Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM når det er allerværst

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har gennem tiden skrevet og kommenteret endog en hel del indlægAMINO i denne kategori - og har vidst på et tidspunkt udtalt jeg får fniller når jeg hører ordet "MLM" - jeg foretrækker til enhver tid termen: "Network Marketing".

Sådan lidt bevidst har jeg holdt mig helt fra at deltage i debatterne herpå AMINO - og må altså bekende kulør igen: Jeg græmmes over de mange "reklame-indlæg": Se denne, NYT, NYT - og alt det fis!

Kom nu ind i kampen og fabrikér nogle "ordentlige" indlæg - det gør ikke noget at gøre reklame - men gør det mere prof - og gør indlæggene til diskussion og debatter fremfor kommentarløse reklame-indlæg...!

Netværksscenen i Danmark florere med et par nye spillere - eller rettere spillere i nye trøjer - for der er sådan set ikke det helt nye under solen hos de par firmaer som nu har gjort indtog (eller forsøg på samme) i Danmark - men glædeligt er det at "gammeldags hype" omkring produktløse selskaber; virtuelt baseret selskaber heldigvis er på retur.

Samtidig kunne jeg godt savne en debat omkring etablerede selskabers bonusplaner - for jeg oplever gang på gang at der bliver pyntet gevaldigt når snakken falder du hvad der REELT udbetales for hver omsat netto-krone - Forever Living Products er fortsat klasse-eksemplet når det handler om at pakke tingene ind - jeg kan stadig ikke hitte ud hvor mange procent der rent faktisk ryger tilbage i bonus til selskabets forhandlere - altså den reelle bonus af omsatte produkter i netværket - IKKE den indregnet fortjeneste fra "forkælelses-aftenerne".

Nu kunne jeg stille skarpt på så mange selskaber, men det er lidt gammeldags at kaste al sin arrigskab på Herbalife: vi HAR jo konstateret at det nærmest er ingenting der betales i bonus i selve netværket - så jeg retter kanonen mod kanonen i dansk netværk:

Nu vil jeg vide det: når en forhandler køber for 1.000 kroner direkte hos FLP - HVOR meget ryger i samlet REEL KONKRET bonus til upline-netværket... mit gæt lander omkring de 28-30 procent... og det er da under "rimelig standard". Forventer den påstand forsøges skudt i sænk - men så kom med et gennemskueligt chart der VISER om jeg har ret eller uret...

MLM er nemlig allerværst når man pakker realiterne ind....

Mvh.
Lasse Burholt

( Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=664099777 )

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Burholt:
Nu vil jeg vide det: når en forhandler køber for 1.000 kroner direkte hos FLP - HVOR meget ryger i samlet REEL KONKRET bonus til upline-netværket... mit gæt lander omkring de 28-30 procent... og det er da under "rimelig standard". Forventer den påstand forsøges skudt i sænk - men så kom med et gennemskueligt chart der VISER om jeg har ret eller uret...

Hvem havde du forestillet dig, der skulle give dig den oplysning?! Det svarer til at spørge Stein Bagger om, hvor meget han har omsat for i år!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det kunne jo være Bagger kendte svaret ;-)

Havde nu forestillet mig der var en enkelt outthere who came clean - og som rent faktisk har sat sig ind i det - og KAN forklare den konkrete procentdel - er klar over at langt de fleste der tjener penge i FLP på produktsalg alene - under synderlig eller ikke eksisterende netværk ikke kender svaret... nok lidt som alle ansatte under Bagger... ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen ligger der ikke i det, at det i virkeligheden kun er ledelsen (læs: bagmændene), der har de tal. Og det er nok ikke tilfældigt, at de ikke vil ud med dem.

Jeg har det sådan lidt, at et firma, der kalder sig "Forever Living Products", vil gøre enhver parodi på branchen unødvendig! Wink

Men du tænker måske på en, der HAR været en del af det, og som nu er kommet på andre tanker...!?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu anfægter jeg ikke FLP som selskab - og at bruge termen "bagmændene" er sådan en misforstået måde at debattere på - men reelt set så bør ud af bonusplanen være i stand til at regne det nøjagtige tal ud - altså det tal man som potentiel forhandler skal/bør forholde sig til.

Jeg er ligeglad med hvor mange kugler Rex stikker i lommen (Rex, grundlægger af FLP) - og er helt på det rene med den margen der er - og skal være - til at belønne ekstraordinære bedrifter.

