Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - krænker jeg varemærke?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at søsætte iphoneforum.dk og et par aminoer har været venlige at gøre opmærksom på, at jeg måske krænker Apples varemærke. Er der nogen som med sikkerhed ved om det er tilfældet??

Kan det virkelig passe at det slet ikke må indgå i domænet - i så fald findes der allerede rigtig mange sites som krænker deres varemærke, men åbenbart får lov til at køre videre. Eller måske er det bare et spørgsmål om tid.

Har det nogen betydning at det er et bruger forum og ikke en kommerciel webshop som sælger Apple produkter?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv siger findes der jo masservis af den slags sider og ærligt talt tror jeg højst du kan blive udsat for at blive bedt om at finde et andet domæne.

Det ville overraske mig meget hvis de går ind med erstatningskrav for at have startet et forum med iphone i navnet.

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg roligt du kan gå igang med ... tror i øvrigt ej heller apple vil have noget imod at du laver et forum der skaber product awareness for dem ^^

Digital Communication | Integration

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Som du selv siger findes der jo masservis af den slags sider og ærligt talt tror jeg højst du kan blive udsat for at blive bedt om at finde et andet domæne.

Det ville overraske mig meget hvis de går ind med erstatningskrav for at have startet et forum med iphone i navnet.

Jeg tænker selv det samme

Det ville bare være rart at vide fra starten, hvor jeg rent juridisk står....

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent juridisk tror jeg ikke der er noget at gøre hvis de kommer og beder dig om at skifte domæne. iPhone ER jo et af deres varemærker, og hvis de nu skulle gå i den retning lige for dit forum, koster et nyt domæne jo ikke mere end maks. 100 kroner i oprettelse.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

De vil kun kræve erstatning og lukning hvis du grænker deres navn, og ved et Forum som støtter og deler infomation om lovlige ting, tror jeg ikke der er noget galt i det.

 

 

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se at der er mange amerikanske sites som åbenbart får lov til at køre trods Apples varemærke indgår i domænet.

Konklusion: Så kører toget...! beholder navnet

I må desunden meget gerne skrive et par indlæg i mit forum for at hjælpe det igang - Det vil virkelig være en KÆMPE hjælp!

Tak for input

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget lidt på varemærkestyelsens hjemmeside.

Apple har fået godkendt en ansøgning om deres logo, er et varemærke. (tror jeg, det er lidt svært at gennemskue).

Men de har en ansøgning undervejs, VA 2007 02757, som jeg tror dækker navnet iphone - men den er ikke godkendt endnu.

Hvis der er nogen der er bedre til at læse sådan nogle ansøgninger, er i velkommen til at bidrage.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Denni Pultz Gottfredsen:

Jeg har kigget lidt på varemærkestyelsens hjemmeside.

Apple har fået godkendt en ansøgning om deres logo, er et varemærke. (tror jeg, det er lidt svært at gennemskue).

Men de har en ansøgning undervejs, VA 2007 02757, som jeg tror dækker navnet iphone - men den er ikke godkendt endnu.

Hvis der er nogen der er bedre til at læse sådan nogle ansøgninger, er i velkommen til at bidrage.

Jeg sendte selv en mail til dem igår.......skal nok lige give besked når jeg får svar

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk for ikke ret lang tid siden debatteret om varenavns krænkelse vedr. Apple.. En bekendt driver en lille webshop, dog med en smule omsætning da han kun sælger Apple produkter.. "Apple" indgår i hans butiks navn.. Han fik en mail fra Apple for et godt stykke tid siden om at enten fjerne Apple fra hans butik eller få lavet butikkens udseende om så den levede op til at kunne bære navnet Apple i hans domæne.. Han fik sin butik designet og kodet om, og fik først efter at Apple havde kigget nærmere på hans site, lov til at beholde Apple- i hans domæne navn...

For mig lød det da til at Apple ikke har "noget imod" at firmaer bruger deres navn sålænge det er præsentabelt, og bliver godkendt fra Apple.. (i England).

Så gang i Photoshop, for de vil med sikkerhed ikke godkende det, undskyld min ligefremhed, bras af en hjemmeside...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)