> Men 'nofollow' gør vel at linket ikke har nogen værdi får den betalende, eller har jeg forstået det forkert?
Korrekt. Og det er jo netop også meningen. Google gider ikke at medtage betalte links i deres linkanalyser. Det kan man så mene om hvad man vil, men det er som bekendt Google der har magten over Google :)
I alle fald - hvis du virkelig VIL sælge links, så øger du risikoen for at det går ud over dit og dine kunders webites ved at annoncerer det åbent på debatter som Amino, eller på dine egne sites.
Jeg er skam os helt indforstået med at det er venligt ment i oplyser mig om dette, og det er jeg bestemt også taknemmelig for.
Men hvordan ville google kunne nulstille PR på den omtalte blog som der reklameres for hvis det er at bloggens url ikke er nævnt i debatten og den udelukkende kun findes i en privat dialog mellem kunde og sælger?
Helt klart er bestemt også taknemmelig for jeres gode råd og det er fedt folk deltager i debatten :)
Hvad angår Google's meget mærkelige holdning vedrørende salg af links, kan Google vel ikke gøre noget når den omtalte blogs url ikke er nævnt og den kun findes i form af email dialog mellem sælger og køber?
Når adressen på bloggen ikke er nævnt, er der umiddelbart ikke den store risiko for at den bliver straffet.
Det skulle være, hvis nogen henvendte sig og fik bloggens url udleveret for derefter at melde den via "meld betalte links"-formularen i google webmaster tools. Men så skal der vist også være nogen, som for alvor har et horn i siden på dig.
Det er muligt, at den ikke omtalte blok ikke bliver straffet - og dog, idet jeg har en ide om, hvilken blog det er, så mon ikke også Google kan finde ud af det...always the trail, som Kasper Christensen ville sige
Det er altid risikabelt, at annoncere med køb og salg af links med det formål, at game Google. Det site du repræsenterer via dit profillink kan også risikere at blive flagged hos Google - og det er måske ikke så rart, hvis i tilbyder SEO..?