Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal have brugervenligheden og konveteringsraten længere op!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi har nu gennem 2 måned arbejdet på http://www.ongear.dk/shop/ og fået konveteringen fra 0,5% og op på gennemsnitlig 3,2 % (For de sidste 30 dage), hvor den nogle dage peaker med 6-7%.

Efter at have lavet pile over alt, som hjælper folk rundt blev konveteringen løftet med 1%, fra 0,5 til 1,5%. De resterende 1,7% er kommet ved design ændring, fjernelse af brugeroprettelse og mange andre småting.

Dog ønsker vi at få konveteringsgraden løftet en tand mere.

Derfor modtager vi gerne forslag til forbedringer. Det skal jo nok være noget man ikke selv ved og noget man blot har overset.

For ikke at skabe forvirring, så arbejder jeg ved On Gear Aps. Denne tråd har intet med Secia (Min signatur) at gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31

Der må da være et eller andet, som I mener kan gøres bedre. Big Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:50

Jeg synes at det fungerer godt med pilene - en anelse overpædagogisk måske, men fint nok.

Giver i 50% amino rabat på en ny cykel ?

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59

Ole Thorup:

Jeg synes at det fungerer godt med pilene - en anelse overpædagogisk måske, men fint nok.

Giver i 50% amino rabat på en ny cykel ?

Venlig hilsen
Ole

Tak for dit svar, men nej desværre. Da vi er importør kan vi ikke give rabat på cyklerne. Dertil skal du have fat på en forhandler.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:08

Hvad er egentlig meningen med de mange ens "forhandlershops"? De er jo pånær lidt logohalløj fuldstændig ens ... Det er muligt, at det er forklaret et eller andet sted, men jeg fandt det åbenbart ikke. Er det ikke ligegyldigt for mig om jeg handler hos PedalPetersen eller CykelCity, da det er samme varer etc. ?

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55

Ole Thorup:

Hvad er egentlig meningen med de mange ens "forhandlershops"? De er jo pånær lidt logohalløj fuldstændig ens ... Det er muligt, at det er forklaret et eller andet sted, men jeg fandt det åbenbart ikke. Er det ikke ligegyldigt for mig om jeg handler hos PedalPetersen eller CykelCity, da det er samme varer etc. ?

Venlig hilsen
Ole

Det er faktisk en del indviklet. Da vi er ene importør af mange af vores varer må vi ikke sælge direkte til forbrugerne. Derfor sælger vi varene for alle vores forhandlere, altså alle de cykelhandlere, som køber hos os. Det virker meget indviklet og rodet hvis man kommer direkte ind på ongear.dk, det er blandt andet derfor jeg er blevet ansat, til at rydde op, så folk forstår hvad der foregår. Men jo lige meget hvilken "template" du handler via ser du den samme side, med det samme priser. Det er blot forskelligt hvem der får pengene for salget. Meningen med det hele er, at forhandlerne i fremtiden skal have en shop ud på hver deres domæne, så de selv styrer det hele, men indtil videre ordnet vi alt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:01

Hej Dennis

Nu er jeg selv helt ny indenfor e-handel. De fleste af mine observationer baserer sig derfor kun på hvad jeg har læst er god kotume, og personlige holdninger. Men måske kan du blive inspireret af nedenstående:

1) Jeg synes der er alt alt alt for meget info på jeres forside. Det er svært at få et overblik og ser rodet ud.
Jeg har selv samme problem med at jeg gerne vil fortælle kunderne alt - og gerne med det samme. Men faktum er at jeg har fået meget bedre respons på salgsbreve etc. når jeg simplificerer materialet og udvælger ét eller 2 budskaber.

