Ja jeg tror det er middelmådige sangere eller andre middelmådige musikere du må tænke på. Men materialet kan ikke være middelmådigt for at lave et hit. Man kan SYNES det er det fordi man ikke bryder sig om det, eller synes det virker som en nem ting at skrive et hit.
Jeg vil vove den påstand at det er nemmere at blive mangemillionær som forretningsmand indenfor 5 år, hvis du gør ALT som du bliver bedt om og har lært. Men at skrive et hit .. hmmm.
Der er nogen der skriver det der one hit wonder, som ikke aner hvad de gjorde , bagefter. Og så er dem der har "The Gift" og som hele tiden arbejder videre med den
Jeg synes for eksempel at det Max Martin laver er KUNST. På samme måde som Jeff Koons laver kunst, eller som Andy Warhol gjorde. Der er ikke det store i det, men det rammer ned NU. Det er altid super aktuelt og giver folk hvad de vil have, næsten før de vidste de ville have det.
Jeg tror også man går meget galt i byen, hvis man tror at Bob Dylan (for eksempel ) og hans mangement ikke ved PRÆCIS hvad de skal spille på af virkemidler og hvem deres målgrupper er osv. Det bliver bare holdt mere hemmeligt, da hans fans gerne vil leve videre i uvidenheden om at deres KUNSTNER også er en forretningsmand.
På det område har jeg VIRKELIG respekt for dem der siger : Ja vi producerer musik, vi er en fabrik. Men vi er fandme den mest spændende fabrik på jorden
Og ja en producer eller andre , kan sagtens, og gør det ofte, hjælper en sangskriver med at tage sangen derhen hvor den fungerer bedst. Altså ikke bossanova. Det betyder dog ikke at produceren kunne have lavet sangen fra start.
Jeg synes personligt at Britney Spears er anti.krist, men hold kæft hvor er det godt lavet. Det også en kunst. Dog ikke en kunst jeg ETISK bryder mig om. Men ikke destomindre en kunstart.
Og ja mange falder ned i den der med underholdning frem for æstetisk kunst. Og for mange er det lige præcis hvad der passer bedst for dem, for andre kommer de blot til at virke komiske. Fordi de kan simpelthen IKKE arbejde ud fra det udgangspunkt
Jeg tror at der nok skal være nogen der startede med at arbejde med de æstetiske, som aldrig fik succes, og som gik over i blid underholdning, og som endte med at tænke : Ah ha, det er sådan man gør
Min teori er : nej du fandt bare ud af hvad du var bedst til
Stor forskel