Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan holder jeg fokus?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg synes til tider jeg har lidt svært ved at holde fokus. Jeg brænder for iværksætteri og for at drive min lille virksomhed, men jeg kan have svært ved at holde fokus - Både overordnet for firmaet men også med projekterne i firmaet. Det resulterer så ud i at jeg farer lidt frem og tilbage, prøver sporadisk løsninger af. Der er ikke fuld fokus på noget, så resultaterne bliver nok også det mindre gode. Jeg mangler vedholdenhed måske.

Hvad gør I for at holde fokus? Hvad hjælper, hvad hjælper ikke?

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:52

Det at du gerne vil afprøve en masse kan jeg godt følge dig i. Specielt når man har mulighederne for det. Men fokus skal selvfølgelig være med. Jeg tvinger mig selv til at planlægge ordentligt og netop klargøre, hvad jeg egentlig vil med det, jeg går i gang med. Og om det er arbejdet værd. Målsætningen og strategi er væsentlige punkter for mig. Og så lægge tids- og aktivitetsplaner, så jeg ved hvornår jeg skal hvad. Og så skal planerne selvfølgelig følges og følges op. Det hjælper for mig med at se, hvad det egentlig var, jeg ville og at jeg også kommer derhen. Det kan også betale sig at få andre med i planerne på en eller anden måde, da det forpligter dig til at holde planer og aftaler. Der er nogle, der bruger coach til det, men (beklager) har jeg ikke selv større fidus til. Det handler jo egentlig "bare" om at få dig til at gøre, hvad du egentlig selv siger, at du skal. Men hvis det hjælper nogen, så er det helt fint med mig.

Håber at du kan bruge noget af det.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 16:32

Hej Nikolaj.

Jeg tror ikke at du skal være bange for at afprøve forskellige områder. Du skal nok derimod være god til at "skippe" aktiviteterne, når du kan se, at de ikke bringer dig eller din virksomhed værdi.

Det ville jo være tosset, hvis du finder et område, som går godt i spænd med dine andre aktiviteter - og som du rent faktisk kan lave en indtjening på.

Prøv måske også at finde den røde tråd i dine forskellige områder - måske er der alligevel en sammenhæng ;0)

Jeg har selv bevæget mig inde for et snævert felt, men er nu begyndt at bevæge mig ud i andre områder, men jeg forsøger at holde den røde tråd i forhold til digital dialog og online kundeservice.

En ide kunne jo være at lave et mindmap i forhold til dine aktiviteter.

For mit eget vedkommende er det eksempelvis digital dialog og online kundeservice.

Det bringer mig frem til live chat, e-mail management, telefoni-systemer, VoIP. Men digital dialog kan jo også være dialog i relation til e-mail marketing/nyhedsbreve. Online kundeservice kan også være selvhjælpssystemer, FAQ´s. selvhjælpssystemer kan også være vidensdatabaser i forhold til kundeservicemedarbejderen, så knowledgemanagement og knowledgebases er også et fokus punkt for mig.

Kan du lave samme mindmap omkring dine aktiviteter?

De bedste hilsener

Martin

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:49

Den med mindmap lyder som en interessant mulighed.

Hilsen Jakob

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:40

Jeg forsøger, at dele min tid op i drift og udvikling. Jeg trives ikke, hvis der ikke er udvikling, men på den anden side kan virksomheden jo ikke køre, hvis jeg bare sidder og tænker store planer hele tiden.
Jeg arbejder med deadlines - både når der er en kunde eller leverandør i den anden ende og når jeg bare arbejder for mig selv.
Jeg giver mig selv lov til at lave overspringshandlinger ind imellem det kedelige arbejde, for ellers dør jeg - men jeg forsøger at sørge for, at de ikke tager overhånd.
Hvis jeg kan mærke, at jeg "skubber" med en opgave for længe, forsøger jeg at finde ud af, hvorfor. Ofte er det fordi der er for meget tør administration i den. Hvis det er tilfældet, danner jeg mig et overblik over opgavens omfang og undersøger, om den kan deles op, så den bliver mere tålelig.
Det allerkedeligste får jeg lavet eksternt.

mvh Hans

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:10

Hej Nikolaj,

Lån pengene du skal bruge til at starte virksomhed med, så skal din venlige bank mand nok hjælpe dig med at fokuserer!

mvh

Peter

Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:04

Hej Nikolaj,

Her et softwareprogram der kunne hjælpe dig med at holde fokus på dine mål.

Den enkle beskrivelse: Programmet gentager konstant dit mål og er dermed med til at fastholde dit fokus og sikre din vedholdenhed på det enkelte mål.

Det er et hjælpeværktøj, du gør selv det store arbejde.

Du er meget velkommen til at se om det er noget du kan bruge.

Programmet kan du hente her www.willfocus.dk

Mange venlige hilsner

Henrik

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 12:08

Hej alle,

Tak for de gode råd. Både mindmap og WillFocus lyder spændende, og er nok ideer jeg må prøve af.

Det er vel i bund og grund mangel på selvdisciplin. Der er så mange områder der er sjove at lege med, så man roder rundt i lidt af hvert - Det hjælper ikke på resultaterne.

Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:52

Hej Nikolai, jeg har selv lidt af det samme problem. En bog der havde nogle gode pointer mht. hvilke projekter man bør fokusere på og hvilke man bør droppe er Seth Godin's The Dip ( http://www.amazon.com/Dip-Little-Book-Teaches-Stick/dp/1591841666/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1223912932&sr=8-1 )

En anden teknik jeg ofte bruger er at bruge 10-20 min på at skrive min ide ned i et samlet "idekatalog" jeg har lavet. når ideerne/tankerne er skrevet ned og kommet 'ud af hovedet' så er det lettere at komme videre med det arbjede man egentlig burde fokusere på..

mvh

kristian

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 17:57

Hej Kristian,

Tak for dit indlæg. Det er super at høre erfaringer fra folk, der føler de har det på samme måde.

Jeg kan godt lide ideen med idékataloget. Jeg har noget lignende. Bogen vil jeg helt sikkert kigge på, har læst flere bøger med Seth Godin.

Tak igen:-) Ha' en rigtig god dag.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)