Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆÆÆLP - eksternt hosting firma "slettet" mit website

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg håber, virkelig at jeg kan få et par gode råd, for jeg er efterhånden meget desperat.

Mit website som vel efterhånden har kostet +30.000 kr., er forsvundet hos det hosting firma (www.pil.dk) jeg betaler 300 kr. ex. moms pr. måned.

For det ikke er nok besvarer de ikke min henvendelser på mail og telefonen går på svarer for det meste. Mit website har nu været væk i over en uge.

For at gøre tingene endnu værre, har jeg ansat min første "dyre" medarbejder (en sælger). Men han har meget svært ved at kontakte nye kunder, nu hvor de ikke kan blive henvist til vores produkter på websitet.

Hvad kan jeg gøre/true med for at blive taget seriøst hos hosting firmaet og få mit site up and running igen? Skal jeg sætte en advokat på sagen?

Gode råd bliver modtaget med kyshånd.

De bedste hilser fra,

Christian

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 22:19
Det var sq en kedelig situation, æv

Hvis det er fordi at de specifikt ikke snakker med dig, kan du evt få en anden til at kontakte dem (melder mig gerne). Ellers vil jeg foreslå at du med det samme tager fat i din advokat og diskuterer sagen med ham. Evt politianmelde dem. I sådan situation er du nød til at bruge ALLE de midler du kan.

...og så snart du får hul igennem, skal du selvfølgelig hive alle data ned.

Kan du prøve at forklare hvad det er for en adgang der er forsvundet? Er det hjemmesiden? Et CMS der ikke svarer? FTP? Database?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:40
Det var dog en træls situation. Hvordan er "forsvundet" helt præcis defineret, og har du overhovedet modtaget noget svar fra dem om det på noget tidspunkt?

Hvor mange gange har du forsøgt at ringe, og har det været indenfor åbningstiderne?

Umiddelbart ville jeg betragte pil som en af de seriøse aktører på markedet, og mene at der må ligge en forklaring bag.
Fra Fredericia
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 39
Fra  ByPassion Skrevet kl. 22:46
Ja man bliver helt nervøs når du siger forsvundet. Er al data væk og hvordan med backup?
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:49
Hej igen,

Jeg skal forsøge og forklare, men jeg er desværre ikke IT haj. Jeg købte et CMS system for nogle år tilbage af jydsk firma, som efterfølgende selvfølgelig er lukket. Hostingen overgik herefter til pil.dk sammen med de andre kunder som havde købt samme CMS system. Det har da også fungeret upåklageligt i cirka 1 ½ år, men nu er sitet hvorpå jeg loggede ind til CMS Admin modullet lukket ned. Derfor rettede jeg henvendelse til hosting firmaet. På sitet ikke koblet nogle databaser på, kun en del flash filer, billeder og formularer og syntes jeg selvfølgelig selv, et flot design samt en masse beskrivelser af vores forskellige serviceydelser.

Jeg er fuldstændig klar over, at jeg hiver alt ned så snart jeg kan, eller for en til og skifter formentlig så CMS system til Typo3. Herfter bliver hosting firmaet også udskiftet.

Jeg fik min kollega til at ringe og rykke i dag og han kom ida også gennem, men de kunne ikke sige noget andet end de stadig arbejdede på det, men kunne oplyse mig hvad fejlen skyldes. Vi forklarede selvfølgelig vores situation, jeg håber blot på at vi kan få fat i alt vores data, da jeg ikke har noget back-up af det. Det troede jeg de løbende tog, det står ihvertfald i min kontrakt.

Men jeg helst ikke til slåkampe med advokater, men det kan jo blive sidste udvej. Mit eneste ønske er blot er at sagen får høj prioritet og jeg får fat i mine data.

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Skrevet kl. 22:55
Hvilket CMS er der tale om? Det har stor betydning for hvor hurtigt en portering til en anden udbyder kan gøres. Er det fx et egetudviklet CMS er det slet ikke sikkert det kan gøres.

Har din side ikke fungeret i en uge (og er det ikke selvforskyldt) ville jeg hive fat i advokat mm asap, evt kombinere det med erstatningskrav! Det er vel bare at regne baglæns og se hvad det koster dagligt. Om ikke andet hænge i røret ved konstant inden for åbningstid.

Fra Fredericia
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 39
Fra  ByPassion Skrevet kl. 22:56
Ok. en ting er sikker, selv om der står de har backup, og man bør stole på det, så er det en god ting selv at have det, og ja jeg er jyde :).
Men jeg har arbejdet med IT udvikling igennem de sidste par år og har oplevet hvor galt det kan gå. Tænk blot på hvad der ville ske hvis din side blev hacket.
Så hvis du skifter CMS så sørg for at vide hvad der er inkluderet i den backup aftale du laver, samt for selv at have en version af dit CMS.
Hvis det er noget i selv udvikler på, så vil det være optimalt at have:

• En kørende version, den version som det er der afvikles hos hosting firmaet.

• En test version som er den i påtænker opgrader til.

• En udviklings verison som er stadiet før test.

• ...Og så kommer det hvis i har noget vigtigt data der opdateres via sitet, så sørg for backup.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:57
Det er rigtig synd for dig, at du er havnet i den situation.

Jeg kan dog ikke genkende billedet af pil.dk, som jeg har samarbejdet med i mange år.

Jeg har altid fået top-service, hvilket er grunden til, at jeg også altid har accepteret deres lidet konkurrencedygtige priser.

Kan du ikke tage din side ned via FTP?

Jeg sender dem lige et link til denne debattråd - måske kan det hjælpe.

mvh Hans

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 23:06
Det er også mit indtryk at pil.dk er noget af det bedste
man kan få i Danmark. Men vil da være interesseret i
at høre flere detaljer som/hvis de kommer.

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Skrevet kl. 23:13
Dato: 5/16/2006 10:56:52 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Jeg har altid fået top-service, hvilket er grunden til, at jeg også altid har accepteret deres lidet konkurrencedygtige priser.

...skal lige siges at jeg personligt ikke kender til pil.dk, men at det handlingsmønster jeg foreslår er begrundet i vigtigheden i at have sin side kørende. Men det lyder da lidt underligt at de har reageret som de gør, når flere af jer har gode erfaringer med dem.

Ser nysgerrigt frem til fortsættelsen af fortællingen - et svar fra pil.dk ville være optimalt

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)