2) Jeg er interesseret i en ny cykellås. Gerne en lille smart en, så jeg finder den under låse, og kommer ind på følgende side http://www.ongear.dk/shop/product_info.php?cPath=16_14&products_id=59672096 Normalt drages øjet automatisk mod midten af en side (jeg tror det hedder center- tvær- eller diagonal-snittet eller noget i den dur...) men i midte af skærmen er der ikke noget?? Et stort hvidt område hvor I har valgt at linke til "hjemmeside" og "Produkter" Når man så klikker på "hjemmeside" så kommer man til en Cybercity side hvor der blot står "Yet another domain hosted by Cybercity" 
Jeg ved ikke helt hvorfor I har valgt dette layout. Og så er billedet ude i højre side, og I har kun 1 billede af produktet. Det synes jeg personligt ikke er nok.

3) Jeres salgstekster er meget korte, faktuelle og kedelige, og kun produktspecifikationerne er fremhævet. Jeg er sikker på at I vil øge konverteringen hvis I arbejder mere med salgstekster og prøver at påvirke folks emotionelle købsbeslutninger. Når man sælger en cykellås, så sælger man ikke en spiralformet wire med en låsemekanisme. Man sælger sikkerhed og tryhed.

4) Hvor mange salg har I på over 3.125,-? MÅske hvis I sælger en cykel, men med mindre artikler, så synes jeg sgu ikke det er en fordel at skrive "Gratis fragt ved køb for over 3125 DKK" Så slet den hellere, eller tilbyd fast fragt for kr. 49,- eller hvad ved jeg. Når I reklamerer med fragt, så vil jeg gerne vide hvad fragten rent faktisk koster. Hvornår får jeg det oplyst? Fx. er jeg interesseret i en cykellås til kr. 55,- så kan du være helt sikker på at jeg står af hvis jeg skal betale kr. 70,- for at få den sendt som pakke hos PostDanmark.

5) Jeg har læst meget rundt omkring vigtigheden af kvaliteten på web shops søgefunktioner. Jeg må indrømme at jeg aldrig selv bruger dem, men for god ordens skyld, så prøvede jeg lige jeres. Jeg søgte på cykellås, da det er sådan en jeg leder efter. Men det gav intet resultat. Jeg SKAL søge på ¨"lås" for at finde den. Kunne det ikke tænkes at der er lidt at hente på at forbedre jeres søgefunktion? Der er nok mange som mig der vil søge på "cylkellås" og ikke "lås", eller "cykelskærm" og ikke blot "skærm" og gå forgæves.

6) Jeg er sgu lidt i tvivl om hvem det er jeg handler hos. Er det On Gear eller Cykelpartner.dk? Hjemmesiden hedder ongear.dk, men under "om os" skriver I "Velkommen til Cykelpartner.dk" For mig skaber det tvivl om troværdighed og giver manglende tryghed at jeg ikke aner hvem jer handler hos. Og så fremt jeg handler hos Cykelpartner, så er det endnu mere foruroligende at I fralægger jer ethvert ansvar for produkter ved at referere til at alle henvendelser vedr. salg etc. skal ske til OnGear.
Nå ja - og så synes jeg da også lige at I skal få styr på om "on gear" skal skrives som "ON GEAR" eller "OnGear" og så skrive det på samme måde i hele shoppen.

7) Troværdighed. Alle snakker om at online handel handler om at skabe troværdighed og tryghed overfor kunden. I kunne meget simpelt forbedre dette ved at sætte nogle billeder ind på sitet. Fx et billede af Michael som er daglig leder, eller et billede - og navn - på den person der står for kundeservicen.
Endnu mere effektivt vil det være hvis du/I fik lavet en introduktionsvideo. Det er der vist nogen her på Amino der tilbyder at gøre for kr. 6.000,-

Det var alt fra mig. Håber det kan bruges konstruktivt.

Med venlig hilsen

Morten Andersen - AAimport

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:37

/peger på morten og giver ham 110% ret, ville skrive et længere indlæg, men det behøves ikke.

Husk Kiss princippet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36

1)

Præcis forsiden er faktisk den som giver meget af konveteringsraten, så i vores tilfælde tror jeg faktisk det er godt, at der er meget information, men jeg vil selvfølgelig sørge for at der bliver ryddet lidt op og indholdet af forsiden bliver gennemgået løbende, så der kun er relevante informationer.

