Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FAKE ordrer ;-(

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit gæt er at krævet login vil koste 20-40% af alle nye ordrer, så det er en ret dyr måde at løse problemet på.

Dbh Martin

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 16:29

Mads Siim:

Hej,

Vi gør det at alle ordrer for en status, som viser at der afventer betaling indtil at kunden har betalt. Ved betaling ændres ordren.

Hvis en kunde ikke har betalt efter en uge, annulleres ordren med en mail om at den er annulleret grundet manglende betaling, og at de altid kan lægge en ny ordre.

Vi oplever også nogle gange "fake" ordrer. Men mit gæt er ofte at det er under betaling de giver op.
Det kan f.eks. ved bankoverførelse være at deres kontonummer ikke er gemt i betalingsformularen, og de ikke gider skulle til at finde det.
Det kan også være de har et visa-electron, hvor der ikke er penge nok på.

Prøv evt. at vurdere om I kunne lave en F.A.Q. som kan gøre det nemmere for kunderne. Spørgsmålet er jo om det er rigtige kunder, som bare ikke kan finde ud af at betale, eller om det er folk som jagter julegave idéer og derfor laver ordrer de vælger ikke at gennemføre grundet at der jo stadig er noget tid til jul.

Hvilket system er jeres shop bygget op på?
I værste fald kan der være tale om en sikkerhedsbrist i shoppen, som gør det muligt for robotter at oprette ordrer?

Lav en standard mail og annuller de ordre som ikke betales, men send endelig ikke varer til folk som ikke har betalt. Det kan man kun risikere at miste penge på.

/Mads Siim

OK...men det er ikke under betalingsproceduren, der bliver givet op her Smile

Der er tale om direkte FAKE ordrer med falske e-mail adresser på eksisterende personer...

Vi tager kontakten til en ikke afsluttet ordre med det samme...det har vi en rigtigt god erfaring med...

Faktisk tør jeg godt vove den påstand, at vi oplever, at den direkte og omgående kontakt ved en ikke afsluttet ordre...kun ender ud i under 5% fortrydelser!

Vi har ScanNet som udbyder...og har fuld tillid til, at der ikke er sikkerhedsbrister nogen steder i deres system Smile

Vi sender aldrig ordrer ud...før betaling er indgået!

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 16:32

Martin Thorborg:

Mit gæt er at krævet login vil koste 20-40% af alle nye ordrer, så det er en ret dyr måde at løse problemet på.

Dbh Martin

Jeg er ret sikker på, at dit gæt er meget realistisk, Martin!

Jeg er også af den opfattelse, at rigtigt mange kunder ville gå videre, hvis de skulle logge ind før de kunne handle...

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:29

Hvorfor får du ikke bare dankort på og dropper bank overførsel som betalingsmetode? Næsten alle har dankort eller en anden type kort i dag.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 17:41

Martin:

Hvorfor får du ikke bare dankort på og dropper bank overførsel som betalingsmetode? Næsten alle har dankort eller en anden type kort i dag.

Hej Martin!

Nu tror jeg næppe det forhindrer FAKE ordrer...af den type, som vi er plaget af p.t. Wink

Den helt anden diskussion har jeg vist haft et par gange herinde...og jeg er simpelthen så glad og tilfreds med

vores ON-LINE PayPal betalingsløsning...og hvad mere væsentligt er: vores kunder ser ud til at mene det samme Yes 

Om jeg overgiver mig m.h.t. PBS...måske (kan hænde, at Martin har overtalt mig)  Wink

Hvis du prøvede at køre en test ordre igennem hos os med PayPal...så ville du opdage, hvor nemt, hurtigt og ligetil det er...

Du skal hverken have konto...registrere dig eller nogle som helst andre fiks fakserier Smile

Har du lyst til ved selvsyn at konstatere dette...så er du velkommen til at bruge denne TEST

HUSK...ved TEST...at vælge GAVEKORT, som forsendelse (ellers beregner systemet automatisk et ekspeditionsgebyr på kr. 45)  

Fra Århus
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:10

MILLA-PETIT Denmark:

Har du lyst til ved selvsyn at konstatere dette...så er du velkommen til at bruge denne TEST 

Prøvede lige - Dog uden at gennemføre betaling (så bare slet min ordre - Har sat "Test - Ref: Amino" som kommentar).

