Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det bare mig, eller?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov j glemt li at tilføjer noet mer;  Wink

Mit tidligere indlæg er rettet imod ting skrevet på nettet, enten i form af debatindlæg, emails eller tilsvarende.

Men hvis jeg modtager et fysisk brev eller en reklame proppet med fejl, så må jeg sige at det trækker ned i det generelle indtryk. Hvorfor ved jeg faktisk ikke, men et eller andet hos mig finder det, af en eller anden ukendt grund, mere acceptabelt at der er stave/slåfejl i digitalt materiale, set i forhold til tekst i papirform.

F.eks. så havde jeg for et par uger tilbage brugt en del tid på at skrive en pressemeddelelse til de lokale aviser. Jeg var så ove´n i købet så "heldig", at de valgte at udgive den. Jeg havde siddet og gennemlæst den 117 gange for at sikre, at der ikke var diverse stavefejl og gramatiske brølere - Men hvad hjalp det, når den ene af journalisterne så til gengæld havde introduceret en del ret åbenlyse stavefejl da vedkommende skrev artiklen....? Jeg blev selvfølgelig glad for at de lavede en fin artikel, men blev lidt - skuffet er måske det mest rammende ord - over at fejlene nu hvor jeg selv havde brugt en del tid på at prøve at holde den fejlfri.

/Jesper

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 22:09

Jeg er enig i, at herinde på amino gør det ikke så meget med slå- og stavefejl. Bare budskabet kommer ud. Men jeg synes sagtens, at man som et venligt menneske (hvis man gider bruge tid på det!) kan bemærke, hvis der er stavefejl på en hjemmeside el.lign.  Det vil jeg da selv sætte pris på. (Kan i øvrigt aldrig finde ud af sætte/satte/sidde... og ligge/lægge!)

Så finder du stavefejl på www.umas.dk så er du velkommen med en mail til mig Yes

Kh Trine

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:17
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Trine L.:

Så finder du stavefejl på www.umas.dk så er du velkommen med en mail til mig Yes

Nemlig - send en mail til den pågældende. Lad være med at kommentere det i et indlæg her, med mindre det er relevant i forhold til det, der bliver drøftet i tråden.

mvh Hans

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 22:24

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Nemlig - send en mail til den pågældende. Lad være med at kommentere det i et indlæg her, med mindre det er relevant i forhold til det, der bliver drøftet i tråden.

mvh Hans

Yes

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:51

Jeg går normalt en del op i, at mine egne indlæg er renset for stave-/skrivefejl (af dem, som jeg kan finde ihvertfald).

Til gengæld gør trådstarter sig skyldig i en af mine andre kæpheste, nemlig at det p*** mig af, at folk ikke gider skrive en meningsfyldt overskrift til deres indlæg, så man kan afgøre, om det er et klik værd allerede i oversigten.

"Er det bare mig, eller ?", "Godt tilbud søges", "Hvad er dette?" vil normalt ikke lokke mig ind (det gjorde det så alligevel her), så mit budskab her er at opfordre trådstartere generelt til at målrette deres budskab allerede i overskriften Hmm

Venlig hilsen
Ole

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)