Mit gæt er at krævet login vil koste 20-40% af alle nye ordrer, så det er en ret dyr måde at løse problemet på. |
Mads Siim:Hej,
Vi gør det at alle ordrer for en status, som viser at der afventer betaling indtil at kunden har betalt. Ved betaling ændres ordren.
Hvis en kunde ikke har betalt efter en uge, annulleres ordren med en mail om at den er annulleret grundet manglende betaling, og at de altid kan lægge en ny ordre.
Vi oplever også nogle gange "fake" ordrer. Men mit gæt er ofte at det er under betaling de giver op.
Det kan f.eks. ved bankoverførelse være at deres kontonummer ikke er gemt i betalingsformularen, og de ikke gider skulle til at finde det.
Det kan også være de har et visa-electron, hvor der ikke er penge nok på.Prøv evt. at vurdere om I kunne lave en F.A.Q. som kan gøre det nemmere for kunderne. Spørgsmålet er jo om det er rigtige kunder, som bare ikke kan finde ud af at betale, eller om det er folk som jagter julegave idéer og derfor laver ordrer de vælger ikke at gennemføre grundet at der jo stadig er noget tid til jul.
Hvilket system er jeres shop bygget op på?
I værste fald kan der være tale om en sikkerhedsbrist i shoppen, som gør det muligt for robotter at oprette ordrer?Lav en standard mail og annuller de ordre som ikke betales, men send endelig ikke varer til folk som ikke har betalt. Det kan man kun risikere at miste penge på.
/Mads Siim
OK...men det er ikke under betalingsproceduren, der bliver givet op her
Der er tale om direkte FAKE ordrer med falske e-mail adresser på eksisterende personer...
Vi tager kontakten til en ikke afsluttet ordre med det samme...det har vi en rigtigt god erfaring med...
Faktisk tør jeg godt vove den påstand, at vi oplever, at den direkte og omgående kontakt ved en ikke afsluttet ordre...kun ender ud i under 5% fortrydelser!
Vi har ScanNet som udbyder...og har fuld tillid til, at der ikke er sikkerhedsbrister nogen steder i deres system
Vi sender aldrig ordrer ud...før betaling er indgået!