Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVÆKST-prisen: FUP & SVINDEL

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Endelig, 3 uger efter planen, kommer IVÆKST med de udvalgte i kandidater i de forskellige kategorier.

Ifølge oplægget er det brugerne der bestemmer hvem der skal vinde, og IVÆKST kalder det endda "folkets pris".

Og hvad sker ...

I kategorien "Årets vovehals" er "Ditbrugtmarked" stemt ind med ABSOLUT FLEST STEMMER af alle. Det burde da vist automatisk give en plads i "finalen".

Men NEJ ...

De 5 der er indstillet til finalen har hver fået mellem 1 og 5 stemmer!?!

Undskyld sproget, men HVORDAN FANDEN KAN DET KALDES "FOLKETS PRIS"?

Det virker fuldstændig som det sædvanlige røvslikkeri og leflen for vennerne, som man desværre ser ved stort set alle prisuddelinger.

Jeg troede faktisk en overgang at det skulle gå ærligt til, da jeg blev bedt om at indsende materiale til IVÆKST, men da jeg et par dage efter ringede for at høre hvornår finalen startede (det var forsinket af én eller anden grund) fik jeg at vide at jeg IKKE ville blive indstillet selv om jeg havde fået flest stemmer af alle.

Og i dag er det så officielt ...

IVÆKST-prisen er bare endnu en gang svindel og humbug, opfundet for at vennerne kan klappe hinanden på ryggen.

Indlægget virker måske som om jeg er sur over ikke at blive udvalgt til finalen (og det er jeg sgu også), men mest af alt er jeg skuffet over at IVÆKST udskriver en konkurrence for iværksættere, kalder det "folkets pris, du bestemmer hvem der vinder", og så alligevel selv vælger hvem der skal have priserne.

Hvis der skulle være en Amino eller flere der er blevet udvalgt, så tillykke med det, og jeg skal gerne stemme på jer, men mon ikke IVÆKST allerede har indgraveret vindernavnene i pokalerne?

Med ikke særlig venlig hilsen

ditbrugtmarked

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 00:00
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 00:05

bacardil:

Hvilken side/virksomhed står for denne pris?

Hej bacardil.

Det gør ivaekst.dk.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 00:23

Hej bacardil.

Det gør ivaekst.dk.

Mvh. Rune.

Tak for hjælpen :)

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 01:17

Ups, glemte lige at skrive et link til IVÆKST, så her er det:

http://www.ivaekst.dk/iprisen/om_ivaekst.php

Et uddrag af teksten:

Den 15. oktober slutter indstillingsrunden. Herefter vil finanseksperterne i Ivækstprisens dommerpanel se grundigt på alle nominerede, og udvælge de mest lovende, der går videre til den store finale i starten af december. De 5 indstillede med flest point i hver kategori går videre til anden runde.

Der skulle vist have stået: De 5 vi bedst kan lide går videre

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 02:28

Kan man se hvem der fik hvor mange point i din kategori et sted?

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 08:55

Hej Kasper.

Kasper Grubbe:

Kan man se hvem der fik hvor mange point i din kategori et sted?

Nej, de har slettet siderne med oplysning om hvem der er indstillet.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 16. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:36

Vi har overvejet den selvmodsigelse, der potentielt ligger i at være en publikumspris, og samtidig selv nominere de indstillede kandidater til den endelige publikumsafstemning.

Med hundredevis af nominerede virksomheder ville det ganske enkelt blive for svært for brugerne at forholde sig alle kandidaterne. Samtidig ville vi undgå tilfælde som ovenstående - hvor en kandidat indstiller sig selv flere gange. I det konkrete tilfælde havde vores skribent ikke engang fantasi til at ændre ordlyden i sin begrundelse for nomineringen.

Vi indskærpede overfor vores advisory board (dem som udvalgte feltet af kandiateter), at de skulle bestræbe sig på kun at kvalitetssikre kandidaterne og ikke forholde sig til nøgletal og andre mere sterile vurderingskriterier.

