Hejsa Jeg har et ApS med en god omsætning. Jeg er selv ansat i firmaet (som indtil videre eneste medarbejder) Jeg overvejer at ansætte konen fordi hun stort set er uden indtægt. Det ville betyde at jeg kunne oprette en arbejdsgiveradministreret pensionsordning til hende samt at familien samlet set ville kunne slippe billigere i topskat. Men jeg vil jo gerne have det er lovligt. Mit spørgsmål er derfor: Hvor dumt må et firma opføre sig i forhold til at spilde penge. Kan jeg ansætte min kone og bede hende kigge ind i væggen hele dagen ? Eller lidt mere begavet, rydde op på mit skrivebord, checke emails, vande potteplanter, tage telefonen, give skuldermassage og arrangere sandwiches etc.. Lovgivningen siger at det skal være et reelt arbejdsforhold og det ikke må være overtakseret, men det er jo håbløst at gennemskue hvordan skattevæsnet vil fortolke det. |
> Lovgivningen siger at det skal være et reelt arbejdsforhold og det ikke må være overtakseret,
Jeg kan da i hvert fald konstatere at bankdirektører ikke har overholdt den lovgiving, hvis den skal fortolkes som du gør. :)