MEN - jeg leder blot efter ren reelle procentdel som menig forhandler kan OG bør forholde sig til...

Og nej, tænker ikke på en der måtte være kommet på andre tanker - for FLP som selskab - og deres productline generelt er iorden - men tænker mere på en ledende distributør som rent faktisk er i stand til at vise noget integritet og kaste det rigtige tal i spil ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Lasse Burholt:

MEN - jeg leder blot efter ren reelle procentdel som menig forhandler kan OG bør forholde sig til...

Hvorfor det ?

Det er mere interessant for en forhandler at vide hvad der er i indtjenings-udsigt for denne - hvordan producentens produktkalkule er skruget  sammen får du jo alligevel aldrig at vide af nogen virksomhed!

Du får det til at lyde som om at det i Danmark er forbudt at tjene penge - Lasse dog - det skuffer mig at DU kan stille dette spørgsmål.

Men du kan se økonomi i lange rækker her: www.jomacompany.dk - på dette link her jeg persoligt selv samlet en omfattende vidensbank om Network Marketing der bestemt er vær at studere. Vælg menupunktet økonomi - der er mange gode lærerige oplysninger om -Newtwork Marketing og om - Forever Living Product - men også om Network Marketing generelt!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lasse

Jeg synes, at din indlæg er helt i orden. Hvorfor ikke lægge kortene på bordet og fortælle, hvordan det hele er skruet sammen. I det selskab jeg arbejder for ( ren anbefalingsmarketing, ingen salg, kun eget forbrug, ingen startgebyr eller lign.), flyder der op til 61% tilbage til networkeren. Det svarer nogenlunde til den avance, som der findes på de fleste varer købt i butikker ( fra producent til slutforbrugeren). Fordelingen ser kort sagt ud som flg,

phase 1

5% første linie

25% anden linie

10% tredje linie

phase 2

fjerde linie og nedefter

henholdsvis 3%, 6%, 9%, 12% (afh. af om man har bronce,sølv,guld eller diamant status, det afh.af en downline størrelse /gruppevolumen)

phase 3

1 stjerne diamant  giver yderlige 3%

2 stjerne diamant giver yderlige 3%

3 stjerne diamant giver yderlige 2%

1% af den globale månedsomsætning bliver fordelt bland de mennesker , der i den pågældende måned har sponsert 3 eller flere nye medlemmer. Det er i gnsnt. ca. 30 - 40 Euro pr. person. Derudover er der belønninger af indsatsen i form af rejser og videruddannelsen.

Alle, der køber varer til sig selv for 40 IP ( 1IP= ca. 1,75 Euro) er bonusberettiget.

Jeg håber du kan bruge svaret til noget og at det var det du efterlyste. De oplysninger er ingen hemmelighed , og alle ,der viser interesse for network marketing ,vil kunne få disse oplysninger af mig eller mine kollegaer.

D.b.h

Michael. D

dullweber@privat.dk

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. Bonusplaner.

 

Ville ønske at der var et endegyldigt svar på dit indlæg! Som jeg ser det, så skal der være en balance mellem indkøbspris, penge/point der bliver frigivet, tilbagebetalingsprocenten samt vejledende udsalgspris.

 

Mange selskaber har en så høj indkøbspris på produkterne, at det giver en meget lille avance ved videresalg. Det handler stort set kun om at opbygge et lukket netværk af forbrugere, hvor der er meget lidt fokus på videresalg. På grund af den høje indkøbspris for team medlemmerne, vil disse produkter typisk frigive flere penge/points i bonusplanen, men til gengæld vil salgsvolumen være mindre!

 

Andre selskaber satser mere på at ramme den rigtige udsalgspris og give en stor avance ved videresalg, hvilket giver større volume, men til gengæld en lavere frigivelse af penge/points i bonusplanen. FLP har en fornuftige avance ved videresalg, og produkterne har efter min mening den rigtige udsalgspris, hvilket er årsagen til det voldsomme salg af primært drikke Aloe Vera. Til gengæld lader det til, at den procentmæssige tilbagebetaling er noget lavere end hos andre selskaber.

 

Det kan ikke lade sig gøre at have høj avance ved videresalg, høj procentmæssig frigivelse af penge/points, høj tilbagebetalingsprocent og så samtidig ramme den rigtige udsalgspris.