2) & 3)

Ja, jeg er opmærksom på de manglende tekster, men vi ar over 7000 produkter, så det tager sin tid at komme igennem dem alle - især når de skal have en rigtig god beskrivelse. Jeg bruger i snit 10-15 minutter per produkt og skriver omkring ½-1 a4 side. Så der går nok lige nogle måneder før alle produkter har en fyldestgørende beskrivelse.

Linket til producenten er rettet til den rigtige hjemmeside. Angående billeder er det også en af de ting vi arbejder på løbende, men igen med 7000 produkter, så tager det sin tid at komme omkring dem alle. Dog har vi lige fået sat eget professionelle fotostudie op, så mon ikke der snart bliver blitzet en helt masse :)

4)

Vi har faktisk en del salg over dette beløb, nærmere vil jeg ikke komme ind på det. Angående fragten så vil vi ikke stase. Kunden betaler fragten og den kan først beregnes når vi kender alle de produkter, som kunden ønsker. Fragten udregnes fra vægt og volumen også får kunden mulighed for at vælge fragt selskab og derved også fragt pris. Denne model kan desværre ikke ændres.

5)

Vi er opmærksom på søgefunktionen, den vil snart blive programmeret om, så den godt ved at cykellås, lås, lås til cykel, basta lås osv. er de samme produkter der skal vises. Dog er dette et omfattende arbejde. I må gerne lige skrive, hvis i kender en open source site search, som kan håndtere dansk, men det findes nok ikke :)

6)

Du handler med Cykel Partner, men Det er On Gear der står for pakning, forsendelse, retur varer og alt andet. Cykel Partner er blot navnet på en af vores partnere, som sælger vores produkter.

Angående hvordan vi skriver On Gear, har jeg lige snakke med alle medarbejdere og vi er blevet enige om On Gear. Det vil hurtigst muligt blive rettet så det står ens.

7)

Vi har faktisk planlagt at tage billede af lager og butik når vejret er til det. Derudover har vi snakket om at sætte et billede ind af samtlige medarbejdere, så man, som du også skriver, ved hvem man handler med.

Tusind tak for dit svar. Du har bekræftet mig i flere af de ting jeg er i gang med. Smile

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 17:59

Hej WooX

Dejligt at se nogen, der arbejder så målrettet og analytisk med deres konvertering og brugervenlighed.

Den bedste måde at optimere en sides brugervenlighed er ved at iscenesætte nogle usability tests. Det kan gøres ved at få et eller andet firma til at levere en stor forcromet rapport, som formentlig koster mange penge. I kan også lave det selv.

Få fat i nogle personer fra målgruppen. Arrangér f.eks. på en café, på jeres kontor eller lignende, at de kommer forbi en ad gangen og gennemgår en række opgaver på jeres hjemmeside til gengæld for f.eks. nogle biografbilletter eller noget rødvin. Det kunne f.eks. være "Du skal købe den og den cykel" eller "Hvor mange cykellåse findes der til under kr. 300" / whatever... Lad dem så bruge siden, tag notater / optag, og bed dem om at "tænke højt" imens, så du hører, hvilke overvejelser de gør sig, og hvilke forhindringer, de støder på.

Når du gennemarbejder resultaterne, vil du formentlig opdage nogle usability-problemer, som du ikke var klar over i forvejen. Derefter kan du prioritere de ting der skal rettes efter vigtighed og så gå i gang. Efter en periode kan man så lave en ny session, og så vil der være mulighed for mere fintuning.

Alt dette er jo en større videnskab, og jeg kan ikke komme ind på alt her. Men der findes masser af litteratur om emnet og om usability i øvrigt. Jeg kan selv anbefale bøger af Jakob Nielsen, som er en af verdens førende usability-eksperter (www.useit.com). Selv har jeg haft stor glæde af "Homepage Usability" og "Prioritizing Web Usability", som kan findes på Amazon.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)