Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er der galt med MLM?

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Læs mit sidste svar til dig en gang til, og har vfortsat en god week-end.

m.v.h.

Michael

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:35
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Kære Kristoffer!

Når argumenterne bliver tynde så skal du bare hæve stemmen - og bruge de fine metoder - held og lykke med din forretning - husk hvor længe dette læses af mange af dine potentielle kunder !!Yes

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:38
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

steinway:

Jeg sætter selv produktet i højsædet. Hvis jeg skal købe noget kigger jeg på nettet efter anbefalinger eller erfaringer der har med produktet at gøre og ikke på hvordan produktet forhandles.

Hej steinway – Har det på præcis samme måde.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0

john sommer:

Kære Kristoffer!

Når argumenterne bliver tynde så skal du bare hæve stemmen - og bruge de fine metoder - held og lykke med din forretning - husk hvor længe dette læses af mange af dine potentielle kunder !!Yes

Det tolker jeg som du ikke kan svare.

Jeg er ikke på Amino for at få kunder - jeg har ikke plads til flere
Jeg er her for at hjælpe andre så de ikke spilder deres penge og tid ved at begå nogle af de fejl jeg gjorde da jeg i sin tid startede.

Tilmeldt 17. Oct 08

steinway:

Michael: Grunden til min ringe agt for MLM er at jeg mener der findes to slags kunder - dem der har brændt nallerne på den ene eller anden måde i forbindelse med MLM og dem der aldrig har hørt om det.

Jeg er aldrig støt på nogen der har haft pæne ord til overs for produkterne med mindre de har haft salg for øje. Men måske jeg bare har kigget de gale steder?... nej, jeg har rent faktisk aldrig kigget. Jeg sætter selv produktet i højsædet. Hvis jeg skal købe noget kigger jeg på nettet efter anbefalinger eller erfaringer der har med produktet at gøre og ikke på hvordan produktet forhandles.

Hej Steinway

Det synes jeg er en fornuftig holdning at have. Jeg har den samme holdning.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:40

Når du nu ikke vil svare på det andet, kan du så ikke svare på dette.

Fra dit eget indlæg "den gennemsnitlige årsindkomst af 48% af alle professionelle networker ved ca. 45.000 Euro, 18% tjener endda over 100.000 Euro, halvdelen heraf mere end en kvart million"

Hvilken del af disse % tilhøre du?

Tilmeldt 17. Oct 08
Skrevet kl. 18:49

Kristoffer W Hansen:

Når du nu ikke vil svare på det andet, kan du så ikke svare på dette.

Fra dit eget indlæg "den gennemsnitlige årsindkomst af 48% af alle professionelle networker ved ca. 45.000 Euro, 18% tjener endda over 100.000 Euro, halvdelen heraf mere end en kvart million"

Hvilken del af disse % tilhøre du?

Hej Kristoffer

Det er nu det sidste du hører fra mig. Min personlige indkomst har intet med sagen at gøre. Det kommer jo heller ikke andre ved hvor meget du tjener eller skylder væk.Indlægget drejer sig udelukkende om holdninger og forståelse omkring MLM og hvis du er en yderst frustreret modstander af MLM, er det helt okay med mig. Vi kan ikke alle udøve det samme arbejde. Har fortsat en god week-end trods frustrationer.

m.v.h

Michael

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du spørger hvad der er galt med MLM - men det lader ikke til du egentligt er interesseret i at høre på argumenterne. Det er for mig at se, en af de alvorlige problemer med MLM'ere - de virker i mine øjne som religiøst hjernevaskede mennesker, der benægter alt andet end deres "religion". Meget lig andre religiøse fanatikere.

Det andet store problem er selve grundlaget for afsætning - vennevægring og salg til venner. Det er al mulig god grund til at forbrugerorganisationer er stærkt kritiske overfor denne afsætningsform. Det bryder med det grundlæggende krav forbrugere har på, selv at kunne vælge hvor og hvornår der sælges til dem (f.eks. når de går ind i en butik eller surfer ind på en hjemmeside der sælger ting). Det bryder mod den usynlige mur der må og skal være mellem dem der afsætter, og dem der køber.

Personligt har jeg ingen venner der er involveret i MLM. Hvis nogle blev det og forsøgte at sælge til mig, ville de i mine øjne ikke længere være venner - men sælgere, der trænger sig på, der hvor jeg ikke har bedt om det - ligesom med telefonsælgere, som jeg af lidt de samme årsager hader af et godt hjerte.

Det sidste store problem har mange andre nævnt: Den alt for store fokus på salg, frem for produkter. I nogle tilfælde bliver fokus på produktet så svagt, at der juridisk kan være tale om rene pyramidespil, der som sagt er ulovligt.

Generelt bryder jeg mig, som forbruger, ikke om at købe produkter der ingen konkurrence er på. De produkter jeg køber, skal gerne udbydes af mange, så jeg kan vælge hvilken pris og service jeg ønsker - og så jeg kan være sikker på, at markedskræfterne har sat den rette pris. Alle de MLM-projekter jeg har set har solgt produkter, som kun findes hos dem. Og dokumentationen for produkternes fantastiske evner minder mig mest af alt om en tegneserie - meget fantasifuld, nogle gange underholdende - men aldrig troværdig. Prisen på produkterne virker som regel mange, mange gange højere end den reelle værdi. Men det er måske heller ikke så underligt, når så mange led skal tjene på varen - en vare, jeg som sagt oplever, der er meget lille fokus på.

Tilmeldt 17. Oct 08
Skrevet kl. 20:08

Hej Mikkel

Som jeg skrev tidligere er MLM ikke ensbetydende med, at man skal sælge varer. Der findes i hvert fald en foretagende, som jeg har kendskab til, som udelukkende dyrker deres MLM som anbefalingsmarketing, altså uden salg af produkter fra networkernes  side. Der er mange networkfirmaer, som tilbyder beslægtede produkter, så den side med hensyn til konkurrence burde også være i orden.Du kan tage et hvilket som helst produkt du daglig anvender og spørge dig selv:" hvor mange procent af den pris, som jeg har givet for varen, går egentlig tiil producenten?" Jeg kan sige dig, at det typisk ligger mellem 20 og 30 procent. Jeg tror, du selv kan regne ud, hvor de sidste 70 - 80 procent havner. Det har alle dage været sådan, at kvalitet og prisen hænger nøje sammen.Hvad angår MLM, så er der flere mennesker i den frie markedøkonomi, der tjener på produkterne end i MLM marketing.

m.v.h.

Michael

www.sundhedmedfortjeneste.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:31

Kristoffer W Hansen:

3 - Og forklar mig så lige en ting til - 95% af alle de foretale for MLM jeg har set - bla. Dig og hr. sommer , har gratis hostede hjemmesider med design der mangler den fundamentale forståelse for salg. Alle siderne er uden CVR nummer og ejerne er typisk bosiddende i et område af DK der ikke ligefrem er kendt for sin høje levestandart eller beskæftigelse

Forklar mig hvordan i kan være så rige og fulde af success, men af en eller anden grund, så lader det til i ikke selv tjener over gennemsnittet.

Kristoffer,

At sætte et CVRnr. på en hjemmeside kræver at man har et. - og dermed har du også svaret på hvorfor det er så god en forretning for nogle af aktørerne i MLM.

Eller måske er sandheden mere, at det ikke er så lukretivt at man behøver et CVRnr.....

Henrik

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)