dk-hostmaster) Det er jeg bekendt med fra mine tidligere hjemmesider og lignende.

B) Webshop - nu kender jeg intet til det her overhoved; men du siger osCommerce er gratis og at man kan finde gratis skabeloner; hvad skal jeg kigge efter ved disse? Om de kan køre noget specielt eller hvordan griber man den sag an? Og hvor meget skal jeg rode mig ud i fra at at få filerne fra (eksempel) download folderen og til filerne ligger på nettet (www.ide.dk). Kræver det omfattende viden? Jeg ved naturligvis hvordan man uploader html-filer m.m. men ellers intet.

C) Betalings gatewayen har jeg godt forstået; 1000,00 kr til PBS (*) og derudover eksempelvis ePay til 99,00 per måned.

-- og så burde siden fungere på nettet; så man kan gå ind på www.ide.dk og bestille noget; og betale med dankort?

På forhånd tak!

Yderlige:
Hvad er forskellen på den betalingsgateway som PWM forslår og den anden?
(*) Hvorfor skal PBS have penge af mig uanset hvad jeg gør? Betaler i banken, bruger mit kort, eller skal have en webshop - hvem fa'n tjener penge på det i sidste ende og er det virkelig monopolsk?!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 03:24

Snowext:

Yderlige:
Hvad er forskellen på den betalingsgateway som PWM forslår og den anden?
(*) Hvorfor skal PBS have penge af mig uanset hvad jeg gør? Betaler i banken, bruger mit kort, eller skal have en webshop - hvem fa'n tjener penge på det i sidste ende og er det virkelig monopolsk?!

Du har forstået det fuldstændigt korrekt.

Ved B) Du skal blot se om de virker med den nyeste version. Det jeg som regel gør er at jeg laver en kopi af sitet og lægger rettelserne ind og kontrollerer at det virker. Normalt er det blot at kopiere filerne over. Det gøres med FTP som du sikkert har gjort før.

Med betalingsgateways foregår det på den måde at du laver en aftale med et firma, der har en aftale med PBS. Men PBS er også selv begyndt at konkurrerer med betalingsgateways, men jeg mener at de er dyrer. Alle gateways virker på den samme måde. Men det der kan være forskel på dem er de ekstra features som du får med. Det er sikkert ikke noget du behøver at tænke på i første omgang.

Du kan også komme uden om PBS hvis du ikke vil bruge dem. I Norge er der et firma som virker på samme måde. De hedder Tellar. Men jeg vil anbefale at blive hos PBS.

Jeg anbefaler ePay fordi jeg ved at de har lavet kode til deres betalingsgateway til osCommerce og andre shops og den kode kan downloades og lægges ind og så virker det.

Du kan evt. starte med at få downloaded osCommerce, uploadet den på et webhotel og lege med den inden du finder en skabelon.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 05:06

Hej Mads

Du ved da ikke hvordan dine konkurrenter fastsætter deres priser ?

Jeg har f.eks. fast pris, men de ligger væsentligt under den pris i tilbyder.

Oprettelse afhænger helt af hvad kunden skal have lavet og man kan altså ikke starte en webshop op som i gerne vil gøre det.

Hvorfor skal man vælge jer  ? I koster 11.900 i årlige omkostninger, hvilket er ekstremt dyrt. Det er da mildt sagt at pakke det ind og indirekte at tage rumpen på folk.

Det mit firma leverer er nøjagtig den samme ydelse som du her beskriver og kræver såmænd ikke mere af personen end det du angiver nederst i dit indlæg.

MEN vores årlige omkostninger alt inkl. ca. 25 % af den pris du tilbyder.

MVH

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:18

Nu nævner i alle PBS som de 1000 kr. pr år. Er der ingen af jer som modtager internationale kort???

// Jesper Skov

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)