Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆÆÆLP - eksternt hosting firma "slettet" mit website

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/16/2006 11:13:28 PM Forfatter: netMedia.dk  et svar fra pil.dk ville være optimalt

.... hvilket er temmelig nøjagtigt, hvad jeg har opfordret dem til.

Jeg er hverken gift eller besvogret med pil.dk, og jeg er helt enig i, at en side selvfølgelig bare skal køre. Personlig ville jeg nok have ventet lidt længere med at hænge en problematisk leverandør ud, men det er jo en smagssag.

mhv Hans

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:30
Christian30,

Det er sikkert et overflødigt spørgsmål, men har du betalt DK Hostmaster?

Prøv at søge på dit eget domæne på eks. dandomain.dk og se ejer informationer. Så kan du se om perioden er udløbet.

mvh Carsten

Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:15
Hej igen og tusind tak for jeres mange indlæg, som jeg kort vil forsøge at besvare.

DK Hostermaster er naturligvis betalt.

Vedr. CMS er det et eget udviklet system og jeg er blevet rådet af Pil.dk til at skifte til Typo3 (migrer data og design hertil) og det vil jeg gøre indenfor nærmeste fremtid, eller rettere sagt få nogle IT kyndige til dig. Kender/kan anbefale nogle Typo3 webfolk er jeg meget lydhør.

Til min store glæde er mit UK site oppe og køre i dag, men den danske del er desværre stadig nede. Men det lader til at de knokler på med at løse problemer, for nu sker der da endeligt noget.

Lige til de mange kommentarer omkring at "udleverer" Pil.dk, så var det ikke hensigten. Jeg kender dem blot ikke, hvordan de agerer i markedet overfor andre kunder og var nysgerrig i forhold til hvor hurtigt jeg skulle kontakte min advokat, men som jeg også skriver mit samarbejde med jo fungeret fint hidtil.

Så pt. vil jeg stadig afvente på mit DK site forhåbentligt er oppe og køre senere i dag, så må jeg tage dialogen med hosting firma for at få en forklaring og kompensation.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:03
Personlig ville jeg nok have ventet lidt længere med at hænge en problematisk leverandør ud, men det er jo en smagssag.

Uden at binde det til den pågældende sag da jeg ikke kender detaljerne godt nok, vil jeg nu mene at man godt kan melde sådan ud hvis ens udbyder har arbejdet over en uge på at få ens side til at køre igen og man ikke får noget svar ved henvendelse. Afhængig af hvilken type webside/virksomhed der er tale om, kan det have meget store konsekvenser.

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 11:03

Det er det første dårlige jeg nogensinde har hørt om Pil. De har et rigtig godt ry ellers. Vi kender kun den ene side af sagen her, og jeg har på fornemmelsen det ikke er hele sagen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 11:25

Hej,

Mit navn er Thomas Jensen, og jeg repræsenterer i denne kontekst pil.dk. Vi er blevet gjort opmærksomme på en række misforståelser,
hvorfor jeg tillader mig at komme m. lidt fakturelt input.

Lad mig starte med rette et par fakta:

1) Vi har ikke købt nogen kunder eller opkøbt et tidligere CMS-firma. Det firma som jeg tror der hentydes til har i tidernes morgen implementeret et properitært CMS og fået dette hostet på en server i servercamp hos os.
Dvs. på en server vi intet har haft med at gøre. Siden er indehaveren bag dette firma så at sige forsvundet fra jordens overflade (bor vist nok i Kina i dag).

Vi står derfor med en server og et CMS vi i princippet intet ved om. Kunderne er løbende blevet informeret om det uholdbare i dette. Se evt. http://pil.dk/windows.php - og til næsten alle kunder er der også på vores regning lavet tilsvarende løsninger i Typo3, som kunderne er blevet tilbudt kvit og frit.

Jeg ønsker ikke at blive for konkret men foretrækker at holde tingene i generelle termer i et offentligt rum som dette, men det skal undre mig meget hvis ikke der forefindes et matchende Typo3-site til det omtalte site. (som dog måske ikke er 100% ajour da det initielt blev lavet for laaaang tid siden).

2) Vi besvarer altid alle henvendelser, og har pt. ingen ubesvarede mails i vores support-system kan jeg se

3) Ingen data er tabt og vi har naturligvis backup af alt - that''s not the issue

4) Ingen sites har nogensinde været nede i så lang en periode der omtales. Hvis en admin-del har været nede i en længere periode skyldes det ganske givet at et centralt domæne (ikke ejet af os) har været udløbet/deaktiveret.

Vi har fuld forståelse for at det er en "træls" situation... jeg kan afsløre at det er det for begge parter, men jeg har noget svært ved at se hvad vi kan gøre/kunne have gjort anderledes. Vi har i vores øjne strukket os endog meget langt på at servicere et yderst properitært system som vi kun "får blod ud af øjnene" ved at kigge på.

Den konkrete kunde er naturligvis velkommen til at kontakte os for at få evt. indbetalte penge retur, alt materiale udleveret. (jeg ved ikke om kunderne har/havde ftp-adgang, tror det ikke). Eller hvis vi på anden vis kan være behjælpelige... men vi kan desværre ikke trylle og vupti gennemskue en mange tusindliniers applikation skrevet af 3.mand for år tilbage i et scriptingsprog vi forsager og på et OS vi foragter :)

Med venlig hilsen og m. begrundet håb om at et par misforståelser er ryddet af vejen
Thomas Jensen

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:13
Hej Thomas.
Vil bare lige rose dig for dit svar på debatten. Det er en fornuftig, saglig ''ikke-mudderkastende'' respons på det initierende indlæg. Det er altid godt at få 2 sider af samme sag, og det lyder som om at i vid udstrækning har overholdt jeres forpligtelser.

...vi har selv stået i en lignende situation med oldnordisk ''cms'' vi overtog delvist som jer - det resulterede i samme ''blod-i-øjnene-kronisk-hovedpine'', og af samme årsag kan man kun henvise til OS CMS, der kan overtages af andre, eller satse på en større spiller. En lille spændende opdagelse i forbindelse med den overtagelse kan forøvrigt ses her: Bad sectors? What the.....?

Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:58
Hej igen,

Først og fremmest vil jeg sige tak for jeres tid og mange råd og kommentarer.

Status i sagen er nu den at jeg fået nogle filer tilsendt fra Pil.dk, som jeg desværre ikke selv kan gennemskue hvad er. Det må der en IT fagmand.

Men jeg syntes nu lige at jeg vil knytte et par kommentarer til Thomas indlæg, som jeg også syntes var meget fint og lærerigt. Mange af de ting som stod der var føste gang jeg hørte disse, så det var dejligt at få disse ting afklaret. Som jeg også skrev i mit tidligere indlæg, var det ikke for udsætte nogen parter, jeg forsøger altid at gå efter bolden. Men når ens website er væk, som er ens ansigt udadtil og basis for indtjening, så bliver man hurtigt desperat.

Desværre har jeg modtaget denne meddelsen fra pil.dk omkring det var en uholdbar løsning, det CMS modul som jeg i tidernes investerede i, tilbage i 2003. Kun for nylig, da sitet ikke virkede, blev jeg anbefalet at skifte til Typo3.

Men status er pt. at jeg fået tilsendt en del filer fra hostingfirmaet, som jeg så må arbejde videre med, så det er jeg meget taknemmelig for.

Men endnu engang tusind tak for alle jeres input og tid. Jeg får rigeligt at se tid i nærmeste med at få et nyt CMS op og køre samt migreret mime eksisterende data.

Ha'' en rigtig god sommer.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)