Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikke nogen sindsyge fusker tricks.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen,


Jeg skriver for måske at spørge jer, og måske for at advare jer.

 

Jeg er blevet kontaktet, først af en fra nigeria, og derefter en fra Ungarn.

 

Manden fra Nigeria skulle efter sigende have sendt penge til WesternUnion. Og jeg har underligt nok fået en bekræftelse på at pengene er modtaget. I får lige en kopi af den herunder:

------------------------------
Dear *Mit navn*,

Western Union Auction Payments hereby congratulate you and at the same time
informs you once again that the Money OrderSM sent to you from Ahmed Chow has
been Approved. Money OrderSM : 7,115kro Wester Uunion

Classified Item/s : 2 camera ,RC420 & 812CWAS (2,4G) & 2,RC810 &
208CWA (1,2G)


Please verify that the following address (as entered by the buyer) is correct ..

Name : *Mit navn*
Address : *min adresse*
2620 Vanløse
Country :Denmark

This order has been approved, we will send the above address payment in 2-3 business
day of our receiving your proof of shipment.You can now send the items to the buyer
now.





This is the sample of the Money Order which BidPay will send to you to claim your
payment paid by the buyer. And if you have any question, feel free to contact our
customer service (customercare_westernbidpay@streamingmoney.com) .

Immediately you mail the tracking number/receipt of postage used to our customer
care centre,you will receive a notification letter which will inform of the date
your money order (Denmark Customers) is going to arrive.

***Note that payment can be sent to the seller only if the item purchased has been
sent to the buyer.***

Thank you for using Western Union Auction Payments. We look forward serving your
online auction payment needs in the future.

Sincerely,


Western Union Auction Payments

----------------------------------------------------------

 

Da jeg så denne mail, tænkte jeg jo at westernunion selv sender pengene. Så hvad skulle problemet være.

 

Så kigger man på headeren:

 

T <Min E-mail>
From: =?iso-8859-1?B?V2VzdGVybiBVbmlvbiBCaWRwYXmu?= <bidpay@westernunion.com>
Date: Sun, 31 Jul 2005 01:43:59 +0000
Cc: <ahmedchow1@coolgoose.com>
MIME-Version: 1.0
Message-Id: <42EC2CDF.0039C1.02696@baldrick.anytimenow.com>
X-Mailer: www.anytimenow.com
Content-Type: Multipart/Mixed;
     boundary="------------Boundary-00=_B5YGSXP8WTOBHIZGSPT1"
X-Virus-Scanned: by amavisd-new at anytimenow.com
X-BGhost.dk-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
X-BGhost.dk-MailScanner: Found to be clean
X-MailScanner-From: bidpay@westernunion.com
Subject: Western Union Auction Payments**order Approved(44309439)**CONFIRMATION LETTER***
X-Spam-Status: No, hits=4.9 required=
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller ku'' du har en "native english speaking" person læse den.  Mailen fra "Western Union" (en Amerikansk firma) er fuld af gramatisk fejler.


 

Andy
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg morede mig også gevaldigt med sådan en nigeriansk svindler en gang, efter 2 måneders mailing om at jeg skulle give et lille depositum for at få uanede millioner, så gad han dog ikke at være min kære penneven mere ;)

Jeg blev inspireret efter at jeg var ved at omkomme af grin ved at læse sickhumor.dk''s mails: http://www.sickhumor.dk/Epost/Jose/index.html
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Off topic

Mikkel - tak for et godt grin
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære WH

 
Første skridt i den retning er at slette mailen og at UNDLADE at sende svar af nogen som helst slags. Disse afsendere af "Nigeriamails" sælger aktive emailadresser til hinanden samt til andre spammere - emnet er omtalt til hudløshed på ing.dk nettet.
 
Desuden viste en opgørelse som jeg godt nok ikke lige har ved hånden nu, at nigeriamails er en rigtig god forretning, idet x antal amerikanere ifølge FBI i en rapport fra 2002, mistede tilsammen et to cifret mia beløb i dollars.
 
Jeg har et eksempel som sikkert kan findes endnu på ing.dk debatforum fra 2001, at vi fik en nigeriamail med referencer til en afdeling af den danske bank i Vendsyssel området (såvidt jeg husker). En kontakt til banken førte intet med sig, hvad deres kontohavere gjorde ragede dem en høstblomst. Så gik vi til politiet der har/havde en særlig kontaktperson, og vupti så stoppede DDB den lille leg i deres regi, altså kontoen blev lukket.
 
Vi lavede et lille nummer, med sådan en spammer, med en endeløs fax som kørte fra min gamle telefax i nogle timer - siden hørte vi ikke noget fra den gruppe - men der er mange der stadig falder i fælden.
 
Et lignende "produkt" til nigeariamails er det i medierne fornyligt omtalte nummer med en der ringer og fortæller at du har vundet en rejse, du skal blot lige oplyse numrene på dit kreditkort - og i løbet af få sekunder er kontoen tom uden nogen udsigt til at få erstatning.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)