Din PayPal ser ud til at være en rimelig simpel og overkommelig betalingsløsning. Hvis jeg skulle pege fingre af noget, så var det selv knappen til at komme til PayPal under checkout-processen. Den kunne man evt. have kaldt "Forsæt til betaling" og teksten vedrørende den, kunne være at man skulle kontrollere at oplysningerne var korrekte inden man fortsatte til betaling.

Men jeg håber ikke de fake ordrer slår pusten ud af dig. Jeg tror blot det er julegave købere, som i sidste sekund beslutter at vente noget tid endnu.
I følge diverse medier, er det netop at folk kigger meget på siderne for at finde gaver. Men at de venter med at købe dem.

/Mads Siim

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 18:20

Mads Siim:

MILLA-PETIT Denmark:

Prøvede lige - Dog uden at gennemføre betaling (så bare slet min ordre - Har sat "Test - Ref: Amino" som kommentar).

Din PayPal ser ud til at være en rimelig simpel og overkommelig betalingsløsning. Hvis jeg skulle pege fingre af noget, så var det selv knappen til at komme til PayPal under checkout-processen. Den kunne man evt. have kaldt "Forsæt til betaling" og teksten vedrørende den, kunne være at man skulle kontrollere at oplysningerne var korrekte inden man fortsatte til betaling.

Men jeg håber ikke de fake ordrer slår pusten ud af dig. Jeg tror blot det er julegave købere, som i sidste sekund beslutter at vente noget tid endnu.
I følge diverse medier, er det netop at folk kigger meget på siderne for at finde gaver. Men at de venter med at købe dem.

/Mads Siim

Hej Mads!

Så godt din TEST ordre...helt OK...jeg har lavet denne TEST...så alle, som har lyst bare kan prøve Smile

PayPals ON-LINE betalingsløsning ER såre ENKEL, hurtig og nem...og tilmed sikker også Yes

Jeg er glad for, at du havde lyst til at prøve...så man selv kan se det!

Det kan godt være, at du har ret, at det bare er nogle, som skal prøve sig frem...inden man bestiller julegaverne...

Det undrer mig så bare, at man bruger korrekte navne + adresser + tlf. numre...og forkert e-mail adresse?

Og benægter ethvert kendskab til ordren, når jeg kontakter kunden?

Men jeg håber da, at du har ret Big Smile

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 18:23

Kender skam godt paypal, bruger det på mine internationale sider. Men nu er det jo ikke alle i Danmark der har et visa/dankort, der er stadig mange som kun har et dankort. Men det er selvfølgelig ikke noget vi skal skændes om det er jo din forretning :-) og vi driver alle webshops på hver sin måde :-)

Men det ville jo løse dit problem, for orden ville jo ikke blive gennemført og ikke komme op i dit system før betalingen var gennemført. Anyway håber du finder en løsning var engang også selv plaget af folk fra afrika, det løste jeg ved at fjerne alle lande undtagen danmark, norge, sverige, tyskland. Men det er jo en helt anden snak, held og lykke med det.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 18:31

Martin:

Kender skam godt paypal, bruger det på mine internationale sider. Men nu er det jo ikke alle i Danmark der har et visa/dankort, der er stadig mange som kun har et dankort. Men det er selvfølgelig ikke noget vi skal skændes om det er jo din forretning :-) og vi driver alle webshops på hver sin måde :-)

Men det ville jo løse dit problem, for orden ville jo ikke blive gennemført og ikke komme op i dit system før betalingen var gennemført. Anyway håber du finder en løsning var engang også selv plaget af folk fra afrika, det løste jeg ved at fjerne alle lande undtagen danmark, norge, sverige, tyskland. Men det er jo en helt anden snak, held og lykke med det.

OK...Martin...

PayPal ON-LINE betalingssystem håndterer skam også det alm. DanKort Wink

Nej...det ville ikke løse mit problem m.h.t. disse FAKE ordrer...at have PBS på...

Butikssystemet registrerer ordren inden du overhovedet når at afslutte din betaling...

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 18:37

Jeg vidste skisme ikke at det håndterede dankort.. tak for info (note til mig selv, læs lidt mere om de produkter du bruger hver dag) :-)

Så må du jo lige få omprogrammeret systemet lidt :-)

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)