 

Som du ved, arbejder jeg med Monavie, som betaler 50% tilbage af volume. I nogle tilfælde kan det være 50% af omsætningen, men i andre tilfælde vil det være noget lavere, da points der frigives i bonusplanen er lavere ved Bulk Ordre, hvilket så igen sikrer en større avance ved videresalg.

 

Det ville klæde alle firmaer, hvis de som Monavie udsendte en Income Disclosure Statement hvert år, så folk kan se, hvad distributørerne reelt tjener. Det er nærmest umuligt at få en sådan statement fra 99% af alle selskaber, hvilket siger en del om selskaberne.

 

Jeg har solgt en del produkter i Matas, og network marketing er ikke meget anderledes. I network marketing benytter man sig et ikke traditionelt forhandlernetværk, som kan bestå af fitness centre, behandlere, frisører og privatpersoner, men kriterierne som skal være opfyldt for langsigtet succes er de samme. Du skal have et produkt, hvor der er en balance mellem pris, effekt, konkurrence etc.

 

Som du selv siger, så er der mange nye firmaer på vej ind i Danmark. Hvem som får succes afhænger af produktet, lederskabet, bonusplanen og den danske lovgivning. Dog er der én ting, som ALLE network marketing firmaer er ringe til, og det er branding. Der et ikke et eneste selskab, som har formået at opbygge et cool brand, som her en 1 plads i forbrugernes hukommelse.

 

Med hjælp fra Cult energy, et professionelt pressebureau, en PR strategi online samt offline, events og et stort netværk indenfor pressen samt behandlere, vil vi nu lave om på det!

 

For i sidste ende handler det om kunder, hvad enten de er en del af netværket eller ej! Og så handler det om, at folk bliver betalt, for det de er værd! Så det giver mere mening at kigge på hvad folk reelt tjener i firmaet, for alle bonusplaner ser pokkers fine ud på papir!

 

Hilsen

 

Anders

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Om indkøbsprisen er (for?) høj. er vanskelig at afgøre. Det eneste man som forbruger kan vurdere er effektiviteten af produktet contra prisen. Der er som regel en nøje sammenhæng mellem kvalitet og prisen. En ineffektiv produkt til f.eks. 45 dkr er i mine øjne dyrere end en effektiv produkt til 125 dkr.

At købe produkter til vidersalg, synes jeg, er ikke en snedig måde at drive network - marketing på, idet det kræver et varelager og derved en , for nogle mennesker,  betragtlig investering.  Samtidig skal man have en kunde for hver produkt man vidersælger, og det måned efter måned. At opbygge sig et passiv indkomst på denne måde, synes jeg, er vanskelig.Via et konsumentnetwork uden investering i f.eks. et varelager, har betydelig flere mennesker den mulighed at være med og kan med fordel drage nytte af multiplikationseffekten. Ved hjælp af bonusplanen kian man så selv regne ud, hvor meget der skal til, før man har refinanceret sit eget varekøb.

Men network - marketing bliver her på siden næsten kun omtalt som en mulighed at tjene penge på. Det synes jeg egentlig er lidt trist, idet network - marketing er meget mere end kun at tjene penge. Man finder mange nye samarbejdspartner i løbet af tiden og jeg har fået et meget tæt forhold til mange i min downline. Det har så bevirket, at jeg selv har viderudviklet mig personligt og jeg har via network - marketing haft mulighed for at vise andre mennesker en mulighed, hvordan det kunne ændre deres tilværelse. Anbefalingsmarketing er også en forretningsmåde baseret på forbindelser menneske og menneske imellem. Det er en meget vigtig og afgørende del af network - marketing.

Bonusplanen i vores firma ser ikke kun "pokkers fin " ud på papiret, den holder også i virkeligheden. Det er folks evner ( lederskabet ) engagement og produktet,  der  afgør, om man får succes eller ej.

D.b.h.

Michael. D

www.dullweber@privat.dk

 

 

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Vi er enige, men for at have stort videresalg af produkter, betyder ikke nødvendigvis stort varelager. Langt de fleste nye selskaber har fjernet de høje månedlige minimumskøb, da det kvæler folk og skaber uhensigtsmæssig adfærd. Jeg er dog af den overbevisning, at der skal være plads til både folk, som primært vil bygge netværk, og folk som primært vil sælge produkter.

Husk på at op til 70% af vores netværk kommer til at bestå af personer, som er udmærket tilfreds med at tjene kr. 5.000 ekstra om måneden ved at signe et par team medlemmer og sælge 10-20 produkter. Så dem SKAL der være plads til!

Hilsen.

Anders

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)