Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gigahost har været så venlige at slette filer igen (igen, igen)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Skal vi lige kikke på det her lidt nærmere: 

Lad os sige at en medarbejder hos Gigahost får kr 35.000 per måned, hertil diverse social omkostninger, ferie penge m.v. og så er vi på ca. KR 45.000 for en arbejdsplads. (ferie tid, sygefravær, kontor plads og det løse, og det er meget konservativt)

Lad os videre sige at en medarbejder i snit arbejder 170 timer per måned, så ser regnestykket således ud:

45.000/170 = 264.71 KR per time

264.71/60 = 4.42 KR per min

Kr 20 per måned / 4.42 KR per min = 4.5 minutter 

Altså Gigahost kan kun bruge 4.5 minutter på dig per site før de taber penge....og så har jeg ikke medregnet at serveren koster penge, den skal have strøm for at køre, den skal holdes ved lige osv.

Hvis Gigahost laver en fejl bør man vel ikke bebrejde dem i et offentlig forum, de giver det jo næsten gratis væk. Videre jeg forstår at det er sket før, så du bude vel havde lært af det første gang det skete og flyttet til en anden host?

Du valgte at blive for det var jo åååå så billigt...og det går jo nok. (ser lige på deres professionelle hjemmeside at man får: fri trafik, unlimited email konti, unlimited MYSQL databases og en masse andre ting)

Grunden til jeg svare som jeg gør er at jeg syntes ikke din overskrift er fair og jeg syntes ikke at man kan bebrejde Gigahost på den måde som du gør i et offentligt forum. Skriv eller ring til dem, deres telefon nummer stå sammen med adressen på deres hjemmeside.

Du får det næsten gratis og du var advaret først gang det skete men du valgte at blive.

p.s. jeg har intet med Gigahost og gøre og de er ikke kunder i min virksomhed

Hørt.

Gigahost har flere gange tidligere demostreret helt total mangel på sikkerhed i deres hosting-setup. Det må være hvad man kan forvente til den sølle pris.

Istedet for at bruge krudtet på en restore, havde jeg nok kigget mig om efter et rigtigt webhotel. -Jeg er selv skiftet fra gigahost pga. elendig sikkerhed, horribel performance og total mangel på kommunikation.

-Det er dumt at betale for meget, men endnu dummere at betale for lidt. Er din tid værdiløs siden du vil gøre dit webhotels arbejde for dem ?

/Hus

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 10:11

Hej drenge. Stop lige.

Vi har haft denne diskussion tidligere. Og jeg tror at vi alle er blevet enige om at vi er mere eller mindre enige. Jeg skrev faktisk at det ikke var nødvendigt at belære mig om at det er for billigt.

Men når nu jeg var i den situation var det - efter min mening - relevant at forsøge at genoprette. Der er da ingen grund til at holde på sin ret og blive sur. Det vil jeg da helle gøre når det hele hele kører godt igen.

Jeg tror nok at ovenstående var møntet på mig og ikke en kritik af Gigahost, så ærligt talt - lad os da ikke diskutere webhotel for en 20'er mere. Den har været diskuteret adskillige gange før.  

I øvrigt har jeg selvfølgelig en backup og jeg kan godt se at mit spørgsmål var dumt, for jeg kunne jo bare forsøge at genoprette mappestrukturen og så uploade mine filer. Men jeg valgte altså at stille et spørgsmål, da jeg blev i tvivl om teknikken i forhold til de enkelte domæner i hostingen.

Men kender i ikke det med at man pludselig kan gå lettere i panik når alle ens filer er væk? Vis overbærenhed...og tak for svaret.

Hilsen Louise E

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 10:26

Peter Skouhus:

Skal vi lige kikke på det her lidt nærmere: 

Lad os sige at en medarbejder hos Gigahost får kr 35.000 per måned, hertil diverse social omkostninger, ferie penge m.v. og så er vi på ca. KR 45.000 for en arbejdsplads. (ferie tid, sygefravær, kontor plads og det løse, og det er meget konservativt)

I så fald er der ikke mange ansatte i den biks.

-----------------------------------snippet fra: http://www.computerworld.dk/art/47564-----------------------------------------------------------

" Selskabet er imidlertid ikke nogen sværvægter i branchen.
Sidste år havde Gigahost et overskud på knapt 100.000 kroner med en omsætning på tæt ved en halv million. "

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det er nu mere min erfaring at supporten drives af et par skoleknægte uden nogen speciel indsigt eller kvalifikationer.

Peter Skouhus:
Lad os videre sige at en medarbejder i snit arbejder 170 timer per måned, så ser regnestykket således ud:

45.000/170 = 264.71 KR per time

264.71/60 = 4.42 KR per min

Kr 20 per måned / 4.42 KR per min = 4.5 minutter 

Altså Gigahost kan kun bruge 4.5 minutter på dig per site før de taber penge....og så har jeg ikke medregnet at serveren koster penge, den skal have strøm for at køre, den skal holdes ved lige osv.

Hvis Gigahost laver en fejl bør man vel ikke bebrejde dem i et offentlig forum, de giver det jo næsten gratis væk. Videre jeg forstår at det er sket før, så du bude vel havde lært af det første gang det skete og flyttet til en anden host?

Du valgte at blive for det var jo åååå så billigt...og det går jo nok. (ser lige på deres professionelle hjemmeside at man får: fri trafik, unlimited email konti, unlimited MYSQL databases og en masse andre ting)

Grunden til jeg svare som jeg gør er at jeg syntes ikke din overskrift er fair og jeg syntes ikke at man kan bebrejde Gigahost på den måde som du gør i et offentligt forum. Skriv eller ring til dem, deres telefon nummer stå sammen med adressen på deres hjemmeside.

Du får det næsten gratis og du var advaret først gang det skete men du valgte at blive.

p.s. jeg har intet med Gigahost og gøre og de er ikke kunder i min virksomhed

/Hus.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 00:37

husaren:
" Selskabet er imidlertid ikke nogen sværvægter i branchen.
Sidste år havde Gigahost et overskud på knapt 100.000 kroner med en omsætning på tæt ved en halv million. "

20% er da ikke så dårligt syntes jeg....kr 500.000 er ingen stor omsætning enig, men når man kikke på deres hjemmeside ser det ganske professionelt ud. ok de har åbenbart lidt små problemer, men dem får de løst, eller de går ned. Får de dem løst så har vi måske med tiden et ny easyjet hosting firma.....

husaren:
Det er nu mere min erfaring at supporten drives af et par skoleknægte uden nogen speciel indsigt eller kvalifikationer.

Sikkert rigtigt.....men det får de, og det komme til at gå hurtigt ellers dør de....og som sagt før deres hjemmeside er professionel sat op til deres segment.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:27

Louise E:
Men kender i ikke det med at man pludselig kan gå lettere i panik når alle ens filer er væk? Vis overbærenhed...og tak for svaret.

Helt ok, og jo det kender vi sikkert alle, men en tråd som denne kan måske koste Gigahost 50 eller 100 kunder når de i grunden, som jeg forstår, kun gør det som de lover. Det er jo ikke fair....

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)