Vi er med andre ord bevidste om, at vi har selekteret i en publikumspris. Det måske ikke optimalt. Men vi har tilgængæld fået kvalitet i vores felt. Princippet er ligesom man iøvrigt kender det fra andre publikumsdrevne priser, hvor der også bliver foretaget en grovsortering inden publikum får hele magten. Ja, det gælder selv i X-faktor og Idols.

Håber I trods alt har lyst til at gøre jeres indflydelse gældende (www.ivaekst.dk/iprisen). Det kan være I endda finder lidt inspiration.

Hilsen, Peter

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 00:08

Du synes ikke selv det virker mærkeligt at ændre vilkår under konkurrencen?

Og kan du bevise sin anklage med at ditbrugtmarked masse-stemte på sig selv?

Venlig hilsen Kasper.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 09:03

Hej Peter FUP.

Sikke en gang mundskvalder du kommer med!

Prøv dog, bare en enkelt gang, at være ærlig overfor brugerne af IVÆKST.

IVÆKST redaktionen:
Vi har overvejet den selvmodsigelse, der potentielt ligger i at være en publikumspris, og samtidig selv nominere de indstillede kandidater til den endelige publikumsafstemning.

Drop bare ordet "potentielt" i denne sammenhæng. Erstat det med "selvfølgelig".

Det er da direkte at føre folk bag lyset at lade dem tro de er med til at bestemme noget, når de reelt ingen indflydelse har.

IVÆKST redaktionen:
Med hundredevis af nominerede virksomheder

Klap nu lige hesten. Så mange FORSKELLIGE nominerede var der jo heller ikke.

IVÆKST redaktionen:
for svært for brugerne at forholde sig alle kandidaterne

Ja, det er brugerne da virkelig for dumme til!?! Det er jo også derfor i selv beslutter alt. Man kan da ikke overlade beslutninger til forvirrede brugere. De kan jo finde på at stemme på de forkerte.

IVÆKST redaktionen:
Samtidig ville vi undgå tilfælde som ovenstående - hvor en kandidat indstiller sig selv flere gange.

Tja, når alt andet kikser kan man jo altid mistænkeliggøre andre. For det første har jeg ikke indstillet ditbrugtmarked mere end én gang. For det andet har IVÆKST navn, emailadresse samt IP-adresse på de mennesker som indstiller kandidaterne, så snyd er meget let at afsløre.

Hvad med at offentliggøre listen over hvor mange stemmer hver enkelt har fået? Så kan man jo også følge med i hvor meget IVÆKST snyder. Det gør det selvfølgelig sværere for IVÆKST at styre hvem der skal vinde, men det skal jo nok lykkes alligevel. I det mindste vil det give en ILLUSION af at tingene går rigtigt til.

IVÆKST redaktionen:
Vi er med andre ord bevidste om, at vi har selekteret i en publikumspris. Det måske ikke optimalt. Men vi har tilgængæld fået kvalitet i vores felt

Sikke da en gang selvhøjtideligt vrøvl!!!

Jeg er da glad for at du direkte indrømmer at IVÆKST snyder, men at give "kvalitet i feltet" skylden er direkte plat. Føler du virkelig at du og dine 4 venner skal være smagsdommere? Hvorfor så overhovedet have en afstemning? Send dog en pokal til de mennesker du kan lide, og lad være med at tage røven på alle andre.

Det er kedeligt at IVÆKST, et sted som burde være en hjælp til iværksættere, blot er endnu én i rækken af snydepelse og bedragere som prøver at platte nystartede selvstændige.

IVÆKST redaktionen:
Det kan være I endda finder lidt inspiration.

Næ, jeg skal ikke lige snyde nogen i denne uge, så behold selv jeres "inspiration".

Mvh.

ditbrugtmarked

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)