Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan holder jeg fokus?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare det at du har sat fokus på du ikke er fokuseret nok er halvvejs i mål efter min mening...

For mit eget vedkommende er der ikke en enkelt metode til at holde fokus på én ting ad gangen, men der er en række faktorer jeg ved hjælper:

Kost, motion, søvn, pauser i arbejdet

Ros

At små sejre fejres

Planlægning

En gang om ugen stoppe op og tænke på om det hele nu stadig er på rette spor, gerne vurderet af ekstern person

Jep det var ikke specielt konkret, men det vil jeg ikke være her, fordi det eksempelvis er forskelligt hvor meget søvn man har brug for, og hvor høj detaljeringsgrad der skal være i planer, for at de hjælper med at holde fokus fra person til person. Men jeg vil vurdere de fire på øverste linje som vigtigst.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig, og tak for dit indlæg.

Jeg har været iværksætter de sidste 5 år og har døjet med de her problemer længe, men man gør sig selvfølgelig nogle erfaringer, laver nogle fejl osv. Jeg er 22 år, måske det også har noget med sagen at gøre.

Jeg kan da fortælle hvad jeg har gjort indtil videre:

Sidste vinter var jeg meget syg. Influenza 8-9 gange af 2-4 dage. Det er jo helt tosset når jeg er i starten af 20'erne. Problemet var at jeg arbejde og sad kun ved min computer. Dertil nok en for dårlig kost. Det har jeg rettet op på med motion hver anden dag og langt bedre kost. Det har virkelig været et vigtigt skridt.

Derudover er jeg også blevet lidt bedre til at planlægge dagligt arbejde, men arbejde og fritid er det samme i mit hus, og det kan både være godt(er det mest), men også noget skidt.

Jeg vil virkelig tage din næstsidste sætning med - Det at få tingene evaluret af eksterne personer. Få noget input.

Tak for dit indlæg - Det satte gang i tankerne, som hermed er delt!

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)