Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min side værd?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for et råd. Jeg ejer og driver siden www.mxchange.dk (brugthandel indenfor mobiler for private). Siden passer mere eller mindre sig selv. Den kunne godt trænge til en kærlig hånd, hvilket jeg også så småt går og pønser på.

I går fik jeg så en mail fra et seriøst firma, der godt vil købe siden. Reklamerne på siden giver en rimelig stabil indtægt (jeg må jo ikke afsløre det her), så jeg føler måske lidt, at jeg smider en guldfugl på gaden.

Omvendt vil det jo være meget rart med lidt cool cash i hånden, så jeg forsøger at finde ud af, hvad den er værd. Hvad synes folk? 2, 3 eller 4 års indtægt fra reklamerne? Altså lad os sige, jeg tjener 10.000 om året på reklamer. Hvor meget er det så rimeligt at forlange?

Umiddelbart synes jeg selv, at 4 års indtægt er rimeligt. Hvad siger I?

Sorry - hvis jeg har smidt den i en forkert kategori.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:33

Vil ikke tro du får let ved at sælge det lortSurprise

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 17:44

Remydk:

Vil ikke tro du får let ved at sælge det lortSurprise

Som udgangspunkt var den heller ikke til salg, men nu var der et seriøst firma, der henvendte sig og spurgte, hvad jeg skal have for den.

Nogle gange er det jo svært at få tingene solgt. Larry og Sergey kunne jo heller ikke få Google solgt Wink

Nå - men mange tak for dit svar, som dog var lidt off-topic.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 17:53

Hmm, 4x års indtægten.. det er måske lidt optimistisk.

Har du bedt ham komme med et bud?
Jeg synes ofte man ser shops som er til salg for under halvdelen af deres omsætning, det kommer selvfølgelig an på meget med avance osv.

Hvis han tilbyder mere end 10k ville jeg nok tage i mod det, men det er jo individuelt. Hvis du mener at tjene mere ved at beholde den skal du selvfølgelig beholde den.

Men bed ham komme med et bud.. er det i nærheden af hvad du kunne være interesseret i kan du jo prøve at byde nogle tusinde over og se om han er til at forhandle med.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 17:53

Hmm, 4x års indtægten.. det er måske lidt optimistisk.

Har du bedt ham komme med et bud?
Jeg synes ofte man ser shops som er til salg for under halvdelen af deres omsætning, det kommer selvfølgelig an på meget med avance osv.

Hvis han tilbyder mere end 10k ville jeg nok tage i mod det, men det er jo individuelt. Hvis du mener at tjene mere ved at beholde den skal du selvfølgelig beholde den.

Men bed ham komme med et bud.. er det i nærheden af hvad du kunne være interesseret i kan du jo prøve at byde nogle tusinde over og se om han er til at forhandle med.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:05

Molvins:

I går fik jeg så en mail fra et seriøst firma, der godt vil købe siden. Reklamerne på siden giver en rimelig stabil indtægt (jeg må jo ikke afsløre det her), så jeg føler måske lidt, at jeg smider en guldfugl på gaden.

Hmm. Jeg kan kun se en reklame. Jeg ved ikke om den kan give en stabil indtægt. Alt efter antal besøg på siden.

Men alene domænenavnet og konceptet afholder sikkert mange fra at vil købe siden. Hvis vi skal give dig nogle råd, bør du oplyse antal besøg og hvad du selv forventer at få for siden m.m.. Tjerner du 10.000 om året, skal du ikke regne med at få 40.000,-

Vi ville aldrig give mere end reklamen giver i indtægt! Såfremt der er oprette en aftale!

Du bør ikke sætte forventeninger for højt.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 18:16

4 års intægt, sytes eg faktisk ikke er for meget. Det betyder jo at investor kan forvente MINIMUM 25% i afkast. Derudover har investor måske ideer der kan øge indtjæningen.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:23

"4 års intægt, sytes eg faktisk ikke er for meget. Det betyder jo at investor kan forvente MINIMUM 25% i afkast. Derudover har investor måske ideer der kan øge indtjæningen."

Ja, det er måske rigtigt nok, forudsat at han overhovedet ikke bruger 1 time til at opdatere siden m.m. Du skal huske på at hvis investor kan få mere ud af siden, er det investors fortjeneste. Man kan ikke prissætte ting efter hvad en formodet køber driver det til.

C.

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes umiddelbart at 4x årsindtægt er i overkanten. Man skal huske at traditionelle værdiansættelser ikke særlig tit er velegenede for internetsider. Hvis man kigger på sitepoint.com og websitebroker ser man ofte en prisfastsættelse baseret på månedsindtægten gange 12-24 (mdr) dvs tjener du 1000 kr pr måned vil prisintervallet ligge mellem 12.000 og 24.000

Der er desuden en række parametre som kan gøre sig gældende.

-antal besøgende. Man vil gerne betale sig til et højere antal besøgende. Vær dog obs på at bare fordi man køber en side med 1000 unikke besøgende vil ens egen side stige med 1000 besøgende

- Design. Kan designet bruges eller skal der et helt nyt til. F.eks. er dit eget design en smule simpelt og gammelt og vil, som du selv siger, kræve en større moderninsering.

- Brand. Er der tale om en side med en stærk position på det marked man selv operer på. Tag f.eks. Jubii. Man kunne godt forestille sig at nogen ville købe Jubii blot for at lægge noget helt nyt ind på siden da Jubii er et relativt stærkt brand på trods af de senere års modgang

Det ville hjælpe en del hvis du kunne fortælle noget mere omkring antallet af besgøende samt evt. underbygge det med nogle stats

MVH NIL

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:30

Det er altid svært at vurdere prisen på en lille hjemmeside, da det i høj grad også afhænger af køber. Men prøv at kigge på hvad det ville koste at få en programmør til at lave siden fra bunden fa, og tillæg derefter en værdi for besøgende/indtjening og selve konceptet.

// Jesper Skov

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)